SCSI wordt niet voor 18,4 maar voor 4,24 aangezien

Pagina: 1
Acties:

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Ik heb net een Seagate ST318417N binnen gekregen. Dat is een 18,4 GB, 50 pins SCSI drive. Ik heb hem via een convertortje op m'n 68 pins Symbios 875XS|D, 2280X PCI SCSI adapter gehangen. M'n WD disk is ID 0 en die Seagate ID 1. De Seagate wordt zowel de BIOS als Windows 2000 Prof. voor een 4,24 GB schijf aangezien. Wat kan ik daar aan doen?

Verdere info:
Compaq Workstation 5000
WDE4360W schijf van WD
Symbios 875XS|D, 2280X PCI SCSI adapter
?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
klinkt mischien raar, maar een low-level format in je scsi bios doet wonderen,

ik had een 4gb disk van een adaptec 2940 overgeplaatst in een ander systeem met symbios scsi kaart, en die zag ie ook niet als 4gb, na een low-level formatje deed ie het prima

(niet te vaak doen overigens zon low-level) tis nie goed voor je disk... en de stroom mag ook niet uitvallen tijdens die bezigheid..

A wise man's life is based around fuck you

• Papillon
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Wel toevallig de grootte van de WDE die ook aan de bus zit?
Ik ken die 875 chippie verder niet echt. Weet wel dat het UW is. Maar kan aan de type niet zien of het een RAID geval is of niet. Zo ja.. dan kan ik mij voorstellen dat ie 4 gig ziet omdat er dan een RAID van 2x 4 GB gebouwd zou kunnen worden.

Waarschijnlijk betreft het een "gewone" SCSI controller en zul je misschien op de bovenstaande reply moeten ingaan.

Laten de messages bij het initialiseren van de bus wel de correcte apparaten en typenummers zien ?

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Zwelgje
de 875 is een uw chip, heb deze namelijk zelf ook, 50 en 68 polige aansluiting, dus geen raid,

• gcb
Hij heeft de goede type nummers weer, dat werkt wel. Alleen heeft dit ding blijkbaar een limiet van 4,25 GB, oid. Weet iemand hoe je hier omheen kan werken? En evt. ook een link, als het software aangaat?

Verwijderd

Pfft nu moet ik even hard nadenken. Ik heb vroeger ook een sym8cxxx kaartje gehad en daarbij zat in de bios een of ander optie voor large disk support. Kijk het even na in de bios van je scsi kaart.

• gcb
Hoe kom je in de BIOS van de SCSI kaart?

• Zwelgje
Op vrijdag 30 november 2001 20:29 schreef gcb het volgende:
Hoe kom je in de BIOS van de SCSI kaart?
dat geeft ie aan tijdens het booten (ctrl-C is het geloof ik bij lsi/symbios kaartjes)

ff checken... yup klopt, CTRL-C

• Zwelgje
Op vrijdag 30 november 2001 20:08 schreef Misser het volgende:
Pfft nu moet ik even hard nadenken. Ik heb vroeger ook een sym8cxxx kaartje gehad en daarbij zat in de bios een of ander optie voor large disk support. Kijk het even na in de bios van je scsi kaart.
klopt maar das voor disken groter als 1Gb, en aangezien ie er 4gb ziet, is dat het denk ik niet,

mischien een heeeel oud scsi bios? je kan deze updaten op de website van lsi-logic staat wel een nieuw bios 4.19, (tenminste als je een lsi-logic/symbios bios erop hebt)

• gcb
Ik heb geprobeerd de updates van de Symbios website te draaien. Maar die vinden geen Symbios kaart, en werken dus niet. Waarschijnlijk heeft Compaq hem van een Compaq BIOS voorzien.

• Zwelgje
bij compaq kijken naar een update van je compaq system partition (inclusief bios dus)

ik heb op het werk een dp400 workstation van compaq, zit ook zon symbios in namelijk,

• gcb
Ik heb de nieuwste Compaq (HD)BIOS. Helaas... ik denk dat ik dus met gebakken peren zit.

Zou een losse nieuwere SCSI 2 adapter uitkomst bieden?

• Zwelgje
toch vreemd dat het niet werkt, maar ja tis en blijft compaq :)

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:48

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Als dat typenummer klopt, dan lijkt het mij een Differential controller (de '|D' is een indicatie). Zijn die disken ook differential in dat geval?
Zo ja, dan is wellicht dat convertertje niet de goede.
De meeste Papermate 68/50 pins converters hebben namelijk een terminator op de high bits zitten en zijn daarom alleen geschikt voor single ended scsi, niet voor differential.
Voel maar eens - als jouw converter erg warm wordt dan doen de weerstandjes erg hun best jouw differential aansluitingen op de bus naar massa te jagen :)

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Pagina: 1