[digicam] Fujifilm FinePix 2800z: ervaringen?, etc

Pagina: 1
Acties:

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 01:51
jaja , we zijn er nog steeds niet uit :?, ik zat eerst te twijfelen tussen de Powerschot a20 , finepix 2600, photosmart 715, de laatse viel ondanks zijn 3,x mpixel al gauw af, De a20 van canon vond ik niet scherp genoeg, dus ook die viel af. De 2600 was eingelijk wat ik zocht,uitmuntend in verschilklende reviews, goed in kleuren en rete scherp, maar goed eenmaal in de handen, vond ik het aanvoelen als een plastic klein speelgoed ding :( , dus hmmmm Toen zag ik in ene de 2800Z van fujifilm...

6x optische zoom!
lekkere body, en schijnt de opvolger te zijn van de 2600z

We hebben het over deze camera:
Afbeeldingslocatie: http://www.nomatica.com/images/fp2800.jpg

En hier wat specs.:
http://www.nomatica.com/photo/fp2800ES.htm

Deze camera kost advies 1399 en kan hem in de buurt voor 1250,00 (mijn budget was 1100, maar goed deze leekt me wel erg :P )krijgen bij mij in de buurt bij een "echte foto speciaalzaak", dat leek me veiliger met betrekking tot service , etc..

Maar goed op een enkele niet veel zeggende revieuw heb ik niet echt veel kunnen vinden van deze camera, wel een paar paginas met pics, maar goed of die niet bewerkt zijn of echtactual zijn,is de vraag..
De revieuwsop,dpreview,dcresource, en steves photocams websites geven aleen algemene info wat ik ook kan lezen op de site van fuji zelf.

Wie heeft er voor mij meer info, en dan met name in vergelijking met die fx 2600z, want daar is heel internet al lovend over :)

Zelf als er een is die denk dat ik nu een verkeerde keuze maak, graag melden, en maak het nog maar moeilijker, zeg er dan ook ff bij waarom..
Thanx..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:49
Hoezoo opvolger van de FinePix 2600Z :? Mooi niet! B-)
De Fx 2600Z is trouwens nog maar net op de markt en is de opvolger van de fx 2400. De fx 2800 is gewoon voor een andere doelgroep ! Kijk maar eens naar het formaat!!!
Ben het trouwens niet met je eens met je uitspraak van het "aanvoelen als een plastic klein speelgoed ding", want dat is nonsens! Ik ben zelf een zeer tevreden eigenaar van de fx 2600z en deze camera voelt degelijk aan en ligt fijn in de hand en ziet er m.i. mooi uit. Bovendien... hoeveel camera's zijn niet van plastic? Ik vind je uitspraak meer thuishoren bij de HP-camera's. Die maken best mooie foto's maar zien eruit alsof ze gratis bij de brinta gekregen zijn. (sorry, no flame intended!)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Vulcan750 heb je soms een paar vb fotokes van je 2600z? :)

• PsYgHo
Op donderdag 29 november 2001 22:30 schreef Vulcan750 het volgende:
Hoezoo opvolger van de FinePix 2600Z :? Mooi niet! B-)
De Fx 2600Z is trouwens nog maar net op de markt en is de opvolger van de fx 2400. De fx 2800 is gewoon voor een andere doelgroep ! Kijk maar eens naar het formaat!!!
Ben het trouwens niet met je eens met je uitspraak van het "aanvoelen als een plastic klein speelgoed ding", want dat is nonsens! Ik ben zelf een zeer tevreden eigenaar van de fx 2600z en deze camera voelt degelijk aan en ligt fijn in de hand en ziet er m.i. mooi uit. Bovendien... hoeveel camera's zijn niet van plastic? Ik vind je uitspraak meer thuishoren bij de HP-camera's. Die maken best mooie foto's maar zien eruit alsof ze gratis bij de brinta gekregen zijn. (sorry, no flame intended!)
Nice, eerlijke feedback :), maar goed je zei dus al, persoonlijk.. ik vond het ding persoonlijk niet echt super in de hand liggen, ik heb grote "kolenschoften" zoals sommigen het noemen..

Er zijn heel veel van plastic, daar is niets mis mee, maar de combinatie voor mij van die kleur en die grote in mijn grote handen deed toch echt voelen als een speelgoed ding, hij lag (waarschijnlijk door mijn grote handen) gewoon echt niet lekker in de hand. :( Want ik zou eerst voor deze cam gaan..

Wat betreft de opvolger, dat was me verteld bij een nu dus afgedane semi profi fotozaak :) En eerlijk gezegd klonk het wel redelijk 2400 2600 en dan ja de 2800 :)

Maar goed vraag blijft nog steeds hoe die is in vergelijking met die 2600, kun je zoals mijn voorganger eens een paar actual pics "as is " maken van veraf, en in het donker en een met full zoom ???, lijkt me zeer interesant...

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:49
psygho: Oké, of een camera goed in de hand ligt of niet verschilt nogal van persoon tot persoon! Ik heb niet van die kolenschoppen, dus ik vind het juist erg fijn dat die camera lekker klein is; hierdoor handig mee te nemen. Als ik "groot" en wat meer prof. wil pak ik mijn oude, trouwe Pentax Program A spiegelreflex camera wel. Ik heb de fx2600z meer voor snel ff point&shoot situaties, en dan is klein erg fijn! :9
Hoe de camera zich verhoudt met de 2600 is durf ik niet te zeggen, hij heeft wel een paar plussen. (de grootte vind ik een min). De CCD is iig hetzelfde, maar de lens is totaal anders; 6x zoom ipv 3x, de lens zelf is ook groter en daarom ook lichtsterker (2.8-3.5). Verder heeft ie ook een ingebouwde mic.(2600 niet)
Kijk eens bij http://www.steves-digicams.com , daar staat ook een review van de 2800, ik kan je alvast verklappen dat het een aanradertje is... :P
Hier staan ook veel foto's van de getestte camera's.
SainteR: kijk daar ook maar eens, de fx2600z is daar ook (heel goed) getest! Ik heb zelf nog steeds geen eigen homepage, daardoor is het een beetje lastig om zelf foto's te plaatsen. |:(

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 16:58 schreef Vulcan750 het volgende:
SainteR: kijk daar ook maar eens, de fx2600z is daar ook (heel goed) getest! Ik heb zelf nog steeds geen eigen homepage, daardoor is het een beetje lastig om zelf foto's te plaatsen. |:(
Stank you very much ;)

• PsYgHo
:), we hebben dus de 2800Z gekocht gisteren... en wel wennen hoor, als je een brakke phillips esp2 60 hebt van 640x480 fixed focus :? Echt heel apart, ik open vanavond wel een topic, iets in de trand van het "grote fuji finepix 2800z topic".. hmm ik schiet wel ff meteen een paar en post ze welin dat topic...

edit:
Dit topic voor mijn ervaringen, pics, etc:

[topic=337590/1/200]

Pagina: 1