Mobo dood? :-(

Pagina: 1
Acties:

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ok, eentje voor de mensen met praktische ervaring.

2 weken geleden, tijdens een experimentje ivm mijn temp, een chrome-orb op mijn Athlon 1.2 gezet "in samenwerking" met een spacer (jaja, ik weet het, mag niet!).
Ik ben nog in de bios geraakt, om temp te checken, daar is hij vastgelopen.
Bij reboot enkel nog ambulance-geluidjes.
Garantie-etiketje onderaan mijn athlon was een beetje bruingebakken! :'(
Ok, niks aan te doen. Ik nieuwe XP 1900+ besteld voor op men A7V133.
Week en half wachten, cpu'tje derop.... Resultaat? Niks!
Beetje prutsen, nog niks :(
Ok, ouwe athlon derop, ook niks, zelfs geen ambulance!

Heb ik nou mijn mobo mee opgeblazen of zo??? :?

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Het zou goed kunnen dat de hitte die het doorbranden van je TB dankzij de plaatsing van je shim (spacer), het mobo beschadigd heeft. Misschien een vd weerstandjes aan de binnenkant van het socket losgebakken en zo een spoortje overbelast. Heb hetzelfde wel es met een OC-ed celeron (slot 1) gehad, zag er best zielig uit :(

Klinkt misschien wazig de uitleg, maar is allemaal mogelijk gezien de 'dikte'/'breedte' van een spoor op je mobo en de gevoeligheid voor electrstaische lading dan wel oververhitting.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Fire69
  • Nu online
Ik heb even alles rondom de proc gechecked op brandmerken, maar niks gevonden.
Enige dat ik wel ontdekt heb ondertussen is dat de fan vanop men chipset volledig vastgelopen is!

Wat zou ik nou best doen?
1. Naar winkel teruggaan en nieuw mobo vragen vanwege fan
(of zouden de daarvoor geen nieuw mobo geven?)
2. Met beide teruggaan en zeggen dat ie het van het ene
moment op het andere niet meer deed?

edit:
Heb effe het verkleurde etiketje van cpu verwijderd, daaraan is dus helemaal niks meer te zien. Misschien helpt dat wel bij keuze 2?

• Pantagruel

Pantagruel

Op donderdag 29 november 2001 21:25 schreef Fire69 het volgende:
Ik heb even alles rondom de proc gechecked op brandmerken, maar niks gevonden.
Enige dat ik wel ontdekt heb ondertussen is dat de fan vanop men chipset volledig vastgelopen is!

Wat zou ik nou best doen?
1. Naar winkel teruggaan en nieuw mobo vragen vanwege fan
(of zouden de daarvoor geen nieuw mobo geven?)
2. Met beide teruggaan en zeggen dat ie het van het ene
moment op het andere niet meer deed?

edit:
Heb effe het verkleurde etiketje van cpu verwijderd, daaraan is dus helemaal niks meer te zien. Misschien helpt dat wel bij keuze 2?
Misschien heb je geluk en stopt het bord vrijwel meteen omdat de mobo chipset te warm wordt (lijkt me geen logisch gok want er zijn AMD bordjes zonder fan op de koeler van de northbridge). Ik denk niet dat ze daar snel een nieuw bord vor uit de kast zullen trekken.

Blauwoogig :7 met de 1e CPU op het bordje naar de winkel gaan (mits beiden daar vandaan komen) en dan zeggen: ' Hij stopte er gewoon mee ' En dan hopen dat ze geen tweakers lezen en er weinig van weten en de boel in nemen ter reparatie of meteen om ruilen. Ach iedereen bakt wel een seen bordje door.

Mijn laatste was 2 dagen geleden, een Abit BE6-II, mama zei nog zo water en electriciteit dat bijt. Aha dus in koffie zit elecriciteit , maar water in mijn mobo. MAAaahh, wat heb je nou weer gezopen, LOL B-)

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Fire69
  • Nu online
Ok, na wa heen en weer gezwierd met ouwe en nieuwe cpu tot de volgende constatie gekomen:
- CPU 1 is dus echt wel ge"fried". Als ik die op men bord zet, gebeurt er helemaal niks.
- CPU 2 werkt, maar ik moet eerst effe op de reset-knop drukken, en dan start hij wel normaal op als 1900+.

Conclusie: CPU en mobo zijn kaput!

Ga dus gewoon met mobo en CPU 1 derop naar winkel gaan, en zeggen dat spelletjes-pc van mijn zusje het niemeer doet! :)

• Pantagruel

Pantagruel

Op vrijdag 30 november 2001 09:35 schreef Fire69 het volgende:
Ok, na wa heen en weer gezwierd met ouwe en nieuwe cpu tot de volgende constatie gekomen:
- CPU 1 is dus echt wel ge"fried". Als ik die op men bord zet, gebeurt er helemaal niks.
- CPU 2 werkt, maar ik moet eerst effe op de reset-knop drukken, en dan start hij wel normaal op als 1900+.

Conclusie: CPU en mobo zijn kaput!

Ga dus gewoon met mobo en CPU 1 derop naar winkel gaan, en zeggen dat spelletjes-pc van mijn zusje het niemeer doet! :)
Ja euh meneer u weet wel, vrouwen en computers he, kan alleen maar misgaan BWAHAHAHAHAHAH >:)

Pagina: 1