Toon posts:

U.S.RObotics router + CHello Amsterdam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie oh wie kan mij helpen ?????

Ik heb net een US robotics router gekocht en dacht even een netwerkje in elkaar te zetten. Mooi mis, lukt mij niet.

Specificatie's :

LANCITY modem (oud model)

-1 pc met Windows ME
-Netwerkkaart : Intel 21041 Based PCI Ethernet ADapter

-1 nieuwe PC met Windows Home Edition XP
- 2 nieuwe fast ACPI Ethernet CARD gekocht, merk REALTEK RTL8139 (39,= per
stuk computerland)

Hoe krijg ik dit in godsnaam aan de praat, ben nu al 2 dagen aan het
klooien. Niets helpt.

Wie oh wie helpt mij uit de brand

MIjn dank is groot

Dennis

p.s. ligt het misschien aan het macadres van de netwerkkaart, maar ja daar moet toch wel een oplossing voor tevinden zijn ????

Verwijderd

mail me even pc112@ihnet.dhs.org

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46
ja amsterdam e.o is MAC adres locked iig.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Dit forum is juist om je problemen openbaar op te lossen en dus niet om contacten te maken zodat je via email verder kan gaan.
Waarom plaats je je advies niet gewoon, maar wil je het via mail doen Manga..??

Ik denk dat het probleem bij jou (madman389) is dat je het nieuwe mac adres van je router nog even moeten doorgeven aan chello voordat alles werken (dus niet zeggen dat je een router hebt gekocht, maar gewoon dat je een nieuwe netwerkkaart hebt).

Sommige routers hebben de mogelijkheid om elk MAC adres te klonen. Als jouw router dat kan dan is dat de makkelijkste oplossing, want dan hoef je niet naar UPC te bellen maar kan je gewoon direct weer aan de slag (nadat je het MAC adres van je chello netwerkkaart hebt gekloond).

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
hoe kom ik aan het mac adres van de kaart en/of van de router ????

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46
van de kaart
--> start-> uitvoeren: winipcfg (win9x/ME)
anders (XP/win2K)
--> naar de command prompt en intypen
ipconfig

dan zie je een lange reeks letter cijfers
vaak beginnend met
00-00-XX-XX-XX-XX-XX
zoiets hehe vaak ook letter dus 8d-0a- ETC

Verwijderd

Topicstarter
yep gevonden bedankt.
nu nog de router.

Verwijderd

Waarom moet je het Mac adres vervangen?

Ik neem aan dat de modem alleen verbinding heeft met internet en aan de andere kant plaats je de router met de pc's daar aangekoppeld. Mac adres blijft dus hetzelfde volgens mij.

Je netwerk kun je beste als DHCP instellen. Werkt het makkelijkst. Moet je ff instellen op de router en de netwerkkaartjes.

Heb zelf ook chello met U.S. Robotics routertje en bij werkt alle perfect.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op zondag 02 december 2001 23:39 schreef G-Force het volgende:
Waarom moet je het Mac adres vervangen?

Ik neem aan dat de modem alleen verbinding heeft met internet en aan de andere kant plaats je de router met de pc's daar aangekoppeld. Mac adres blijft dus hetzelfde volgens mij.
...
Chello werkt in een aantal gevallen met 2 MAC adressen. Het Mac adres van je (kabel)modem en het mMac adres van je NIC waarop je bij Chello aangesloten bent. Als je dan 1 van de twee weghaalt dan werkt het dus niet meer.
Je moet dus eerst de het Mac adres van je oude NIC ingeven in de router, zodat het voor Chello lijkt alsof je oude Nic er nog gewoon achter zit.

Wees consequent, maar niet altijd

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 07:12

Adze

CCNP !

De laatste tijd zie ik veel van mensen die een router aan het chello netwerk niet aan de praat krijgen. Dit komt inderdaad doordat chello alleen toestaat met 1 MAC adres op het chello netwerk.

Als oplossing wordt gegeven een MAC adres cloonen. Maar dit vind ik een enorme nep oplossing. En niet alle routers ondersteunen dit.

Wat je wel moet doe is het volgende:

Het ip adres vrijgeven op de pc waar je op dit moment inet op hebt.
Win9x --> start --> uitvoeren --> winipcfg --> alle vrijgeven.
WinNT --> start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig /release

Gelijk hierna kabel UTP kabel uit je PC trekken en in router steken. Router aan en werken !

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 13:37 schreef Adze15021979 het volgende:
Wat je wel moet doe is het volgende:

Het ip adres vrijgeven op de pc waar je op dit moment inet op hebt.
Win9x --> start --> uitvoeren --> winipcfg --> alle vrijgeven.
WinNT --> start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig /release

Gelijk hierna kabel UTP kabel uit je PC trekken en in router steken. Router aan en werken !
volgens mij kan je niet zomaar een nieuw mac adres introduceren op een chello netwerk (alle mac adressen staan gelockt en gekoppeld aan een ipnr iig A'dam e.o.)
en zal je dus je oude macadres MOETEN gebruiken of de helpdesk bellen (en 3 uur betalen voordat je eens geholpen wordt, waarna ze je oude mac unlocken en je nieuwe weer locken)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Volgens mij was de truuk toch:
ip releasen
kabel uittrekken
modem resetten
kabel in router pluggen
rest aansluiten ..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 07:12

Adze

CCNP !

Op donderdag 13 december 2001 14:41 schreef betweter het volgende:

[..]

volgens mij kan je niet zomaar een nieuw mac adres introduceren op een chello netwerk (alle mac adressen staan gelockt en gekoppeld aan een ipnr iig A'dam e.o.)
en zal je dus je oude macadres MOETEN gebruiken of de helpdesk bellen (en 3 uur betalen voordat je eens geholpen wordt, waarna ze je oude mac unlocken en je nieuwe weer locken)
Ip adres vrijgeven gaat perfect op chello-netwerk ! Chello koppelt inderdaad mac adressen aan een ip adres, om zo te voorkomen dat mensen met twee public ip adressen het inet opgaan. Maar dit is niet statisch vastgelegd. Dit houdt een DHCP-server namelijk vast! En als je je netwerkkaart "vrijgeeft" dan zal dus de koppeling tussen MAC en IP op opgeheven worden...
Pagina: 1