Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[algemeen] Microsoft Anti-Piracy Team?

Pagina: 1
Acties:

• Rip-rip
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 01-03-2004

Rip-rip

Dâ was ik nie !!

Topicstarter
Mmm, kennis van me kreeg deze melding in beeld....Is dit een geintje van iemand die een scriptje of zo heeft geschreven of zou dit echt zijn???

Jetway 866AS-R, VIA KT266, SB Live! 5.1, AMD Athlon XP 1800+, 768mb DDR, GF3 Ti 500, 2x Maxtor 80gb 7200RPM hdd in RAID-O, LG CRD-8400B, LiteOn 12010B 12x10x40x Burnproof

• Buzzman
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
Geen id :?

• Dennis
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:16
Zo, dat zou dan lekkere spyware zijn.

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

ken nog niemand die dat wel eens eerder heeft gehad..maar via MSN...zal wel heeeeeeeeeeeel vaag zijn...maarja ze zijn tot alles in staat die Billies...

maar datus staat ergens in de maand 4 ofzow of maand 7...

• tinker23
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:17
Het zou best wel echt waar kunnen zijn, want aan de bestanden op de desktop te zien heeft je kennis geprobeert WinXP RC1 geprobeert te installen en te activeren, wellicht met een bij MS bekende illegale key?

edit:

Hmm.. ik zie nu dat de melding al van juli dit jaar is.. Zeker weten dat je kennis niet vals speelt ;?)

• Ev!L-c
  • Laatst online: 30-09-2003

Ev!L-c

WAT!!!!

lol is een grapje
is gewoon net send via windows ;)
hoeft alleen de ip en stuur je gewoon via een dos box
net send 123.234.123.123 blah blah en voila een txt message op je scherm....

MSI K7N2 - XP2200+ - 512mb PC2700(333) - geforce 3 Ti 200 128mb ddr - Onboard Nforce2,5.1 sound - Onboard 10/100 LAN - 130 gig hdd space, Windooz XP pro..

• pplag341
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 06-05-2005
Lijkt me onzin.
De kans dat er illegale MS versies op een computer staan is redelijk groot. Dus dit soort berichten hebben een grote scoringskans.
Het IP adres is dan wel bekend maar dat is natuurlijk makkelijk te achterhalen. Met dat IP adres moeten ze dan naar de ISP gaan. Bij een dynamisch adres is dat al helemaal lastig te achterhalen.
Gewoon een firewall op de computer installeren en eventueel met tracert de verzender achterhalen.

• The Bad Seed
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08:10

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Dat heeft een hele tijd geleden eens op www.theregister.co.uk gestaan, gewoon pure onzin.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Zwelgje
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:24
not 'genuine' microsoft product..... klinkt vaag, alsof je een 'nep' windows gebruikt, (of linux?)

windows is toch altijd 'genuine' (tis van MS) en bij mijn weten zijn er geen fabrikanten van alternative windows versie's

maw: nep bericht

A wise man's life is based around fuck you

• mad_mavrick
  • Laatst online: 09-09-2019

mad_mavrick

There are 10 kinds of people..

quote:
Op donderdag 29 november 2001 21:05 schreef Ev!L-c het volgende:
...
is gewoon net send via windows ;)
...
Idd heb het uitgeprobeerd, tik in de command prompt maar eens in:

net send <yourpc-name> One or more of your Microsoft Products are not genuine Microsoft Products

Dan krijg je net zo'n message, gewoon een kloot die zijn pc "Microsoft" heeft genoemd >:)

Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II

• OProg
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11-09-2012

OProg

Molletje

HOAX! Zijn maanden geleden al topics over geweest, search gebruiken :)

• Rip-rip

Rip-rip

Dâ was ik nie !!

Topicstarter
Heb ik geprobeerd, maar ik zal dan wel niet de juiste trefwoorden gebruikt hebben.

Sorry daarvoor dan.

Iig bedankt voor de snelle reacties hierzo!

Jetway 866AS-R, VIA KT266, SB Live! 5.1, AMD Athlon XP 1800+, 768mb DDR, GF3 Ti 500, 2x Maxtor 80gb 7200RPM hdd in RAID-O, LG CRD-8400B, LiteOn 12010B 12x10x40x Burnproof

• Yarvieh
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

Yarvieh

Fratser

quote:
Op donderdag 29 november 2001 21:26 schreef OProg het volgende:
HOAX! Zijn maanden geleden al topics over geweest, search gebruiken :)
schempje in het screnshot staat ook 7/4/2001 dus ik twijfel of het wel een "kennis" van 'm is of dat ie dat plaatje gewoon ergens gevonden heeft..

If you can not convince confuse!

• Rip-rip

Rip-rip

Dâ was ik nie !!

Topicstarter
kennis die ik via mŽn zwager ken.

Yarvieh> En bedankt he

• OProg
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11-09-2012

OProg

Molletje

quote:
Op donderdag 29 november 2001 21:32 schreef Rip-rip het volgende:
Heb ik geprobeerd, maar ik zal dan wel niet de juiste trefwoorden gebruikt hebben.

Sorry daarvoor dan.

Iig bedankt voor de snelle reacties hierzo!
Naja, dit was het dus :)

topic 220141
topic 225489
topic 230823
topic 220837

• ViNyL
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Hehe als je het niet zou weten ben je een week aan de schijt man :) Oei oei wanneer zullen ze komen :P

• Perseus
  • Laatst online: 14-07-2009

Perseus

Rode ogen

Hahahha

Een van de betere HOAX es. Denk dat ik dat binnen het bedrijf ook maar eens ga doen.

>:)

ff de directeur de stuipen op het lijf jagen als ie weer aan het internetten is op van die sites met vrouwelijk schoon........

:7

Cheese, It's milk's leap towards immortality

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Da's nep... verander je hostname maar eens in MICROSOFT en stuur dan vanaf commandprompt met "Net send <ip> <tekst>" een melding.. tadaa, "melding van Microsoft"...

Virussen? Scan ze hier!

• Arie
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 00:51

Arie

One Man Army

Dit is overduidelijk nep. Dit is gewoon gedaan via net send. Trap niet in zulk soort ongein. Iemand loopt je te dollen.

Wat betreft het aanpassen van je hostname alvorens zulk soort meldingen te versturen, ju kunt in VB gewoon een simpel programmatje schrijven wat dit allemaal faked.

Not trying to pretend the enemy that I am.

• jelmervos
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hahaha, lachu dit. Leuk om es als geintje uit te halen bij iemand. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Apple|IA
  • Laatst online: 22-01-2012
Hahahaha, ik lach me de pleuris met dat 'net send' commando. Ik zend een paar keer per dag boodschapjes naar maatjes van me dat hun pc binnen 48 uur geformatteerd wordt als ze xp niet activeren. Ik ben al een paar keer gebeld door een maatje die in paniek wil weten wat ie nu moet doen.
Hahahahaha >:)

• GTOfire
  • Laatst online: 05-01 19:24

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Windows 98: gewoon via start menu naar DOS Prompt gegaan en "net send Superkoe moo" ingetikt
superkoe is de naam van mn PC in ons netwerk, heb het ook een keer geprobeerd met mn IP, zowel van buitenaf als binnen het netwerk.

Ik kreeg elke keer dat "send" geen geldige opdracht is voor het "net" commando.
iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen? Dit word echt prachtig op de volgende LAN :)

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• The Bad Seed
  • Laatst online: 08:10

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Net send bestaat alleen maar bij NT based os geloof ik. :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Arjan Scholl
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18-01 15:17
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 21:58 schreef Duracell het volgende:
Net send bestaat alleen maar bij NT based os geloof ik. :)
Hehe, ik weet t wel zeker :P

• GTOfire
  • Laatst online: 05-01 19:24

GTOfire

Don't warn the tadpoles

hmm, kga toch binnenkort XP dr op zetten als ik mn Athlon Xp-tje binnenkrijg. nou alleen nog bedenken wat ik kan sturen zonder dat het overduidelijk is dat ik het was :)

Oh en TOGrimReaper, als je dit leest: je houd je mond wel he? (die gast is een van de mensen waar ik zowat om de week mee ga LANnen)

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• Apple|IA
  • Laatst online: 22-01-2012
Kun je 'net send' ook gebruiken naar ip's van andere netwerken? Dus als je bijv. kabel hebt via Chello en je wilt een berichtje sturen naar iemand met Planet ADSL.
Als je zijn ip hebt, gaat het dan of is een ip alleen niet genoeg?

• Speed24
  • Registratie: augustus 1999
  • Niet online
quote:
Op zaterdag 01 december 2001 11:53 schreef Apple het volgende:
Kun je 'net send' ook gebruiken naar ip's van andere netwerken? Dus als je bijv. kabel hebt via Chello en je wilt een berichtje sturen naar iemand met Planet ADSL.
Als je zijn ip hebt, gaat het dan of is een ip alleen niet genoeg?
Ip is genoeg , probeer het eens zou ik zeggen :)
Alleen als er een router (of goede geconfigureerde firewall) tussenzit dan krijgt ie geen berichtjes (of als ie de messaging service heeft uit staan).

Let er wel op dat het alleen met NT bakken werkt

• Vrieskerel
  • Laatst online: 22-03-2005
quote:
Op zaterdag 01 december 2001 13:11 schreef speed24 het volgende:
Let er wel op dat het alleen met NT bakken werkt
Win XP is toch een NT variant
en kun je wel verzenden naar een niet NT variant

EN ik snap er eigenlijk weinig van

ik moet dus bij: start, uitvoeren.. intikken:

Net send 192.168.0.1 hi, het verhaal
of meot het nou anders, met hekjes enzo

hoe kan ik trouwens een msdospromt scherm in XP krijgen wat wel open blijft staan nadat je klaar bent...

mzzl

© Vrieskerel Niets uit deze post mag gereproduceerd worden zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Vrieskerel. Aan dit bericht kan geen enkel recht worden ontleend. Typ- en Zetfouten voorbehouden...

• Vrieskerel
  • Laatst online: 22-03-2005
is het door middel van een update ook wel mogelijk om net sends te versturen over het nerwerk, ik ben de enige met een NT windows op het netwerk, dus er is voor mij geen lol aan...

Dus een soort Patch of update voor alle windows 98 pc (3 stuks)... B.V.D.

© Vrieskerel Niets uit deze post mag gereproduceerd worden zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Vrieskerel. Aan dit bericht kan geen enkel recht worden ontleend. Typ- en Zetfouten voorbehouden...

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True