Help ik heb geen beeld !!!

Pagina: 1
Acties:

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57
Ik heb een gratis PCchips mobo gekregen + proc van een maat van me, heeft het altijd goed gedaan.

Specificaties: mobo: MB-741LMRT, cpu: 433 celeron (socket), 128 sdram verder heeft het mobo onboard: sound, lan, modem, vga.

Dit is me probleem:
Toen ik alles had aangesloten, toen deed de computer het perfect maar de jumper op de hdd stond verkeerd, ik veranderen dus, reboot en deed het weer perfect, ik de comp uitgezet kom terug zet hem aan, en toen had ik dus opeens geen beeld meer.
Ik een andere videokaart erin gestoken, geen beeld.
En ik had ff de muis plug + toetsenbord plug eruit getrokken, en ik hoorde zelfs geen foutmelding (piepen)

Iemand suggesties of het zelfde probleem gehad ?

P.s. niet liggen zeiken over die pcchips, gekregen is gekregen.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:21
Waarschijnlijk los contact tussen voeding en moederbord. Druk de kabel nog eens goed aan.

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:39

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Een anders zou je eens een andere voeding kunnen proberen als dit mogelijk is.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• THxZ0NE
Op donderdag 29 november 2001 21:28 schreef PeeDjeeH het volgende:
Een anders zou je eens een andere voeding kunnen proberen als dit mogelijk is.
ik heb net een nieuwe bigtower inclusief 300 watts voeding gekocht, dus is zeer onwaarschijnlijk, en het is nog een keer onwaarschijnlijk omdat de FAN draait, en cpu en hdd enz.

en van dat los contactje, is het niet :(

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:39

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Ik heb hetzelfde probleem ook al eens gehad, en toen was het bij mij wel de voeding die kapot was. Hierbij draaide alles ook gewoon dus het ging er bij mij eerst ook niet in dat de voeding kapot was.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• TweakersOnly
Begint je HD goed op te spinnen?

• THxZ0NE
Je hoort de hdd gewoon draaien meer niet..

heb bios batterij erin en eruit gehaalt en de cmos gereset d.m.v jumper verzetten

No results

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Heb zoiets ook eens meegemaakt, en dat kwam omdat ik de muis en ps2 connector omgewisseld had, muis dus in tb en tb en muis. Weet niet meer met welk mobo dat was.

Je weet het maar nooit :)

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• TweakersOnly
Vrijwel 100% zeker ligt het probleem bij (de kabels van) je voeding, "installeer" een andere voeding en kijk of je probleem verholpen is. Omdat je videokaart al niet geinitialiseerd wordt en er geen piepjes komen, geeft de voeding waarschijnlijk te weinig of geen stroom aan het moederbord, waardoor de opstartprocedure niet kan beginnen. Als het goed is zie je het lampje van de cdrom-speler in het begin even aangaan, maar vrijwel meteen zal het lampje uitgaan. Let er maar eens op.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:40

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op donderdag 29 november 2001 21:34 schreef THxZ0NE het volgende:

[..]

ik heb net een nieuwe bigtower inclusief 300 watts voeding gekocht, dus is zeer onwaarschijnlijk, en het is nog een keer onwaarschijnlijk omdat de FAN draait, en cpu en hdd enz.

en van dat los contactje, is het niet :(
De voeding van je pc heeft meerdere circuits, het kan best zijn dat een circuit geen of onvoldoende spanning geeft.

/dev/null

• THxZ0NE
Me voeding doet nu helemaal NIX MEER !
behalve als ik de aan knop indouw dan knipperen de ledjes
meeer niet
dus ?

• TweakersOnly
Op donderdag 29 november 2001 22:04 schreef THxZ0NE het volgende:
meeer niet
dus ?
Voeding terugbrengen en direkt een nieuwe eisen. >:)

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Check je ram geheugen ff als die niet goed zit dan hebbie ook geen beeld...

en let even op hoeveel piepjes je hoort bij opsterdan dan opzoeken in boekje wat de piepjes betekenen :)

Verwijderd

Als de voeding het gewoon doet dan zou je een moeten kijken of je nog wat reserve onderdelen hebt. Wat je dan kunt doen is:

1 systeem testen op andere monitor
2 videokaart testen op ander systeem
4 geheugen testen op ander systeem
3 processor vervangen
5 moederbord vervangen
6 nieuwe computer aanschaffen

suc7
meeer niet
dus ?
dat de ledjes knipperen geeft niet echt aan de de voeding 'helemaal' niks meer doet :+

Verwijderd

Ik heb volgens mij bijna dezelfde vraag in een andere thrad:

- kabel voeding en moederbord goed erin zitten
- het probleem ontstond na installl van nieuwe voeding, maar nu met de oude er weer in doet ie het zelfde (namelijk niets :()
- mijn hd begint NIET op te spinnen (wel een kort lampje aan, maar that's it)
- ik zie GEEN bios
- geen beeld
- ram geheugen en videokaart etc zitten allemaal goed, niets aan veranderd (let wel: het systeem werkte helemaal perfect, tot ik een kwartier geleden de voeding eruit haalde, en een nieuwe erin zette. Daarna heb ik weer de oude erin gezet (nu dus de oude erin)

Is dit hetzelfde probleem?

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
misschien maakt je mobo ergens sluiting met je kast

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Op vrijdag 30 november 2001 21:52 schreef Woutiewout het volgende:
Ik heb volgens mij bijna dezelfde vraag in een andere thrad:

- kabel voeding en moederbord goed erin zitten
(etc.)

Is dit hetzelfde probleem?
Zou best wel eens kunnen, geen piepjes, dan is het meestal je voeding

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Verwijderd

ik bedoelde met het eerste punt juist: "de kabel van voeding naar moederbord zit goed vast". Dat klopt ECHT...

Sluiting? En dat kan je vinden door...? (ik kan het me niet voorstellen, alles wat ik heb gedaan is voeding eruit, voeding erin, verder niets aangepast...)

heeft het nut om het cmos te clearen?

Verwijderd

ik bedoelde met het eerste punt juist: "de kabel van voeding naar moederbord zit goed vast". Dat klopt ECHT...
dat geloof ik meteen, maar als het moederbord dood is dan heb je daar weinig aan.

Verwijderd

Wat je dus zegt, is dat het eigenlijk allemaal wel goed zit aangesloten, maar dat misschien het moederbord gewoon naar de *^$)$ is, zodat je er niets aan hebt?

hoe weet ik dan zeker of het moederbord 'dood' is? En wat zou ik verkeerd moeten hebben gedaan om dat te veroorzaken?

Verwijderd

En de lampjes doen het (even), en de processorfan draait ook, dus dat betekent dat het moederbord nog 'iets' doet, toch?

• nickv
JA de oplossing van THxZONE zijn probleem is wellicht zijn voeding, en bij jouw lijkt het er ook verdacht veel op (Zelfs als deze nieuw is)

Verwijderd

1. Ik heb de oude voeding er weer in gezet (die dus helemaal perfect werkt, zeker weten, althans: een uur geleden ofzo nog wel)

2. Ik heb nu ALLES ontkoppelt, dus nergens meer power naartoe, slechts wel naar het moederbord (via die grote stroomplug).
--> Nu zie ik bij opstarten nog steeds geen beeld noch bios, maar ipv dat het harde schijf en cd-rom lampjes even aangaan, staan nu het lampje van 'harddisk' en 'secundaire cdrom' continu aan, terwijl het lampje van de brander (tweede master) helemaal niet aan gaat.

Is hier iets uit te concluderen?

Verwijderd

ik ging net ook ff me systeempie overzetten in een andere kast maat toen dach k ook dat ie mol was maar bleek me monitor niet mee wou werken.
gaat k ff eten doet dat stomme din ng het weer

Verwijderd

maar bij mij start ie niet eens op.. geen bios, niks...

• nickv
Staat je beeldscherm aan?

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:55

frapex

got r00t

ide / floppy kabels lostrekken. en dan weer kijken wat ie doet.. suc6

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• THxZ0NE
Op vrijdag 30 november 2001 22:16 schreef nickv het volgende:
JA de oplossing van THxZONE zijn probleem is wellicht zijn voeding, en bij jouw lijkt het er ook verdacht veel op (Zelfs als deze nieuw is)
dis al wel een oud topic maar toch..
het mobo was morsdood.. de proc was perfect..
maar heb nu toch een nieuwe mobo + proc :)
Pagina: 1