Toon posts:

XP, LAN en filesharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb reeds gezocht op XP en filesharing, geprobeerd wat er gesuggereerd werd, van wizards tot netbios en netbeui installeren... daarnaast nog een extra user van de andere computer (98se) geinstalleerd.... no go.

Mijn situatie:
1 internet computer met kabel, draaiende onder XP
1 client computer met netwerkkaartje, draaiende onder 98se

Het geheel functioneert goed met alle OS's behalve XP, ik heb zowel 98se als 2000 geprobeerd, werkte prima, dus de instellingen van de client zitten wel goed.

Allebei computers zelfde workgroup geinstalleerd. Pingen lukt, zelfs op naam. Internet verbinding doet het ook goed.

Alleen het printen en filesharen wil maar niet. :(

gaarne hulp

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 14:31

DizzyWeb

Ondertiteld

Zover ik weet is het standaard geinstalleerd, maar File and printersharing fot Microsoft Networks is neem ik aan aanwezig!?

Ennuh, heb je op die XP bak ook wel de juiste permissies voor je shares ingesteld? Als je gewoon een share aanmaakt, en verder niets instelt, kan je er niet zomaar bij...

Sterker nog, dan zie je die PC niet eens in het netwerk!

Verwijderd

Topicstarter
ja, alles geinstalleerd (Client voor M$ networks, File & Printer sharing, NetBEUI, TCP/IP) en aangevinkt.
Ik heb net wat raars ontdekt. Als ik via verkenner op m'n werkgroep klik in Entire Network > M$Windows Network > WerkGroep

dan geeft hij een foutmelding:

"Werkgroep is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the Administrator of this server to find out if you have access permissions.

The list of servers for this workgroup is not currently available."

Maar ik BEN de adminstrator :?

Echter, als ik in m'n adres hokje //pc2/ doe, dan zie ik opeens wel z'n shares.... idem dito met m'n eigen pc naam: //pc1/ ... heel gek allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
urmmmm
\\pc1\
en
\\pc2\
bedoel ik natuurlijk.

Dat access spul, vind ik dat in Policies in Administrative Tools? waar precies?

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

ik zit met hetzelfde probleem.. en wil ook gaarne een oplossing :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Wat gebeurd er als je \\<IP-adres-andere-PC intypt? Dus bijvoorbeeld:

\\192.168.0.1

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem, een paar dingen die de moeite waard zijn om te proberen is het aanzetten van de gastaccount. Daarnaast bij lokaal beveiligingsbeleid nakijken of je de toegang via netwerk op klassiek hebt staan. Maar ik zoek dus ook nog steeds naar de achte oplossing, maar ben dit weekend niet aan het prutsen vanwege tentamens dus van de week meer.

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook gehad.
Probeer de netwerk wizard in XP eens.
Bij mij was toen alles verholpen.
Die wizard kijkt naar alle computers in het netwerk en stelt vervolgens XP in.

Kijk hierna wel of je ip adressen nog kloppen want die wil hij wel eens veranderen.
Pagina: 1