Het onderwerp is volgens mij vaker langsgekomen, maar voor een aantal personen blijft schrijven toch wel moeilijk. Zo moeilijk is het toch niet ? Kom op mensen, zo nu en dan een fout ok, maar keer op keer de meest grove type fouten.....
Voor een vraagteken dient geen spatie te staan (zie je 2e zin).Op donderdag 29 november 2001 18:46 schreef Zotty het volgende:
Het onderwerp is volgens mij vaker langsgekomen, maar voor een aantal personen blijft schrijven toch wel moeilijk. Zo moeilijk is het toch niet ? Kom op mensen, zo nu en dan een fout ok, maar keer op keer de meest grove type fouten.....
Het is of oké, of okay, niet ok.
Alinea's en bijbehorende witregels zijn ook wel prettig
[/mierensex]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Sommige mensen kunnen er helaas nix aan doen en dat moet je dan ook maar accepteren. Ik heb er echt moeite mee om een beetje normale zin te maken met weinig spelfoutjes, tja ik heb ook niet om dyslexie gevraagd maar het is niet anders...
Ik denk dat hij het niet zo streng bedoelt, maar meer dat hij meer doelt op teksten als :Op donderdag 29 november 2001 18:49 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Voor een vraagteken dient geen spatie te staan (zie je 2e zin).
[/mierensex]
wie kan mei helpu met mein fiedeokart ?
Aannames zijn fataal.
lol @ wildhagen 
Maar ik moet inderdaad bekennen dat het bij sommigen af en toe wel om te
is. Maarja, wat wil je er aan doen? Niet iedereen volgt een hoge opleiding, dus je mag niet verwachten dat iedereen foutloos een post kan typen.
Maar ik moet inderdaad bekennen dat het bij sommigen af en toe wel om te
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
heej, doet me denken aan een iranier die ik ken
weet jie oef jie ook onlein kan spejlen
Je hoeft ook niet volledig foutloos te typen. Er zijn genoeg HBO'ers (en wellicht nog hoger opgeleiden) die niet eens een fatsoenlijke, spellingsfout-vrije, brief kunnen tikken!
Waar het om gaat is dat die popie-jopie taal achterwege wordt gelaten en er een beetje fatsoenlijk grammaticale zinnen getikt worden waar de ander ook wijs uit wordt. Ik lees hier vaker topics waar ik echt geen reet van snap. En dat ligt dan niet aan mijn intelligentie (hoop ik althans) maar aan het feit dat het probleem zo bagger is omschreven dat je er maar naar moet gissen. Leestekens zijn niet voor niks uitgevonden.
Waar het om gaat is dat die popie-jopie taal achterwege wordt gelaten en er een beetje fatsoenlijk grammaticale zinnen getikt worden waar de ander ook wijs uit wordt. Ik lees hier vaker topics waar ik echt geen reet van snap. En dat ligt dan niet aan mijn intelligentie (hoop ik althans) maar aan het feit dat het probleem zo bagger is omschreven dat je er maar naar moet gissen. Leestekens zijn niet voor niks uitgevonden.
En dat zonder ook maar 1 foutje!Op donderdag 29 november 2001 18:50 schreef mgfun het volgende:
Sommige mensen kunnen er helaas nix aan doen en dat moet je dan ook maar accepteren. Ik heb er echt moeite mee om een beetje normale zin te maken met weinig spelfoutjes, tja ik heb ook niet om dyslexie gevraagd maar het is niet anders...
Die komma na oké hoort er niet.Op donderdag 29 november 2001 18:49 schreef wildhagen het volgende:
Voor een vraagteken dient geen spatie te staan (zie je 2e zin).
[/mierensex]
Als iemand niet anders weet, tsja, wat moet je er aan doen. Hele grove fouten kan je verbeteren (zo kwam ik van de week "of terwijl" ipv oftewel tegen), een d-tje of een t-tje wil ook nog wel eens fout gaan. Maar over het algemeen vind ik het niet zo erg. Dat expres iRrItaNt tikken wel, maar daar loopt (of liep) al een draadje over in SG.
Te streng zijn is ook weer niet nodig, in de topic titel staat dan ook redelijk 
Waar ik op doel zijn dit soort teksten;
"ow, dacht toch van wel, had laast een topic gelezen, en die gast zei iets van dat er tuzzen elke draad een aardedraad zat ofzoiets en dat moacht nite zichzelfaanrakuh, maare k weet het eigenlijk ni meer:Z"
(mocht de schrijver van het gebruikte voorbeeld dit lezen; bovenstaande is slechts een voorbeeld, niets persoonlijks)
Waar ik op doel zijn dit soort teksten;
"ow, dacht toch van wel, had laast een topic gelezen, en die gast zei iets van dat er tuzzen elke draad een aardedraad zat ofzoiets en dat moacht nite zichzelfaanrakuh, maare k weet het eigenlijk ni meer:Z"
(mocht de schrijver van het gebruikte voorbeeld dit lezen; bovenstaande is slechts een voorbeeld, niets persoonlijks)
Euh... geen foutje? Het is niks ipv nixOp donderdag 29 november 2001 18:56 schreef BreadFan het volgende:
[..]
En dat zonder ook maar 1 foutje!
Jawel, kan allebei, komma bouwt spraakpauze in[..]
Die komma na oké hoort er niet.
Maargoed, de mieren zijn moe
Maar sommigu meesuh maken zoveel sgreivvautun dat ut niet leesbaar meur is neej.
Virussen? Scan ze hier!
Choeso jei!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb het overigens nog nooit begrepen dat mensen die moeite hebben met lezen en schrijven dyslectici worden genoemd. Als ik dat woord moet schrijven ben ik ook spontaan ff dyslectisch.
Ach, natuurlijk is het fijn als men correct nederlands schrijft, maar uiteraard is de primaire functie van een taal het overbrengen van een boodschap.
En zolang een stuk in één keer goed leesbaar is, is het mijn inziens niet zo erg. Bij woorden als "bijde", "egt" en "ik wordt" zie je in één oogopslag wel wat er bedoeld wordt. Het wordt vervelend als er geen interpuncties worden gebruikt of als iemand een wazig onsamenhangend verhaal gaat ophangen, en je het dus meerdere malen moet nalezen voordat je uberhaupt (je ik ben lui met umlaut/trema's) begrijpt waar het over gaat.
En zolang een stuk in één keer goed leesbaar is, is het mijn inziens niet zo erg. Bij woorden als "bijde", "egt" en "ik wordt" zie je in één oogopslag wel wat er bedoeld wordt. Het wordt vervelend als er geen interpuncties worden gebruikt of als iemand een wazig onsamenhangend verhaal gaat ophangen, en je het dus meerdere malen moet nalezen voordat je uberhaupt (je ik ben lui met umlaut/trema's) begrijpt waar het over gaat.
Ik denk dat hij wat anders bedoelt jeweetwel op zo'n manier dat alles aan elkaar geplakt zit zonder leestekens dat is helemaal niet te lezen en vol met schrijv ffouten ik erger me er gewoon aan !!!???!!!!???

Verwijderd
Ik moet het meestal ook even opzoekenOp donderdag 29 november 2001 19:06 schreef BreadFan het volgende:
Ik heb het overigens nog nooit begrepen dat mensen die moeite hebben met lezen en schrijven dyslectici worden genoemd. Als ik dat woord moet schrijven ben ik ook spontaan ff dyslectisch.
Als je moeite hebt met lezen en/of scrijven hoeft dat niet meteen dyslexie (na 100x invullen op school weet je wel hoe je dat moet scrijvenOp donderdag 29 november 2001 19:06 schreef BreadFan het volgende:
Een gestraind iemand kan heel goed zien aan de soort fouten die je maakt of je dyslexiesch bent of dat de oorzaak ergens anders ligt.
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
even serieus, dat wat ik daar post, is dat dyslexie, of gewoonOp donderdag 29 november 2001 19:31 schreef Weurst het volgende:
[..]
Als je moeite hebt met lezen en/of scrijven hoeft dat niet meteen dyslexie (na 100x invullen op school weet je wel hoe je dat moet scrijven) te hebben. Kan ook andere oorzaken hebben. Inteligentie, buitenlandse afkomst of gewoon de regels niet toepassen kan ook allemaal. Dyslexische mensen maken andere soorte fouten, bijvoorbeeld werkwoordspelling heefd er niks mee te maken. Wel dingen meer phonetisch opschrijven en als je iets leest sneller woorden vervangen door (vermeende) synomiemen en daardoor kan iets goed lezen best moeilijk zijn. Wat ook vaak voorkomt is dat dyslexische mensen vaak het verschil tussen bijv. d en b zien (ik moet er nu nog altijd nadenken wat er staat) en een slecht links-rechts gevoel komt ook vaak voor (heeel irri onder rijles
).
Een gestraind iemand kan heel goed zien aan de soort fouten die je maakt of je dyslexiesch bent of dat de oorzaak ergens anders ligt.
als het dyslexie is haal ik de link weg, want dan vind ik het gewoon ronduit lullig zeg maar
Woeah... van [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/39720]zo eentje[/url] krijg je dus idd hoofdpijn.Op donderdag 29 november 2001 19:23 schreef ikbenveldmuis het volgende:
[topic=331572] is vrij erg zeg maar![]()
topicstarter dus
Verwijderd
Namen pliesj!Op donderdag 29 november 2001 18:52 schreef Wesley het volgende:
heej, doet me denken aan een iranier die ik ken
Welkje Iranier bedoelt jei?
Noen gerusjt namuhn
kan, hoeft niet. In korte stukjes text (zeker topic titels) kijk ik altijd nog ff na, je ziet het met name in lange stukken tekst.Op donderdag 29 november 2001 19:33 schreef ikbenveldmuis het volgende:
[..]
even serieus, dat wat ik daar post, is dat dyslexie, of gewoon
als het dyslexie is haal ik de link weg, want dan vind ik het gewoon ronduit lullig zeg maar
Dit kan even goed
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Verwijderd
Ik ben deskundig en ik zeg dat het een hoop aanstellerij isOp donderdag 29 november 2001 19:43 schreef Weurst het volgende:
[..]
kan, hoeft niet. In korte stukjes text (zeker topic titels) kijk ik altijd nog ff na, je ziet het met name in lange stukken tekst.
Dit kan even goedzijn denk ik. Moet je aan een deskundige vragen
Nee, wat jij post is volgens mijOp donderdag 29 november 2001 19:33 schreef ikbenveldmuis het volgende:
[..]
even serieus, dat wat ik daar post, is dat dyslexie, of gewoon
schrijfen
koopen
lienux
van sms maakt ie altijd msn
potlood
Dat soort dingen zie ik hem geregeld opschrijven. Heel vaak maken ze fouten met een eind -f die een v zou moeten worden bij meervoud (zoals schreifen dus), en dat soort dingetjes.
Een goede zins opbouw is ook handig.Op donderdag 29 november 2001 19:45 schreef DMS het volgende:
Iedereen die kan niet goed kan spellen moet terug naar de kleuterschool.
Idd, DMS kan ook beter even terug naar de kleuterschool. Maar we zullen hem matsen, hij mag de eerste groep overslaan!Op donderdag 29 november 2001 19:51 schreef hdd het volgende:
[..]
Een goede zins opbouw is ook handig.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik heb dislectie jaOp donderdag 29 november 2001 19:51 schreef hdd het volgende:
[..]
Een goede zins opbouw is ook handig.
he he
Ik zat tussen door te chatten en haal ik wel eens meerdere zinnen door mekaar. Maar kan fout schrijven kom op zeg.
inderdaadOp donderdag 29 november 2001 19:51 schreef hdd het volgende:
[..]
Een goede zinsopbouw is ook handig.
Verwijderd
Ohh ja en hoe moet iemand die dyslexie invredesnaam weten hoe je dat woord schrijft ik heb niet voor niks dyslexie
Ok ok, t was maar mierenneukerijOp donderdag 29 november 2001 19:53 schreef DMS het volgende:
[..]
Ik heb dislectie ja
he he
Ik zat tussen door te chatten en haal ik wel eens meerdere zinnen door mekaar. Maar kan fout schrijven kom op zeg.
MierenneukertOp donderdag 29 november 2001 19:53 schreef ikbenveldmuis het volgende:
[..]
inderdaad![]()
![]()
![]()
Verwijderd
PFFFFF we hadden het niet over mij 
Maar kan 1 van jullie beweren dat can inplaats van kan schrijven met dyslectie (moelijk woord) te maken heeft.
Maar kan 1 van jullie beweren dat can inplaats van kan schrijven met dyslectie (moelijk woord) te maken heeft.
Verwijderd
Volgens mij doelen jullie ook ligtelijk op mijn schrijfgedrag (in de hk). Ik heb al geprobeerd het aan te passen maar omdat ik het zo gewend ben is het zo moeilijk af te leren.
ik kom bijna nooit in de hk, behalve om even te kijken waar jou topic was geblevenOp donderdag 29 november 2001 20:08 schreef LenL het volgende:
Volgens mij doelen jullie ook ligtelijk op mijn schrijfgedrag (in de hk). Ik heb al geprobeerd het aan te passen maar omdat ik het zo gewend ben is het zo moeilijk af te leren.
Dyslexie (zo staat het in het woordenboek
) kan voorkomen en daar valt weinig aan te doen. Maar daar gaat het topic helemaal niet over. Er zitten gewoon mensen tussen die volgens mij 24/7 dronken of stoned zijn. En dat ziet er toch wel anders uit dan dyslexie (het blijft een lastig woord
). Veel slordiger, onsamenhangend en zinsconstructie hebben ze nog nooit van gehoord.
En dat is meteen een mooi voorbeeld van een taalfout die niet echt aan dyslexie toe te schrijven is.Op donderdag 29 november 2001 20:11 schreef ikbenveldmuis het volgende:
jou topic
Dat soort fouten is gewoon te voorkomen: er komt geen ingewikkelde regel aan te pas, het enige wat je moet doen is even nadenken. En dat soort fouten vind ik dan ook het storendste. Maar ja.. ze zullen er altijd wel blijven, niets aan te doen.
Op donderdag 29 november 2001 20:32 schreef Onno het volgende:
[..]
En dat is meteen een mooi voorbeeld van een taalfout die niet echt aan dyslexie toe te schrijven is.
Dat soort fouten is gewoon te voorkomen: er komt geen ingewikkelde regel aan te pas, het enige wat je moet doen is even nadenken. En dat soort fouten vind ik dan ook het storendste. Maar ja.. ze zullen er altijd wel blijven, niets aan te doen.
dat is een mooi voorbeeld van de kwaliteit van de les nederlands die ik op mijn school krijg
Toch is het simpel basisspul... bezit? Dan bezittelijk voornaamwoord, en dus jouw.Op donderdag 29 november 2001 20:40 schreef ikbenveldmuis het volgende:
[..]
![]()
dat is een mooi voorbeeld van de kwaliteit van de les nederlands die ik op mijn school krijg
Anders persoonlijk voornaamwoord, en dus jou.
Ook de "u" en "uw" truc kan je gebruiken. Kan je er "uw" voorzetten (en het klinkt ook nog), dan is het jouw, anders jou.
Virussen? Scan ze hier!
In een zware vorm wel ja. Ik ben zelf dyslextisch (ik zag pas na 3x lezen dat er can en hep stond) en heb ook wel eens van dat soort foutjes gemaakt (vooral vroeger, na vel x-tra training leer je er een beetje op letten). Dit kan natuurlijk ook goed expres zijn, maar ik ga vrij veel met een meisje om die zware dyslexie heeft. Als je haar mailtjes leest heb ik zelfs (die waarschijnlijk maar de helft van de fouten ziet) al moeite om me lachen in te houden. En dat is echt niet expres.Op donderdag 29 november 2001 20:04 schreef DMS het volgende:
PFFFFF we hadden het niet over mij
Dyslexie heb je in verschillende soorten en maten. Mensen die moeie hebben met lezen, mensen die moeite hebben met spelling, mensen die heel moeilijk woordjes uit hun hoofd kunnen leren, enz enz.
* KroontjesPen meldt zich bij deze aanOp donderdag 29 november 2001 19:45 schreef DMS het volgende:
Iedereen die kan niet goed kan spellen moet terug naar de kleuterschool.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Gove tiepfouten? Bedul je wat nauw man? Zovel vouten wordu er helumaal nie gemaact op ditt foroem , wattu iek altied lastug fint, sein du mensu die keen nedurlands pratun, maarr belgies of enguls....Op donderdag 29 november 2001 18:46 schreef Zotty het volgende:
* Wuursj meldt zich bij deze niet aanOp donderdag 29 november 2001 20:48 schreef KroontjesPen het volgende:
[..]
* KroontjesPen meldt zich bij deze aan
omdat dit voor een hoop mensen best bruut kan overkomen.
Tegen iemand in een rolstoel zeg je toch ook niet "moet je maar terug naar vroeger en weer leren lopen."
Ik vond zelf dit vroeger ook niet leuk om te horen (ben er ondertussen, helaas, gewend aan geraakt en
Verwijderd
Belgisch bestaat niet.Op donderdag 29 november 2001 21:59 schreef MikeN het volgende:
[..]
Gove tiepfouten? Bedul je wat nauw man? Zovel vouten wordu er helumaal nie gemaact op ditt foroem , wattu iek altied lastug fint, sein du mensu die keen nedurlands pratun, maarr belgies of enguls....
Engels is verplicht op school.
Niet fatsoenlijk spellen is, op dyslectie(?) na, een teken van gemakzucht en niet serieus bij de ontvanger van je boodschap over willen komen.
Kortom als er spelfouten in je tekst zitten vind je het niet belangrijk dat je boodschap goed overkomt en dus vind een ander dat ook niet.
Probeer maar eens een spelfoutvrij CV te maken.
Wie er naderhand toch nog spelfouten in heeft zitten, kan het wel schudden bij die toekomstige werkgever.
Aangezien we in een bureaucratische maatschappij leven, is jezelf fatsoenlijk zowel persoonlijk als schriftelijk kunnen presenteren belangrijk.
lees FOK! maar eens.
Kun je gelijk nagaan wat daar het niveau van de nieuwsposters is!
Spelfouten alom, en wie er wat van zegt wordt voor zeikerd uitgemaakt.
Net als in een disco. t gaat om je innerlijk/karakter, maar wat iemand anders het eerst opvalt is je uiterlijk.
Daar hebben we die hele cosmetische industrie aan te danken.
De manier hoe je je in eerste instantie aan iemand presenteert is zeer belangrijk.
Dit wordt ook wel "de eerste indruk" genoemd
Disclaimer: poster is niet verantwoordelijk voor eventuele
overgebleven stompzinnig gemaakte spelfouten.
Toch weten mensen het hier op het scherm te krijgen... (Voorbeeld)Op donderdag 29 november 2001 22:10 schreef BBL the 2nd het volgende:
[..]
Belgisch bestaat niet.
Tuurlijk, maar als ik engels wil lezen ga ik wel naar een ander forum. Er is hier al vaker een discussie over geweest en daar kwam uiteindelijk altijd wel uit dat we hier toch het liefst Nederlandstalige postings hebben.Engels is verplicht op school.
Ben ik wel met je eens, vooral op dit forum. Maar als mensen zo graag spelfouten willen neerzetten, in andere woorden: niet foutloos willen typen, moeten ze dat toch zelf weten. Ze moeten alleen niet zeuren als ze geen antwoord krijgen.De manier hoe je je in eerste instantie aan iemand presenteert is zeer belangrijk.
Dit wordt ook wel "de eerste indruk" genoemd
FOK! = FOK!....lees FOK! maar eens.
Kun je gelijk nagaan wat daar het niveau van de nieuwsposters is!
Over het algemeen vind ik het niveau hier helemaal zo slecht nog niet. Ik vind dat je bij een klein spelfoutje in een newsposting gewoon een berichtje moet sturen en bij een bericht hier op GoT moet je er gewoon niet over beginnen, iedereen maakt wel typfouten.
Pas als het bericht er slechter leesbaar door wordt kun je er misschien wat van zeggen.
Zoals deze?Op donderdag 29 november 2001 22:10 schreef BBL the 2nd het volgende:
Disclaimer: poster is niet verantwoordelijk voor eventuele
overgebleven stompzinnig gemaakte spelfouten.
(als Engels trouwens al verplicht is op school is dat pas sinds de invoering van de 2e fase, niet lang dus)en dus vindt een ander
Verwijderd
eh...je hebt gelijk Onno, ook al wijkt het af van de standaard stam+t regel voor hij/zij/hetOp donderdag 29 november 2001 22:24 schreef Onno het volgende:
[..]
(als Engels trouwens al verplicht is op school is dat pas sinds de invoering van de 2e fase, niet lang dus)
Engels is altijd al een verplicht examenvak geweest, in elk geval wel voor HAVO/VWO
net zo standaard als dat een Gymnasium-opleiding minstens een klassieke taal als eindexamenvak heeft.
en aangezien ik voor de 2e fase mn VWO-diploma heb gehaald...
Maar Nederlands, waar het topic over ging, is verplicht voor elke middelbare scholier, en bovendien altijd een eindexamenvak.
Mea Culpa Mea Culpa
(dit is toch ik beken in het Latijn)
Het enige waar ik echt last van heb is dat mijn linker hand ff iets sneller is dan mijn rechter waardoor ik vaak gekke dingen krijg zoals bijvoorbeeld
(dit is toch ik beken in het Latijn)
Het enige waar ik echt last van heb is dat mijn linker hand ff iets sneller is dan mijn rechter waardoor ik vaak gekke dingen krijg zoals bijvoorbeeld
dit komt van een memo van een vrouwlijke collega dit heeft ze maanden gehoordik heb een monteur gepeipt
Absoluut niet.Op donderdag 29 november 2001 22:34 schreef BBL the 2nd het volgende:
Engels is altijd al een verplicht examenvak geweest, in elk geval wel voor HAVO/VWO
Natuurlijk doet iedereen Engels, omdat het in deze wereld nou eenmaal een vrij onmisbare taal is, maar verplicht is/was het niet.
Ik ook hoor...en aangezien ik voor de 2e fase mn VWO-diploma heb gehaald...
?ook al wijkt het af van de standaard stam+t regel voor hij/zij/het
Ik hou het dan nog bij "ff" "idd" en dat soort afkortingen..
Via ICQ gaat het er vaak wel erg vaag aan toe (qua typwerk dan he?), maar bij berichten in topics probeer ik in ieder geval wel redelijk ABN te typen.
Het komt gewoon een beetje "dom" over (wil hiermee niemand voor het hoofd stoten) als je op zo'n manier berichten plaatst.
Via ICQ gaat het er vaak wel erg vaag aan toe (qua typwerk dan he?), maar bij berichten in topics probeer ik in ieder geval wel redelijk ABN te typen.
Het komt gewoon een beetje "dom" over (wil hiermee niemand voor het hoofd stoten) als je op zo'n manier berichten plaatst.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
ik heb geen dislexi en verder ook geen rare ziektes maar ik typ wel heel beroerdN
dat komt omdat ik heel snel typ en geen izn heb om alle fouteen er uit tehalen 
als je er problemen mee hebt... jammer dan...
als je er problemen mee hebt... jammer dan...
Wanneer iemand niet meer kan typen op het moment dat hij/zij stoned is dan is Marlboro-light een betere optie.Op donderdag 29 november 2001 20:11 schreef Zotty het volgende:
zitten gewoon mensen tussen die volgens mij 24/7 dronken of stoned zijn.
Ben het er overigens mee eens dat het bewust maken van fouten (dat idee krijg je soms, zeker bij de categorie dronken/stoned) behoorlijk irritatiedrempeloverschrijdend kan zijn.
Mooi woord.. ga ik onthouden.Op donderdag 29 november 2001 23:38 schreef OzBoz het volgende:
irritatiedrempeloverschrijdend
mensen toch....
de 7e amerikaanse president zei al ooit:
"Het is een verdomd arme geest die denkt dat een woord maar op een manier kan worden gespeld."
door Andrew Jackson, 7e president 1829-1837
(vrij letterlijk vertaalt uit het engels)
de 7e amerikaanse president zei al ooit:
"Het is een verdomd arme geest die denkt dat een woord maar op een manier kan worden gespeld."
door Andrew Jackson, 7e president 1829-1837
(vrij letterlijk vertaalt uit het engels)
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
maar ondanks dat, vind ik 'm niet minder goed... (en waarOp vrijdag 30 november 2001 00:25 schreef Onno het volgende:
Iedereen weet toch dat Amerikaanse presidenten niet om hun intelligentie gekozen worden?
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Ach, als je maar begrijpt wat er staat.Op donderdag 29 november 2001 18:46 schreef Zotty het volgende:
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Err.... toen ik nog op de middelbare school zat was Engels verplicht. En dat was toch echt voor dat er gepraat werd over fasen e.d.Op donderdag 29 november 2001 22:24 schreef Onno het volgende:
(als Engels trouwens al verplicht is op school is dat pas sinds de invoering van de 2e fase, niet lang dus)
heerlijk offtopicOp vrijdag 30 november 2001 00:58 schreef Zotty het volgende:
[..]
Err.... toen ik nog op de middelbare school zat was Engels verplicht. En dat was toch echt voor dat er gepraat werd over fasen e.d.
Maar voor zover ik het weet was nederlands en engels bij mij ook verplicht
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Jaymz kreeg in groep 8 al engels 
Middelbare school is/was Engens 3 jaar verplicht (of zelfs _verplicht_ dat weet ik niet meer (járen geleden
)
Middelbare school is/was Engens 3 jaar verplicht (of zelfs _verplicht_ dat weet ik niet meer (járen geleden
Of jouw school je de mogelijkheid gaf geen Engels te doen is wat anders dan of het wettelijk verplicht was.Op vrijdag 30 november 2001 01:03 schreef JvS het volgende:
Maar voor zover ik het weet was nederlands en engels bij mij ook verplicht
En dat was het niet.
[bejaard gedrag]Op vrijdag 30 november 2001 00:58 schreef Zotty het volgende:
Err.... toen ik nog op de middelbare school zat was Engels verplicht. En dat was toch echt voor dat er gepraat werd over fasen e.d.
toen ik in '82 HAVO-examen ging doen moest je nederlands en één vreemde taal doen...
engels was toen niet verplicht, maar wel zwaar aanbevolen
[/bejaard gedrag]
Ik weet het weerOp vrijdag 30 november 2001 01:06 schreef Onno het volgende:
[..]
Of jouw school je de mogelijkheid gaf geen Engels te doen is wat anders dan of het wettelijk verplicht was.
En dat was het niet.
Engels was in het 1e, 2e en 3e jaar verplicht; daarna moest je minimaal één vreemde taal hebben (de meeste hadden engels er tussen, dat wel
Dat dacht ik al.Op vrijdag 30 november 2001 01:06 schreef Onno het volgende:
[..]
Of jouw school je de mogelijkheid gaf geen Engels te doen is wat anders dan of het wettelijk verplicht was.
En dat was het niet.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
[beetje offtopic]
vraagje aan de mensen met dyslexie hebben..
Mijn dochter van 10 (bijna 11) heeft waarschijnlijk ook dyslexie. Ze schrijft bv :
hed ipv heb
schreif ipv schrijf
al dat soort dingen daarnaast schrijft ze ook zeer fonetisch.
Zoals je het zegt schrijft ze het dus ook.
Daarnaast leest ze de dingen zeer fout.
Zodat ze er gewoon niets van begrijpt of het zeer verkeerd opvat. Erg lastig dus.
Wat heeft jullie geholpen om het minder zichtbaar te maken?
Hebben jullie extra hulp gekregen?
Valt er wat aan te doen?
En hoe ga je er zelf mee om. En eventueel de school?
Veel vragen merk ik wel weer... Ik ga maar eens google zo gebruiken maar ik wil het ook graag horen van de mensen die er last van hebben...
[/offtopic]
Sorrie kmoest dit even vragen hier. Ik ga nu eerst slapen misschien morgen een topic openen hierover in SG ..
weltrusten!
Mijn dochter van 10 (bijna 11) heeft waarschijnlijk ook dyslexie. Ze schrijft bv :
hed ipv heb
schreif ipv schrijf
Zodat ze er gewoon niets van begrijpt of het zeer verkeerd opvat. Erg lastig dus.
Valt er wat aan te doen?
Veel vragen merk ik wel weer... Ik ga maar eens google zo gebruiken maar ik wil het ook graag horen van de mensen die er last van hebben...
[/offtopic]
Sorrie kmoest dit even vragen hier. Ik ga nu eerst slapen misschien morgen een topic openen hierover in SG ..
weltrusten!
How many babies can a motherboard have?
Verwijderd
Op vrijdag 30 november 2001 02:25 schreef funnie het volgende:
[beetje offtopic]
hed ipv heb
schreif ipv schrijf
* Vroeger leerde ik elk woord uit mijn hoofd waardoor ik nu minder fouten maak. Maar nieuwe woorden gaan altijd in de fout
*Ikke alleen van mijn ouders school kreeg ik toetsverlenning en verder niks.
Valt er wat aan te doen?
Ehhhh ja goed opletten ofzo maar je zal altijd een test moeten doen die nogal wat kost.
laten zien wat ze fout doet ik zag het meestal ook niet eens maar als iemand mij er op wijst ga ik er veel beter op letten
[/offtopic]
weltrusten!
Gewoon even mijn ei kwijt.
Ik heb ook een lichte vorm van dislexie...ij-ei en v-f of z-s kon ik vaak gewoon niet bepalen.
Ik kan me aan dat soort fouten dan ook niet echt storen.
Het overdreven puberale turbotaaltje dat door een boel stakkers gebruikt wordt daarintegen vind ik echt sneu..dat je met je vriendjes jezelf graag op die manier wilt onderscheiden moet je natuurlijk zelf weten maar aub val mij en andere er niet mee lastig..alstublieft!
Het is een kleine moeite om even je post door te lezen om de wat al te duidelijk gramaticale en spelfouten eruit te halen.
Leest veel prettiger en ik kan dan zo`n persoon makkelijker serieus nemen.
Valt een beetje onder het zelfde straatje als het blij afsluiten van je post met je naam of een groet.
Ik heb ook een lichte vorm van dislexie...ij-ei en v-f of z-s kon ik vaak gewoon niet bepalen.
Ik kan me aan dat soort fouten dan ook niet echt storen.
Het overdreven puberale turbotaaltje dat door een boel stakkers gebruikt wordt daarintegen vind ik echt sneu..dat je met je vriendjes jezelf graag op die manier wilt onderscheiden moet je natuurlijk zelf weten maar aub val mij en andere er niet mee lastig..alstublieft!
Het is een kleine moeite om even je post door te lezen om de wat al te duidelijk gramaticale en spelfouten eruit te halen.
Leest veel prettiger en ik kan dan zo`n persoon makkelijker serieus nemen.
Valt een beetje onder het zelfde straatje als het blij afsluiten van je post met je naam of een groet.
Ik weet dat je nog jong bent, dus je kunt het nog afleren. Dat klinkt misschien wel als een ouwe lul enzo, maar ga straks maar eens ergens werken. Als je hogerop wilt komen dan de gemiddelde pleepoetser, putjesschepper, schroefjesaandraaier of zakjesplakker, dan is het handig om, uit jezelf, op een normale wijze van de Nederlandse taal gebruik te maken. Jij zal er eerder uitgepikt worden dan je popie-jopie-spellende leeftijdsgenoten.Op donderdag 29 november 2001 20:08 schreef LenL het volgende:
Nu klinkt het wellicht stom, maar als jij straks een rug meer in de maand vangt (wat natuurlijk niet alleen door fatsoenlijk spellen komt!), dan zul je nog wel even glimlachen.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Pagina: 1