Ik kan op dit moment een nieuwe Alpha PAL8045 met Delta80mp fan voor dezelfde prijs kopen als een 2e hands Swiftech MC-462 (ouwe model dus). Welke van deze 2 zal het beste koelen ? Heb een ander topic geopend hierover en hierin waren de meeste het erover eens dat de MCX462 beter was als de Alpha. Is de ouwere MC-462 ook beter of niet ? Weet iemand ook of deze koelers op een Gigabyte GA-7DXR passen ?
Ik heb vanmiddag de Swiftech op m'n Athlon XP 1600+ gezet, en ben er zeer tevreden over! De temperatuur is gezakt van ergens in de 50 naar onder de 40. Knap staaltje koelen, als je het mij vraagt. Dit is in combinatie met Arctic Silver II (rotspul om aan te brengen) en een Delta 80HFP fan. Die fan maakt mij VEEL teveel herrie, ook op een lager voltage, dus die ga ik swappen voor een Pabst ofzo, eens kijken wat dat oplevert. Koelen is 1 ding, maar een beetje stil systeem is ook nooit weg.
Ik kan 'm dus wel aanraden, die Swiftech.
-- edit: 't is dus een 80mm fan ipv een 60mm
-- edit: 't is dus een 80mm fan ipv een 60mm
verschil is ongeveer 1 graad (mijn cpu is ongeveer 36 stressed met een 8045 icm delta hp 80 (68cfm)
verder op ie past?
The PAL8045 will fit the 7DXR board without modification. However, it will contact one of the board's capacitors, POSSIBLY damaging it. Rounding an edge of the base with a DREMEL or other tool could be a possible solution. This would, however, make you heat sink non-returnable. Due to these issues, we consider the use of the PAL8045 on this board a "Use at your own risk application
verder op ie past?
The PAL8045 will fit the 7DXR board without modification. However, it will contact one of the board's capacitors, POSSIBLY damaging it. Rounding an edge of the base with a DREMEL or other tool could be a possible solution. This would, however, make you heat sink non-returnable. Due to these issues, we consider the use of the PAL8045 on this board a "Use at your own risk application
Pak de PAL8045 en pleur er een lekker stille papst op
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
ik denk dat je het kleine broertje van de MC-462 hebt? zo niet dan zou ik eens proberen een 80mm fan te plaatsenOp donderdag 29 november 2001 17:42 schreef Jarno het volgende:
Ik heb vanmiddag de Swiftech op m'n Athlon XP 1600+ gezet, en ben er zeer tevreden over! De temperatuur is gezakt van ergens in de 50 naar onder de 40. Knap staaltje koelen, als je het mij vraagt. Dit is in combinatie met Arctic Silver II (rotspul om aan te brengen) en een Delta 60HFP fan. Die fan maakt mij VEEL teveel herrie, ook op een lager voltage, dus die ga ik swappen voor een Pabst ofzo, eens kijken wat dat oplevert. Koelen is 1 ding, maar een beetje stil systeem is ook nooit weg.
Ehm nee, dat was een typo, die 60HFP. Ik bedoelde uiteraard een 80HFP...Op donderdag 29 november 2001 17:44 schreef salvador4 het volgende:
[..]
ik denk dat je het kleine broertje van de MC-462 hebt? zo niet dan zou ik eens proberen een 80mm fan te plaatsen
Het is in ieder geval DELTA 80HP. 
Als mijn 1800+ niet overclocked is, dan word de maximum temperatuur 34-35 graden. (KOE, PRIME95, FOLDING@HOME)
Er zijn al diverse testen te vinden waarin de ALPHA 8045, de 'oude' SWIFTECH MC462-A rev.1 en de nieuwere SWIFTECH MCX462. De ene test laat zien dat de ALPHA 0.5-1 graad beter koelt dan de 'oude' SWIFTECH MC462. De winnaar is de nieuwere SWIFTECH maar ook hier verschillen de testen vaker.
De SWIFTECH MC462 zal wel een hoger vermogen kunnen koelen dan de ALPHA zal doen.
De ALPHA heeft natuurlijk zijn prijs mee.
Welke cooler je het beste kunt nemen is moeilijk te zeggen omdat eigenlijk altijd de resultaten weer anders zijn.
De ALPHA past op jouw GIGABYTE board, maar raakt een condensator. Hier moet je voorzichtig zijn.
Waarschijnlijk heb je dan een probleem met de SWIFTECH MC462 ook een probleem, want die is nog net ietsje groter kwa oppervlak.
De MCX462 zou moeten passen volgens SWIFTECH.
Als mijn 1800+ niet overclocked is, dan word de maximum temperatuur 34-35 graden. (KOE, PRIME95, FOLDING@HOME)
Er zijn al diverse testen te vinden waarin de ALPHA 8045, de 'oude' SWIFTECH MC462-A rev.1 en de nieuwere SWIFTECH MCX462. De ene test laat zien dat de ALPHA 0.5-1 graad beter koelt dan de 'oude' SWIFTECH MC462. De winnaar is de nieuwere SWIFTECH maar ook hier verschillen de testen vaker.
De SWIFTECH MC462 zal wel een hoger vermogen kunnen koelen dan de ALPHA zal doen.
De ALPHA heeft natuurlijk zijn prijs mee.
Welke cooler je het beste kunt nemen is moeilijk te zeggen omdat eigenlijk altijd de resultaten weer anders zijn.
De ALPHA past op jouw GIGABYTE board, maar raakt een condensator. Hier moet je voorzichtig zijn.
Waarschijnlijk heb je dan een probleem met de SWIFTECH MC462 ook een probleem, want die is nog net ietsje groter kwa oppervlak.
De MCX462 zou moeten passen volgens SWIFTECH.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Ik word GEK van al die type nummers!Op donderdag 29 november 2001 18:28 schreef Rick2001 het volgende:
Het is in ieder geval DELTA 80HP.
Kunnen we die dingen niet gewoon Piet, of Henk, of Karel noemen? Dem zeg!
Overigens complimenten aan de Oc-shop jongens die mij vanmiddag geweldig geholpen hebben bij het uitzoeken van m'n koel-spulletjes!
Om het dan nog gemakkelijker te maken. Er zijn 2 types DELTA 80HP fans.
Er is namelijk de normale oude DELTA 80HP met typenummer AFB0812SH wat 46.62 CFM aan lucht verplaats.
Dan nog de dikkere FFB0812SHE wat 68.51 CFM aan lucht verplaatst bij 48.5dBA en dan de sterkste FFB0812EHE wat 80.16 CFM lucht verplaatst bij 52.5dBA.
Zelf heb ik dus de 68.51 CFM versie. (Schakelbaar van 12volt naar 7volt of helemaal uit.)
Er is namelijk de normale oude DELTA 80HP met typenummer AFB0812SH wat 46.62 CFM aan lucht verplaats.
Dan nog de dikkere FFB0812SHE wat 68.51 CFM aan lucht verplaatst bij 48.5dBA en dan de sterkste FFB0812EHE wat 80.16 CFM lucht verplaatst bij 52.5dBA.
Zelf heb ik dus de 68.51 CFM versie. (Schakelbaar van 12volt naar 7volt of helemaal uit.)
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Ik heb (volgens de bon - ben ff te lui om de fan eraf te schroeven) de FFB. Nou, van mij mag het ook wel wat stiller
*wacht op levering Pabst fans*
*wacht op levering Pabst fans*
Verwijderd
koellichamen zijn allebei even goed alleen Swiftech is iets makkelijker te monteren.
Prestatie ligt voornamelijk aan ventilator die je er op zet.
ik heb zelf de Alpha met een 80 mm YS-tech (aardig stil)
Nog makkelijker?
Ik vond die alpha monteren al een eitje.
Ik heb die YS-tech ook en ben er zeer tevreden mee.
Ik kom van een silverado af en de alpha is stiller naar mijn idee als ze beide op 12 volt staan.
Ik vond die alpha monteren al een eitje.
Ik heb die YS-tech ook en ben er zeer tevreden mee.
Ik kom van een silverado af en de alpha is stiller naar mijn idee als ze beide op 12 volt staan.
heb je hem ziugen of blazend erop en heb je net als ik deOp donderdag 29 november 2001 18:56 schreef Jeep het volgende:
koellichamen zijn allebei even goed alleen Swiftech is iets makkelijker te monteren.
ys-tech fd1281257b-2a?
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Pagina: 1