xine full screen zonder balken

Pagina: 1
Acties:

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik heb xine draaien op mijn mandrake computer en ben in het bezit van een matrox g400. Nu kan ik via de tv-out films afspelen op de tv, maar als deze full screen worden weergegeven, krijg ik boven en onder de film grote zwarte balken. Onder windows heb is er een filter om de film zonder balken weer te geven. Is er ook zoiets voor linux?
Ik gebruik mandrake 8.1, xine 0.9.5.

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Dat is vrij logisch, omdat de verhoudingen van je film niet hetzelfde zijn als de verhoudingen van je tv. Kun je 2 dingen aan doen:

(1) het beeld uitrekken zodat het precies past (is in xine een hotkey voor, p geloof ik)

(2) het zover vergroten zodat links en rechts een stuk wegvalt (met > dacht ik)

Edit:

Het was niet p maar a blijkbaar:
code:
1
2
[remcox@birkoff ~]$ cat /usr/local/share/doc/xine-ui/README | grep ratio
    a          toggle aspect ratio (AUTO/16:9/4:3/DVB)

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
Hartstikke bedankt, zal het zo uitproberen.

Verwijderd

Ik heb er een tijd naar gezocht, om de aspect ratio goed te krijgen,...
De hotkey is dus 'a' om (op de gewone compu monitor) de verhouding te wijzigen. Er zijn zo'n 5 mogelijkheden, elke keer drukken ga je er een verder...

Het is wel zo dat je dan een uitgerekt beeld krijgt als het niet klopt.
(het is dus geen zoomfunctie)

[edit]
Aarghh remco, sorry, had wat probleempjes met mijn Browser, vandaar dat ik je post niet helemaal gelezen had, met name je [edit]-commentaar...., ok mod maar naar -1 overbodig dan..;)

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Op vrijdag 30 november 2001 14:15 schreef aRTee het volgende:
Ik heb er een tijd naar gezocht, om de aspect ratio goed te krijgen,...
De hotkey is dus 'a' om (op de gewone compu monitor) de verhouding te wijzigen. Er zijn zo'n 5 mogelijkheden, elke keer drukken ga je er een verder...

Het is wel zo dat je dan een uitgerekt beeld krijgt als het niet klopt.
(het is dus geen zoomfunctie)
Zei ik dat niet ook al :? Het zijn trouwens 4 mogelijkheden, volgens mijn paste uit de README... :P