[DivX -> VCD] Hoe groot?

Pagina: 1
Acties:

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
If you choose CBR, The fillowing equation can be used to calculate. "2048/2018" stands for bitrate of system stream.

Filesize (Kb) = (Video+Audio) x (2048/2018) x sec/8

E.g. Video is 1150Kbps, audio is 224Kbps, 15 sec MPEG file would be "(1150+224) x (2048/2018) x 15/8" = 2614KB
Ik snap hier niks van. Hoe groot word een VCD'tje nou als ik een divx converteer naar VCD met TMPGEnc? Het gewone divx bestand is 720MB en de geripte WAV ervan is 1GB (die ik van de originele heb geript). Hoe groot word nou het uiteindelijke bestand? Ik heb gehoord dat het standaard 2 cd's is. En poept TMPGEnc dan 1 groot bestand uit, of deelt hij ze gelijk door de midden?

They made me do it.

• Gardocki
  • Niet online
Ik vraag me trouwens ook af hoelang het encoden duurt op een PII400 + 128MB.

They made me do it.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een divx van 700megabyte zal wel een film van 100 minuten zijn. Audio cd kwalitiet uncompressed is 1,411mbit/sec. Dus 1 gig aan audio komt overeen met +/-100 minuten :)

Eeb "standaard" videoCD forumaat is precies evengroot als uncompressed audio (1,4mbit = video+audio). Er past dus in principe 74minuten op een cd, net als bij audio. Alle films zullen dus op twee cd's uitkomen, met het standaard formaat. :)

Op www.vcdhelper.com staat vast nog veel meer over dit soort zaken :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op donderdag 29 november 2001 21:14 schreef Smoothy_ het volgende:

[..]

Ik snap hier niks van. Hoe groot word een VCD'tje nou als ik een divx converteer naar VCD met TMPGEnc? Het gewone divx bestand is 720MB en de geripte WAV ervan is 1GB (die ik van de originele heb geript). Hoe groot word nou het uiteindelijke bestand? Ik heb gehoord dat het standaard 2 cd's is. En poept TMPGEnc dan 1 groot bestand uit, of deelt hij ze gelijk door de midden?
Een 700MB DivX wordt bij mij meestal zo'n 1.4GB Mpeg (SVCD). Dat komt omdat DivX vaak al sterk gecomprimeerd is, en MPEG2 wat minder comprimeerd.
Er komt gewoon 1 bestand uit TMPGenc, dus je zal het moeten splitsen. Dat kan vooraf in TMPGenc (range opgeven) of achteraf met TMPGenc Tools, mpg splitten. Zit in een van de menu's van TMPGenc.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Veel van mijn divx'jes zijn niet 25 fps dus worden slecht bij het encoden of doe ik nu iets fout :?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als ze niet 25 fps zijn, zijn het waarschijnlijk amerikaanse rips (23,97 of 29,97 fps). Die zet ik gewoon met TMPGenc om naar een NTSC VCD, want m'n Samsung DVD speler speelt die gewoon keurig af. De framerate omzetten is bijna niet te doen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Gardocki
  • Niet online
Bedankt allemaal :)

They made me do it.

• Gardocki
  • Niet online
Ik heb nog een vraagje: Kan je een VCD op een CD-RW branden en afspelen? Dat zou wel handig zijn omdat je dan niet steeds nieuwe cd-r's hoeft te kopen. Mijn DVD-speler ondersteunt iig CD-RW's

They made me do it.

Verwijderd

Als je DVD speler cd-rw's ondersteunt dan kan dat inderdaad.
Als je niet weet of hij dit ondersteund probeer je het gewoon.
Pagina: 1