Toon posts:

Netwerk opzetten met 3 verschillende OSen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie:

PC 1 (Server):
P3 733 MHz
WinXP Pro
IP: 192.168.0.1/255.255.255.0

PC 2:
P2 300 MHz
Win2000
IP: 192.168.0.2/255.255.255.0/192.168.0.1

PC 3:
P1 200 MHz
Win98SE
IP: 192.168.0.3/255.255.255.0/192.168.0.1

Het Chello internet komt op de server PC binnen. De 3 PC's zijn dmv. een HUB met elkaar verbonden. Nu wil ik dus dat de gebruikers bij elkaar op het systeem kunnen en dat alle systemen kunnen internetten. Hoe moet ik het zaakje instellen. Hierboven staan per PC IP/Subnet/Gateway.
Verder maken alle 3 de PC's deel uit van een Workgroup met dezelfde naam.

Op PC1 is PC1 en PC3 te zien en er kan gepingt worden naar PC3. Verder kan er niet op de shares van PC3 gekomen worden en is PC2 nog niet zichtbaar ???
Op PC2 is niemand zichtbaar en te pingen ?
Op PC3 is PC1 en PC3 te zien en er kan gepingt worden naar PC1. Verder kan PC3 wel op de shares van PC1 en is PC2 niet zichtbaar ???

Wat moet er ingesteld gaan worden om PC2 in het geheel te betrekken ??? En hoe regel ik dat PC1 op PC3 terecht kan...

Het sharen van de internetverbinding komt later wel...

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Om shares te kunnen bereiken met een nt based os, moeten de gebruiksersnaam-paswoordcombinaties dezelfde zijn op alle computers.
Verder zou alles vanzelf moeten gaan(pingen,...)
Internetten is een kwestie van winroute of proxy+ op de server te installeren.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Als ik onder alle 3 de systemen dan inlog als Administrator en geen wachtwoord dan moet het werken ????

Of moet ik onder Win2k en WinXP gebruikersprofielen aanmaken voor iedere gebruiker ????

Onder XP gaat dat wel in de MB's lopen ????

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb inmiddels de zaken voor ICS ingesteld zoals voorgesteld in de FAQ. Nu kan ik vanaf de server alles en vanaf PC3 alles. Pingen over en weer, op elkaars shares en samen internetten. Alles werkt.
Allen PC2 krijg ik niet in het geheel betrokken. Ik gewoon de instellingen uit de FAQ gebruikt, dus automatisch via DHCP de IP's enzo toekennen. Maar het lukt niet.... Zelf pingen niet.... Wie weet hoe ik het Win98SE systeem in het geheel draaiend krijg....

Verwijderd

Topicstarter
Owja, op de HUB heb ik PC1 op port 1, PC2 op port 2 en PC3 op port 3. Port 1 is ingesteld als Normal, dus geen Uplink. Lampje 1 en 3 branden. Maar lampje 2 niet ???

Is er misschien iets fout met kabels of netwerkkaarten ??? Voor het toevoegen van het XP systeem werkten PC2 en PC3 wel goed samen ......

Verwijderd

Topicstarter
Op PC2 komt nu na een herstart te staan:

Uw computer kan geen speciale netwerkserver (DHCP) bereiken. Alleen lokale netwerk verbindingen zijn mogelijk. Wilt u meer berichten over uw netwerkconfiguratie bekijken (Ja/Nee)

Misschien helpt dit iets ???
Pagina: 1