Tweedehands beamer - waar en wat?

Pagina: 1
Acties:

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:33
Hoi,

Waar zou ik moeten zoeken voor een goedkope nieuwe of tweedehands beamer en vooral: heeft er iemand tips waar ik op moet letten? Het is de bedoeling dat het ding voornamelijk powerpoint-achtige dingen kan draaien, dus zeer hoge beeldsnelheden boeien niet zo veel. Een ophangbeugeltje is verder handiger dan een super-compact-mini-systeem ;)

Iemand een idee?

Koen.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Let vooral op de lamp, die kunnen nogal duur zijn. Bovendien hebben ze een beperkt aantal branduren...

Verwijderd

Ik heb laatst een mooie aanbieding gezien bij Eijlander Electronics in Ede -> een Epson EMP 700nogwat LCD projector voor +/- Fl 9000,- (kostte 12500 volgens de site) :D

Misschien hebbie er wat an 8-)

• Reptile209
Ik heb laatst een mooie aanbieding gezien bij Eijlander Electronics in Ede -> een Epson EMP 700nogwat LCD projector voor +/- Fl 9000,- (kostte 12500 volgens de site)

Misschien hebbie er wat an
Ik zat meer aan een oplossing < fl 2000,- te denken. Is dat wat?? (Dat krijg je als je eerst een budget bedenkt en dan gata verzinnen wat je daar voor kunt kopen... |:()

Koen.

Oh, en voor ik het vergeet: is er nog ergens een al dan niet digitale bron van kennis over beamers??

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Fl 2000,- is krap. Nieuw geef ik je geen kans.

Wat je eerst moet bedenken:
- wat wil je er vooral meedoen? Films kijken? Games? Surfen?
- hoe vaak ga je hem gebruiken?
- hoe groot moet het scherm worden?
- hoe donker is de ruimte waar hij wordt gebruikt?

voor films heb je eigenlijk geen hogere resolutie dan 800x600 nodig, PAL is immers 756(ofzo)x5..

Voor games, is 1024x768 wel lekker, maar niet noodzakelijk

Surfen op een beamer is niet echt lekker.

etc...

• Mo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08-2023

Mo

Er zijn tog bedrijven die die dingen verhuren? Zouden die niet degenendie hun economische levensduur gehad hebben, voor een zacht prijsje aan je willen verkopen?

In mijn optiek zou een 3-kleuren-beamer (met 3 van die kleuren-kanonnen op de voorkant) het mooist zijn. In mijn optiek is de scherpte enzo grotendeels afhankelijk van het inkomende signaal (of zit ik nu zeldzaam uit m'n nek te lullen?). De levensduur van de afzonderlijke lampen schijnt wel te wensen over te laten ...

... sja, dinges, hoe noem je het ...

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op donderdag 29 november 2001 20:29 schreef reptile209 het volgende:
[knip]

Koen.
[topic=309815/1/25]

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:44

Metzie

Nyaano !

Beamers zijn duur.
ALs je er al een onder de F2000 kan krijgen zal waarschijnlijk de lamp op z'n eind zijn en die kosten minimaal F1000

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Radio Correct had er laatst eentje nieuw voor f1500. Ex BTW, dat wel. Maar kijk daar maar eens.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:30
Misschien staat hier iets tussen http://www.kedocs.com/webshop/

suc6 ermee

• Reptile209
Op vrijdag 30 november 2001 16:16 schreef gcb het volgende:
Fl 2000,- is krap. Nieuw geef ik je geen kans.

Wat je eerst moet bedenken:
- wat wil je er vooral meedoen? Films kijken? Games? Surfen?
- hoe vaak ga je hem gebruiken?
- hoe groot moet het scherm worden?
- hoe donker is de ruimte waar hij wordt gebruikt?
Het komt er op neer dat mijn studentenvereniging (vandaar die max 2000 ;)) zo'n ding wil hebben voor ALV's - domweg sheets projecteren in een matig verlichte ruimte op een diascherm - en andere presentaties. Misschien af en toe eens een leuke slideshow van foto's of een filmpje, maar echt hoge performance is niet noodzakelijk.
Het gebruik zal in de 1 tot 2 keer per maand zitten.

• kedocs
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07-2023
Op zaterdag 01 december 2001 17:06 schreef reptile209 het volgende:

[..]

Het komt er op neer dat mijn studentenvereniging (vandaar die max 2000 ;)) zo'n ding wil hebben voor ALV's - domweg sheets projecteren in een matig verlichte ruimte op een diascherm - en andere presentaties. Misschien af en toe eens een leuke slideshow van foto's of een filmpje, maar echt hoge performance is niet noodzakelijk.
Het gebruik zal in de 1 tot 2 keer per maand zitten.
Maximaal 2000 piek gaat niet lukken denk ik. Althans, niet bij mij :) Ik heb er nu een stuk of 12 op voorraad, en de goedkoopste is momenteel 2600 gulden. Ik wil er nog wel 100 piek af doen eventueel. Sporadisch komt het wel voor dat we spul van rond de 2000,- binnenkrijgen. Geef maar ff een gil en dan houd ik je wel op de hoogte.

www.kedocs.com/webshop dus

Of mail me ff, want ik krijg deze week weer een nieuwe voorraad binnen. (info@kedocs.com)
Pagina: 1