Toon posts:

[slackware] k*t win98 gesharde printer... :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi...
ik heb op een windows 98 bak een printer geshared...
nou wil ik die gebruiken om met slackware te kunnen printen... ik heb al wat how-to's gelezen maar daar staat helemaal niks in...
kan iemand mij even op weg helpen (of alles voor zeggen)??
ik kan alleen nog maar plain printen met smbclient....
weet iemand hoe ik iets vanuit koffice ofzo kan printen of een programma waarmee ik alles makkelijk kan instellen????

Elkan

Verwijderd

Samba vermoed ik :)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
Op vrijdag 30 november 2001 17:38 schreef janjanjansen het volgende:
Samba vermoed ik :)
leg eens uit dan :?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Je zult op een of andere wijze Windows moeten praten met je Linux bak voordat je gebruik kunt maken van een gedeelde windowsprinter. SaMBa doet dat dus. De versie die bij Slackware zit is goed genoeg voor Win98. En hoe verder weet ik niet zonder allerlei zooi te moeten opzoeken en doorlezen. Lees de samba documentatie eens door zou ik zeggen.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
Op vrijdag 30 november 2001 17:49 schreef janjanjansen het volgende:
Je zult op een of andere wijze Windows moeten praten met je Linux bak voordat je gebruik kunt maken van een gedeelde windowsprinter. SaMBa doet dat dus. De versie die bij Slackware zit is goed genoeg voor Win98. En hoe verder weet ik niet zonder allerlei zooi te moeten opzoeken en doorlezen. Lees de samba documentatie eens door zou ik zeggen.
Ik vroeg het niet voor mezelf maar voor de topicstarter. En aangezien hij aangeeft dat hij er met smbclient (wat je idd nodig hebt) niet uitkomt, zijn beide antwoorden van jou niet echt nuttig, net als de mijne :o

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 17:50 schreef 0siris het volgende:

[..]

Ik vroeg het niet voor mezelf maar voor de topicstarter. En aangezien hij aangeeft dat hij er met smbclient (wat je idd nodig hebt) niet uitkomt, zijn beide antwoorden van jou niet echt nuttig, net als de mijne :o
Het geeft in ieder geval een richting aan waar te zoeken lijkt me. Bovendien is bijna 24 uur met geen replies ook niet echt geweldig toch ?
Samba heeft een tool genaamd SWAT die het configgen van samba een stuk eenvoudiger maakt.
Pagina: 1