van windows naar linux

Pagina: 1
Acties:

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
ik zit weer eens met een probleempje, ik wil namelijk windows 98 met red hat 7.0 vervangen, ik heb dus de 2 cds die ik nodig heb om red hat te installeren.

maar hoe installeer ik die nou!? als ik een .exe file van cd1 wil runnen krijg ik het bericht dat het geen geldige windows toepassing is. moet ik eerst windows eraf gooien?

ik heb trouwens ook al geprobeerd om te op te starten met die cd maar dat werkt ook niet...

help?

Verwijderd

zo te lezen zou ik eerst dual booten doen, aangezien je er vrij weinig van af weet.

als automatisch booten van cd niet werkt moet je ff dit doen
(dit is even nadenken, is heel lang geleden voor me)
Opstarten in dosmode met cdondersteuning. ga na /dosutils en type dan autoboot.bat in *(dat was het volgens mij )
of maak met rawrite een bootdisk voor linux (volgens mij 3 voor Red Hat).

• Marc
ja dat dacht ik dus ook maar hij kan het bestand autoboot.bat niet openen, en alle andere .exe bestanden ook niet...

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op donderdag 29 november 2001 20:12 schreef Sanchez het volgende:
ja dat dacht ik dus ook maar hij kan het bestand autoboot.bat niet openen, en alle andere .exe bestanden ook niet...
zijn het originele cd's? Anders kan het nl zo zijn dat de cd's verkeerd gekopiërd zijn.

• Marc
ah dan is dat het dus, tnx

• seadoo
  • Laatst online: 27-03-2022
heb je in de bios veranderd dat de computer moet opstarten vanaf de ceedee-rom??

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Is de CD wel goed? Check even of de documentatie leesbaar is. Vaak zie je het daar het eerst aan. Als de CD goed is en je kunt gewoon geen bootdisks aanmaken kun je ze ook nog downloaden van internet en op diskette zetten met RawWrite for Windows.

Diskette-images kun je hier vinden: ftp://ftp.redhat.com/pub/redhat/linux/7.0/en/os/i386/images/

• Marc
ik denk niet dat de cd goed is want als ik de source van autoboot.bat bekijken via kladblok zie ik niets, weet iemand mischien een plek waar ik red hat kan downloaden?!

• Marc
het probleem is al opgelost, ik heb nu een orginele cd weten te bemachtigen en op het eerste gezicht lijkt niets beschadigd..ik ga linux nu installeren :)

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 19:48 schreef Sanchez het volgende:
ik zit weer eens met een probleempje, ik wil namelijk windows 98 met red hat 7.0 vervangen, ik heb dus de 2 cds die ik nodig heb om red hat te installeren.
Redhat 7.0 is een erg slechte Redhat release... Het barst van de bugs. Ik zou liever voor 7.1 of 7.2 kiezen als ik jou was.

Suc6 met linux...

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Of nog beter, helemaal geen redhat!

Oh jee, dat heb ik helemaal niet gezegd hoor!

• Marc
mwa, ik ben die blauwe schermpjes 4x per dag een beetje zat :)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op vrijdag 30 november 2001 17:19 schreef razor_harm het volgende:

[..]

Redhat 7.0 is een erg slechte Redhat release... Het barst van de bugs. Ik zou liever voor 7.1 of 7.2 kiezen als ik jou was.

Suc6 met linux...
Psies... Je moet nooit een .0 versie van een OS installeren. Gebruik altijd een nieuwer alternatief dan een .0 als dat er is. Als de allernieuwste versie een .0 is moet je wachten op de .1 (of de SP1 in geval van Microsoft operating systems).

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 19:13 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:

[..]

Psies... Je moet nooit een .0 versie van een OS installeren. Gebruik altijd een nieuwer alternatief dan een .0 als dat er is. Als de allernieuwste versie een .0 is moet je wachten op de .1 (of de SP1 in geval van Microsoft operating systems).
Gaat niet op voor Slackware :)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
en niet voor debian.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Slack en Deb zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen... :)

Ik draai zelf nu zo'n 2 jaar Debian en ben daar zeer tevreden over.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 19:25 schreef janjanjansen het volgende:

[..]

Gaat niet op voor Slackware :)
idd :7

Maar een bootdisk maken als booten vanaf CD en vanuit Windows niet lukt, lijkt mij heel voor de hand liggend.

• Marc
tnx allemaal :)
Pagina: 1