Toon posts:

Freesco probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Plots kan ik niet meer internetten. Router verwijderd en pc rechtstreeks achter modem aangesloten en het werkt.
Router weer terug. Helaas. Freesco krijg netjes een IP adres van @home. Verder start alles goed op geen foutmeldingen. Toch kan ik op mijn clients niet internetten. Ze krijgen van mijn router wel een ip adres mee. Wat ik wel raar vind dat http en emailen dus niet werkt maar MSN bijvoorbeeld werkt wel ????

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Dat is een DNS probleem. Misschien doet de DNS bij je provider het niet goed?? Anders moet je misschien even een andere DNS proberen. 194.109.6.66 (XS4all) doet het altijd wel.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Duidelijk geval van DNS probs... >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een andere DNS genomen, maar het probleem blijft??

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:59
Heb je de dns-server in je freesco-bak wel aan staan?
En heb je op de clients ook het ip van de servers als dns-server staan?(voor de zekerheid)

,Jorn

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar al deze instellingen kunnen toch niet plots gewijzigd zijn???? Het heeft altijd perfect gewerkt. ;(

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 08:08

Zak

laat me raden.
@home?

Die lopen veel te kutten. Ik heb al van heel veel mensen gehoord dat ze niet meer met de router ertussen kunnen internetten.

Vooral Freesco routers.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt dat, zijn er inderdaad meer mensen met @home en freesco die problemen hebben. Gaarne reacties. THNKS |:(

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je heel toevallig een progje geinstalleert zoals KaZaA / Firewall / andere internet progs die je verbinding kan blokkeren ? KaZaA heeft nl. een leuke eigenschap die weleens je Winsock files kan laten corrupten .. dan kan je bv. gewoon niet internetten maar wel pingen naar de gateway van je provider, misschien dat dat het probleem is ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb niets van dat geinstalleerd. Ik begrijp het nog steeds niet wat er fout is gegaan.
Pagina: 1