Toon posts:

[flash]kleurwijzigen met hexadicimaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke daar komt ie.
Ik laat uit een extern bestand een kleur code.
Dan maak ik een new color object:

c = new Color(_level0.myMC.my2MC);

myMC is een movieclip waarin een animatie plaatsvind en my2MC is de movieclip die ik van kleur wil laten veranderen.

in het volgende keyframe staat:
c.setRGB(parseInt(_level0.externtextvariabele, 16));

zo gauw als de indicator in dit keyframe komt verandert hij de kleur maar laat ook de animatie in myMC stoppen.
De rest van de movie voert hij wel uit nl:
in myMC staat nog een animatie die speelt hij wel af.
Iemand enig idee.

• cjs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

cjs

Macromedian

Plaats 'my2MC' in een lege 'container' movieclip, en zet deze vervolgens in 'myMC'.

En dan:
c = new Color(_level0.myMC.containerMovieClipNaam.my2MC);

Om de een of andere reden wist flash de content van de rest van de frames in de tijdlijn waarop de betreffende movieclip zich bevindt. In plaats daarvan word in alle frames de inhoud van het frame weergegeven dat werd weergegeven op het moment dat je de setRGB actie toepastte.

Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.

Verwijderd

B-top volgt het ff niet, cjs.....explain.....swf?

• cjs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

cjs

Macromedian

Stel je heb een movieclip met een animatie, we geven deze de instance-name 'outer'. In deze movieclip bevindt zich weer een andere movieclip met daarin ook weer een animatie, deze noemen we 'inner'.

De 'outer' movieclip geven we een
onClipEvent (enterFrame) {
trace(_currentframe);
}

Vanuit een button op de stage:
on (release) {
c = new Color(outer.inner);
c.setRGB(eenWillekeurigNummer);
}

Als je nu de button klikt, zie je dat de animatie in outer gestopt is, de animatie van inner loopt gewoon door.
Maar ook al is de animatie in outer gestopt, aan de trace van de _currentframe kun je zien dat de movieclip nog gewoon doorloopt.

Je hebt dus de situatie dat de movieclip wel gewoon de frames doorloopt, maar alleen de content van het ene frame laat zien. De rest van de animatie is blijkbaar 'verdwenen'.

Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.

Verwijderd

Wow, da's een rare bug..die kende ik nog niet...
:)

Verwijderd

Topicstarter
de oplossing lag voor de hand. heb nu van de twee in my2MC nog een movieclipje gemaakt en aan deze de kleur toegewezen.
Dit werkt wel!
Pagina: 1