Toon posts:

foto NIET te downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jongens....

Hoe krijg ik het voor elkaar dat fotoos NIET te downloaden zijn, maar wel te zien???

thzz

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:25
Op donderdag 29 november 2001 20:19 schreef tiezz het volgende:
Jongens....

Hoe krijg ik het voor elkaar dat fotoos NIET te downloaden zijn, maar wel te zien???

thzz
Niet? ze kunnen altijd wel een screenshot maken en hem bewerken en voila..je foto ;)

Verwijderd

Topicstarter
ala.....snap ik...maar voor de drie die dat gaan snappen.....maakmijnieuit!
Maar weet je wel hoe je ze zo moet locken dat je het niet via het rechtermuisknoppie kennen?
tenks!

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Via View en dan "source" kiezen, is een mogelijkheid om die rechtermuisklik blokkering te omzeilen. Of Beeld, "bron" in Nederlandse Windows versies :P Maja echt nuttig is zo'n blokkering niet. Zal wel even zo'n scriptje posten. Moment :)

Verwijderd

opslaan met explorer neemt ook de plaatjes mee

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
<html>
<head>
<title>No Right Click</title>
</head>
<script language="JavaScript1.2"> 
if (window.Event) 
document.captureEvents(Event.MOUSEUP); 
function nocontextmenu()  
{
event.cancelBubble = true
event.returnValue = false;
return false;
}
function norightclick(e)    
{
if (window.Event)   
{
if (e.which == 2 || e.which == 3)
return false;
}
else
if (event.button == 2 || event.button == 3)
{
event.cancelBubble = true
event.returnValue = false;
return false;
}   
}
document.oncontextmenu = nocontextmenu;     
document.onmousedown = norightclick;        
</script>
<body>
Try to right click anywhere on the page! You can even press BOTH buttons!<br>
</body>
</html>
<HEAD> 
<script language="JavaScript"> <!--
var message="Type your warning message here."; // Message for the alert box
function click(e) {
if (document.all) {
if (event.button == 2) {
alert(message);
return false;
}
}
if (document.layers) {
if (e.which == 3) {
alert(message);
return false;
}
}
}
if (document.layers) {
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
}
document.onmousedown=click;
// --> </script>
</HEAD>

<body >
</body>
</html>

probeer die es :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Of je klikt met links, houd die knop ingedrukt, drukt dan rechts er bij in, laat links los, laat rechts los en hoppa :)

Gewoon niet doen met dat anti-rightmouse knopje, 't is bloed irritant, omdat vaak de middelste muisknop ook niet te gebruiken is, en je dus niet kunt scrollen door die knop in te rammen.

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Op donderdag 29 november 2001 20:19 schreef tiezz het volgende:
Volgens mij heb je het idee van het web niet begrepen, namelijk dat alles dat je online zet automatisch voor iedereen te downloaden is.

Die paranoidegrapjes met right-klik disable acties snap ik niet. Bovendien hou je me met shift-F10 toch niet tegen >:)

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

moeilijk maken kan wel. Als bijvoorbeeld een foto ergens neerzet moet je dat in een table doen. Stel dan dat je foto 320 bij 240 is, dan zet je in het tdtje een transparant gifje met die maten, en de foto als achtergrond van de td. als je nu rechtsklikt en save as doet save je het transparante plaatje en niet de foto.

print screen en view source helpt het niet tegen, maar de totale noknow's heb je er wel mee.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 21:33
Op donderdag 29 november 2001 20:36 schreef Clay het volgende:
moeilijk maken kan wel. Als bijvoorbeeld een foto ergens neerzet moet je dat in een table doen. Stel dan dat je foto 320 bij 240 is, dan zet je in het tdtje een transparant gifje met die maten, en de foto als achtergrond van de td. als je nu rechtsklikt en save as doet save je het transparante plaatje en niet de foto.

print screen en view source helpt het niet tegen, maar de totale noknow's heb je er wel mee.
Da's een goeie... :)

Beetje erg sneaky als je het mij vraagt >:) ;)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A vraagt zich af wat is er zo belangrijk aan je images dat je er een monopolie op wilt hebben?

"ahh abernaturlich, die vunzige plaatjes, ahh most cunning"

|{ brrr }] |

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 23:29
[Print screen] knopje op je toetsenbord :? In theorie is het dus onmogelijk om foto's ondownloadbaar te maken want als ze zichtbaar zijn dan kan iedereen ze gebruiken :P

Verwijderd

Het is eigelijk niet te doen!

-mensen kunnen in de source-code kijken
-gewoon rightmouse->save as :)
-screenshot nemen
-file->save as

En als je een webpagina ziet heeft-ie alle pictures enzo eigelijk al gedownload! Die staan dan in je Temperary Internet Files... Dus als je een plaatje wilt en niet lang wilt zoeken kan je het volgende doen:
Tools -> Internet Options -> Delete Files (alle tmp inet files zij nu WEG)
En je gaat naar de pagina vaar je plaatje van wilt hebben. Je kijkt in je tmp inet files en klaar!

EDIT:
Er is volgens mij wel EEN oplossing:
ga naar http://www.asterdesign.com en klik daaronder, onder het plaatje. Dan opent IE een nieuwe window. Rechtermuisknop kan nog maar dat is uit te schakelen. Source code is dan ook niet te zien >:) !

Succes iig!

• Clay

Clay

cookie erbij?

ctrl-n, dan opent ie hetzelfde document in een nieuwe window. geen kunst aan :P wat een amateur :D j/k

niet te downloaden kan idd niet, maar moeilijker maken kan wel. Niet iedereen weet hoe die met printscreen om moet gaan, niet iedereen kan html lezen, en er zijn maar zat mensen die niet eens weten waar hun inet history uithangt, dus voor de doorsnee inetter kan je het best onmogelijk maken die foto te pakken te krijgen. je gebruikt zijn onwetendheid gewoon tegen hem.

Verwijderd

dan heb je altijd nog de context knop op je windows toetsenbord :)

• cappie
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

of je doet zoals ze bij http://terraserver.microsoft.com/ doen.. je schrijft een applet waarmee je je plaatjes inlaadt, (hoef je ook geen wazige, niet-werkende rechtermuisknop disablers te bouwen) en dan zorg je er voor dat als wanneer iemand de PRINT SCREEN key indrukt z'n copy buffer wordt gevuld met crap.

maargoed.. effe een proxy server log bekijken, of een tooltje gebruiken wat screenshots kan maken, en ze hebben em weer..

eigenlijk is het nutteloos, want ieder foto formaat wat te downloaden is, is op te slaan op een of andere manier..

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Verwijderd

Was ook een topic over niet zo lang geleden.
Anyway je hebt een plugin die ongeveer werkt als dat applet, die plugin zorgt ervoor dat je niet kan screenshotten, en een heel groot aantal (hun zoeken dagelijks i-net af voor meer) screenshotneem programmas.

Dit is behoorlijk veilig, maar gaat je geld kosten.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op donderdag 29 november 2001 20:36 schreef Clay het volgende:

Dit is een goeie oplossing. Ik erger me echt mateloos aan die anti-rechtermuisknop scripts, Alt+F4 is op zo'n site nooit ver weg.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

<stomme opmerking>

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 13:13
pff... zo weet ik er ook nog wel twee...
1. zet je afbeelding in de achtergrond, dan moet je (op een mac tenminste, van pc's weet ik nie) in elk geval in de source kijken.
2. deel je afbeelding op in 400 stukken en plaats die in een 20x20 tabel... simpel! wie gaat dat nou weer aan elkaar plakken?:)

Verwijderd

hmm...

/me kijkt naar screenshot knopje...

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
|:(

en gebruik de search eens

Verwijderd

Print Screen >:)

• torp
  • Laatst online: 25-05 13:13
Op donderdag 29 november 2001 22:01 schreef dynom het volgende:
hmm...

/me kijkt naar screenshot knopje...
okee...

• Oefening
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 20:56 schreef Qul het volgende:
EDIT:
Er is volgens mij wel EEN oplossing:
ga naar http://www.asterdesign.com en klik daaronder, onder het plaatje. Dan opent IE een nieuwe window. Rechtermuisknop kan nog maar dat is uit te schakelen. Source code is dan ook niet te zien >:) !
shift+f10 :? met javascript/php source checken :? eerst linker muisknop, dan rechts en links loslaten :? in je cache kijken :? screenshot :? foto nemen van beeldscherm :? pagina opslaan :? control-n :?

jij moet toch beter weten :)

• Clay

Clay

cookie erbij?

en tegen die anit-printscreen muek kan je altijd nog via netwerk met een andere pc met vnc inloggen, en daarmee een printscreen doen :P OMG!
foto nemen van beeldscherm
lol :D

• Oefening
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 22:25 schreef Clay het volgende:
OMG!
[..]

hehe :D

Verwijderd

Als je iets van internet wilt zien, moet je het downloaden... volgens mij is alles wat je te zien krijgt op de een of andere manier te achterhalen. Er is ook vast een manier om via een programmaatje gegevens uit een java-applet te halen. Maar je kan het wel moeilijk maken voor de niet tweaker-zijnde internetgebruiker :)

• SilverZeven
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2025
Zeg Tiess je mot zo'n plaatje in een HTML-document zetten en dan zie je hem. Een browser download vanzelf alle bestanden behalve HTML's. :P

• cappie

cappie

all lowercase

Op donderdag 29 november 2001 21:32 schreef M4TR1X het volgende:
Was ook een topic over niet zo lang geleden.
Anyway je hebt een plugin die ongeveer werkt als dat applet, die plugin zorgt ervoor dat je niet kan screenshotten, en een heel groot aantal (hun zoeken dagelijks i-net af voor meer) screenshotneem programmas.

Dit is behoorlijk veilig, maar gaat je geld kosten.
-1 dubbelpost

• cappie

cappie

all lowercase

Op donderdag 29 november 2001 22:25 schreef Clay het volgende:
en tegen die anit-printscreen muek kan je altijd nog via netwerk met een andere pc met vnc inloggen, en daarmee een printscreen doen :P OMG!
[..]

werkt niet.. het wordt op een direct draw surface geprojecteerd, die natuurlijk niet wordt opgepakt door VNC (net als met mpeg en tvkaart dingetjes enzo)

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 15:14
Kijk hier eens hoe ze het doen :

Foto Amsterdam

1+1+1 = 1

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

*zucht*
code:
1
onContextmenu="return false;"

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
zoo. ik wel wat losgemaakt he!
In ieder geval bedankt voor al jullie hulp!!!

En ooh "die vunzige plaatjes"...dat zijn fotoos van een gala die op de site van een sponsor worden gezet......De afbeeldingen wilde ik de eerste 2 weken locken, zodat er meer mensen echt naar de site van de sponsor MOESTEN surfen........Dit dus om de sponsor het IDEE te geven dat dat werkt! *D Om meer geld los te peuteren! :+ ....dus....

It's all 'bout the money :r .......en dat spijt me verschrikkelijk....maar zo kan ik het feest lekker goedkoop houden veur de gewone mensch...

grtzz
tiezz

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

LOL, dit soort topics maakt altijd de hacker in ons los.
http://webdesign.about.com/library/weekly/aa062701b.htm
Als de klant betaalt hier nog een paar commerciele oplossingen.

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Net als mickeysoft met de terraserver doet...

alleen beschikbaar stellen als iemand een plug-in heeft die alle save mogelijkheden afschermt, en 99% van de schreenshot proggies ken en die automatisch killt enz... en zelfs dat is niet 100% waterdicht... een gebruiker hoeft maar vmware te installeren en al je trucs werken niet meer.. (iig de screensshot versie)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Pagina: 1