[SQL] Oracle SQL Plus

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:15

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
Ik heb dat proggie nodig voor school, dus ik de enterprise editie downloaden. (oracle 8i Enterprise). Ik dat systeem installeren, gaat allemaal nog goed. Als ik nu SQL PLus opstart dan vraagt ie om een gebruikersnaam en wachtwoord. Mar ik wil dit programma lokaal gebruiken, op me eigen peeceetje. Wie wat ik bij gebruikersnaam en wachtwoord en eventueel hoststring moet invullen om met het programma te kunnen werken.

Op school hebben we wel een gebruikersnaam en wachtwoord, maar ik wil hem dus lokaal gebuiken.

Alvast bedankt!!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01
De loginnaam, het passwoord van een geldige user op uw database.

https://fgheysels.github.io/

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
geen hosstring
user: scott
wachtwoord: tiger

of: system of sys
en zelf een wachtwoord invullen

ik weet niet zeker of het allemaal werkt, bij mij wel

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik raad je eigenlijk af oracle te gebruiken/installeren als je het verder niet weet te beheren.

Zelfs als je er een klein beetje van weet kom je er steeds weer achter dat je er niet genoeg van weet.

Als je het wel wilt gebruiken, kan je het beste "lid worden" van technet.oracle.com en daar de installatie/gebruikers manuals doornemen.

Of natuurlijk een oracle SysDBA boek kopen ;)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 22:31 schreef ACM het volgende:
Ik raad je eigenlijk af oracle te gebruiken/installeren als je het verder niet weet te beheren.

Zelfs als je er een klein beetje van weet kom je er steeds weer achter dat je er niet genoeg van weet.
Toch moet je ergens beginnen. :)

Als je meteen productief bezig wilt zijn kun je waarschijnlijk inderdaad beter met iets anders beginnen, maar als je gewoon met Oracle om wilt leren gaan.. och. :)

* Onno is ooit, niet gehinderd door enige voorkennis, met Oracle begonnen qua databases. :P

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

hai ShereKahn, weer druk voor school?

Als je je oracle lokaal draait kun je inloggen met SYSTEM en als wachtwoord manager.
Hoststring laat je leeg.
Dit is in ieder geval de manier waarop de personal editie werkt (aanbevolen door school). De enterprise editie zal ongetwijfeld wat netwerk mogelijkheden hebben, misschien dat je dus bij je hoststring wel wat moet invullen.
Zodra je bent ingelogt pak je je boek, en maak je een gebruiker met wachtwoord en rechten aan. Scripts uitvoeren van de cd, en gassen maar. Succes.

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:15

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
ach,

Het lukt me dus nog steeds niet, alles geprobeert. Ik wilde dus de personal gaan downloaden, maar die link doet wazig op de oracle website. Met System en Manager kan ik niet inloggen, nog steeds TNS fout in protocoladapter

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

Pagina: 1