xp wil niet installen op msi turbo II bord

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
systeem:

msi k7t turbo II (via kt133a, 686B), athlon xp 1900, 256 meg pc 133 brand, ibm 60 gxp, aopen 52x, verder niks er in.
cd-rom en hd op aparte kabel. codegen 300 watt voeding.

de pc heeft een 3 tal dagen goed gedraaid. dit was met een sb live! 1024 er in. daarna is er een audigy in gekomen en volgens mij zijn vanaf toen de problemen ontstaan (fout meldingen aldus de klant)
nu zit er dus geen soundkaart meer in.

ik heb alle partities weggegooid en 2 nieuwe fat 32 partities gemaakt.

nu tracht ik xp te installeren en dan zegt windows xp als hij nog bij het blauwe dos achtige scherm is wanneer hij de bestanden kopieert dat hij een bestand niet kan kopieren. (steeds een andere)

ik heb al een andere cd-rom drive geprobeerd en ook al verschillende xp cd's, zowel officiele cd's als werkkopien.

nu ik weer probeer te installen over de mislukte installatie heen krijg ik zelfs een bsod.

ik heb echt geen idee waar dit door komt. ik ben nu met een andere hd aan het proberen misschien helpt dat.

iemand een suggestie?

Verwijderd

mn neefje heeft hetzelfde bord en CPU op de hcc gekocht en had hetzelfde probleem. uiteindelijk heeft ie het werkend gekregen door met de IDE poorten te wisselen (disk2 op ide1 en disk1 op ide2). toevallig had hij ook kuren met XP.

weet niet of dat ook voor jou geld (nogal vaag gebeuren) maar ik meen me te herrineren dan de 686b ook problemen had met kopieren tussen een ide-raid chip en de 686b...

• smvs
  • Niet online
er zit geen raid op dus dat kan het niet zijn.
maar bedankt we gaan ff met de ide pielen.

oh en btw, we hebben al een andere hd geprobeerd, gewoon op ide controller 1, net zoals de nieuwe ibm hd, maar dit maakt niks uit.

• smvs
  • Niet online
komt hier eindelijk eens een intelligente vraag waar je ff over moet nadenken, weet bijna niemand een suggestie.