Toon posts:

Hiite problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende is het geval:

Ik heb een Addtronics 6896 kast (http://www.addtronics.com/fan_6896A.htm), Asus A7V266-e, XP 1600+. Alpha 8045 koelblok met Papst fan en een extra 80mm fan die lucht uitblaast (zie specs in signature).

PROBLEEM = mijn processor wordt te warm!

En dat ligt niet aan mijn fan. Ik heb het ook geprobeerd met een Noisecontrol Silverado (alle en zelfs zonder weerstanden) en een Volcano II.

Kan het zijn omdat mijn kast onder mijn (aan de achterkant gesloten) bureau staat?

Ik heb in mijn kast veel meer ruimte voor coolers. Echter geen aansluitingen op mijn mobo over. Hoe los ik dit op?

edit:
Mijn CPU wordt stressed al snel ruim 65 graden

Verwijderd

Geld over?

Koop waterkoeling = stil en koeler.

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
Je kan koelers aansluiten op die stekkers die in je HD en CD-rom speler gaan (Molex). Geel is 12 Volt en Zwart is Aarde. Als je die niet over hebt kan je voedingsplitters kopen :)

Verwijderd

Geld over?

Koop waterkoeling = stil en koeler.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
je kunt 3 dingen doen:

- waterkoeling nemen uiteraard

- beter koelblok kopen, check daarvoor: [topic=330628/1/25]

- meer fans plaatsen zoals jij zij, heb je geen aansluitingen meer dan heb ik de volgende oplossing: sluit ze aan op de power cables van je floppydrive of HD (floppy is makkelijker)
geel = 12 V
rood = 5 V
zwart = aarde

Maareh, er zit toch op bijna ieder moederboard een aansluiting voor een extra fan (3 pins aansluiting, check je boekje :) )

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op donderdag 29 november 2001 18:08 schreef LeonM het volgende:
- beter koelblok kopen, check daarvoor: [topic=330628/1/25]
Ehm hij heeft al een Alpha 8045 dus dat lijkt me sterk.

Ik denk dat je de koeler er niet goed op hebt zitten, of dat er geen/te veel koelpasta tussen de CPU en de heatsink zit, want 65 graden met een Alpha 8045 geloof ik gewoon niet.

• Dirk J
Hoe hoog is trouwens je kamertemperatuur? En de kasttemperatuur? Als die belachelijk hoog zijn zou het nog wel kunnen... En blaast of zuigt de fan op je Alpha heatsink?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 18:20 schreef AMDude het volgende:
Hoe hoog is trouwens je kamertemperatuur? En de kasttemperatuur? Als die belachelijk hoog zijn zou het nog wel kunnen... En blaast of zuigt de fan op je Alpha heatsink?
Kamertemperatuur is 20 a 21 graden ofzo. Die Papst op mijn Alpha zuigt warme lucht weg van mijn koeler.

Verwijderd

doe net als mij tot nu toe 6 fan;s aan gesloten
1 12 cm super delta intake op 5 volt anders gaat je gehoor er aan 12 volt 190 cfm
1 delta 80 mm intake
1 x 90 mm paps out
1 x 80 mm paps out
1 x 80 mm delta mp op dat houdertje voor de cpu een stuk plastic fles met wat draadjes en tape gemod die goed naar voren staat en zo op mijn global win wbk 38 blaast
al deze koeler kunnen worden aan gestuurd door schakelaars 7 off 12 op die 1 ne 12 cm na dan
temp stressed 52 graden ( athlon 1400 )
maar ik ben nog niet klaar de dremel moer er toch nog een keer in en meer fan,s en een andere koeler
kijken wat er met lucht koeling te bereiken is niet veel maar toch

ajo 1 vraag waarom heb je deze kast gekocht als je er nog niks mee kan en fan's op je mobo helemaal die power dingen delta b.v. hang er eens 3 aan je mobo en kijken hoe lang ie het uit houd en post het hier op tweakers
:)

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Wat vindt jij warm ?
Want er zijn zat mensen die panikeren als hun CPU 50°C wordt :)

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:10
ik dacht dat de alpha 8045 niet op de asus A7V266-E niet paste :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 19:43 schreef klikodog het volgende:
ajo 1 vraag waarom heb je deze kast gekocht als je er nog niks mee kan en fan's op je mobo helemaal die power dingen delta b.v. hang er eens 3 aan je mobo en kijken hoe lang ie het uit houd en post het hier op tweakers
:)
Die kast heb ik om overal makelijk bij te kunnen komen. Ik kan er genoeg mee, maar wil niet al teveel geluid. Vandaar dat ik het probeer met zo weinig mogelijk fans.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 19:45 schreef XTerm89D het volgende:
Wat vindt jij warm ?
Want er zijn zat mensen die panikeren als hun CPU 50°C wordt :)
71 graden na 2 uur stressed te zijn van een }:O

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 19:55 schreef Just_a_Gamer het volgende:
ik dacht dat de alpha 8045 niet op de asus A7V266-E niet paste :?
Jawel hoor. Zie mijn topic hier: [topic=322140]

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 19:58 schreef HPE het volgende:

[..]

Die kast heb ik om overal makelijk bij te kunnen komen. Ik kan er genoeg mee, maar wil niet al teveel geluid. Vandaar dat ik het probeer met zo weinig mogelijk fans.
je zou eens moeten horen alle fan,s op 7 volt op de delta 12 cm na en een enermax koeling oja ik hoor wat zoemen

Verwijderd

Nu al te warm? in de winter?

Heb het vaak genoeg gezegd.. besteed eens iets meer aandacht aan je kast: AIRFLOW!!! Alles maar erin proppen en kiezen voor een te kleine kast is fout nr. 1 hier.

gr.
Art

Verwijderd

Het komt dat je een asus moederbord hebt en die worden welis waar the warm. gewoon de zijkant van de kast open laten staan kan ook nog helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 20:03 schreef Mcart het volgende:

Heb het vaak genoeg gezegd.. besteed eens iets meer aandacht aan je kast: AIRFLOW!!! Alles maar erin proppen en kiezen voor een te kleine kast is fout nr. 1 hier.

gr.
Art
Ja groeten terug hier van HPE |:(

Als je mijn topic had gelezen las je dat ik een Addtronics 6896 kast heb. Niet echt klein hoor (praktisch 70 cm hoge full tower :Z )

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 20:03 schreef Mcart het volgende:

gr.
Art
de kast kan goed koelen dat is het prob niet addtronics fan plaatsen genoeg enkel het prob is iemand koopt een kast waar veel koelers in kan en doet die er niet in :?

kijk voor paps fan;s je hebt verschillende van bijna geen geluid tot redelijke brullers maar voor amd heb je in en out take nodig en herrie willen mensen niet dus 7 volt is een uit komst

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 20:09 schreef klikodog het volgende:

[..]

de kast kan goed koelen dat is het prob niet addtronics fan plaatsen genoeg enkel het prob is iemand koopt een kast waar veel koelers in kan en doet die er niet in :?
Mensen, ik waardeer het dat jullie mij proberen te helpen, maar lees a.u.b. nou eens.

Ik wil zonder herrie toch koeler. Een extra papst voor de intake zou denk ik geen overbodige luxe zijn, maareh...

Ik denk persoonlijk dat er iets anders mis is. Als ik mijn kast openzet, met het raam open (het is nu 12 graden buiten ofzo) en ik stress die processor dan wordt deze nog steeds 59 graden (net geprobeerd).

Ik heb die Alpha er goed op zitten. Zit rechtop mijn cpu zonder spacers.

Verwijderd

bij je koeler toen je die kocht zat er al van die koel zooi onder ???
of is er appart wat op gedaan wat koelpasta en zit je koeler er wel goed op

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 20:22 schreef klikodog het volgende:
bij je koeler toen je die kocht zat er al van die koel zooi onder ???
of is er appart wat op gedaan wat koelpasta en zit je koeler er wel goed op
Er zit Artic Silver tussen.

• Kolder
  • Laatst online: 11-08 19:50

Kolder

Raaarrrr

Ik zou de koeler omdraaien en em laten blazen op het koelblok ipv lucht wegzuigen

Denk dat dat al een beetje helpt

Greetz
Kolder

Whatever........

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Ehm... zoals je al aan gaf staat je kast onder een bureau
dat ook nog is gesloten is aan de achterkant. Als de ruimte
erg klein is en je kast moet daar ze warmte in kwijt, dan
heb je kans dat er geen luchtstroming ontstaat. Eigenlijk bedoel ik dan: De warmte die je uit staat te blazen ca. 45 graden (schat ik) sta je ook weer op te zuigen. Probeer eens met een aparte temperatuurmeter de ruimte onder je bureau (dicht bij de inlaat) te meten; zal vast wel ver boven de 21 graden liggen (ca. 35C).

Mocht dit het probleem zijn, dan dien je gewoon je kast ergens anders te plaatsen (op bureau of zo). Kan dat niet, dan kan je altijd nog een gat zagen en een grote fan plaatsen.

succes!

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

Verwijderd

ik denk dat het onmogenlijk om met jou koeler en een xp 1600 die zeker 20 % minder hite afgeeft dan mijn athlon 1400 met de koeler die je hebt op 59 graden kast open en raam open
als ik nu mijn raam open zet komt ik vast onder de 40 graden kijken wat mijn kanie hedgehog 294 m helemaal van koper die ik vanavond besteld heb gaat presteren
ik wil de 35 graden halen lucht gekoeld met een kamer temp van 20 graden met een athlon 1400 oja geluid hoort er bij dan maar lukken zal het en met de schakelaars is alles te regelen gezien als alles vol uit staat is een stofzuiger te over stemmen qwa geluid
maar van de zomer ben ik zeker wel berijd om meer geluid aan te horen al is het 30 graden buiten mijn systeem blijft dan ook nog redelijk koel

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 20:36 schreef Total-Control het volgende:
Ehm... zoals je al aan gaf staat je kast onder een bureau
dat ook nog is gesloten is aan de achterkant. Als de ruimte
erg klein is en je kast moet daar ze warmte in kwijt, dan
heb je kans dat er geen luchtstroming ontstaat. Eigenlijk bedoel ik dan: De warmte die je uit staat te blazen ca. 45 graden (schat ik) sta je ook weer op te zuigen. Probeer eens met een aparte temperatuurmeter de ruimte onder je bureau (dicht bij de inlaat) te meten; zal vast wel ver boven de 21 graden liggen (ca. 35C).

Mocht dit het probleem zijn, dan dien je gewoon je kast ergens anders te plaatsen (op bureau of zo). Kan dat niet, dan kan je altijd nog een gat zagen en een grote fan plaatsen.

succes!
gat zagen er passen 1 x 12 1 x 9 4 x 8 cm case fan;s in is dat niet genoeg
nee in mijn geval niet in andere gevallen zeker wel

Verwijderd

IDD >:)

- Koeler op Heatsink omdraaien. (dus blazen)
- Staat je CPU voltage niet te hoog??? :D
- ASUS biossen geven altijd een graad of 10 te veel aan :(

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
dat is inderdaad een beetje erg heet zeg phoe.

Ach ja. een paar extra coolertjes, nieuwe heatsink (een beter dus) en CPU Cool (dat progie ja) kunnen wonderen doen.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:38

Wimo.

Shake and Bake!

Zet dat jumperke eens ff op reserved ipv athlon/duron .. scheelt 15 graden

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 19:07 schreef (roh)violator het volgende:
IDD >:)

- Koeler op Heatsink omdraaien. (dus blazen)
- Staat je CPU voltage niet te hoog??? :D
- ASUS biossen geven altijd een graad of 10 te veel aan :(
Ik heb reeds de koeler omgedraaid (blazen). Dit scheelt iig al iets (+/- 4 graden). CPU voltage is 1.79V. Niet hoog dus, want de XP is ook niet overgeklokt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 19:53 schreef Wimo. het volgende:
Zet dat jumperke eens ff op reserved ipv athlon/duron .. scheelt 15 graden
Edit: dat staat ie al.

• Dirk J
Wordt de heatsink van de Alpha ook ongeveer zo warm als wat aangegeven word? Anders denk ik toch echt dat het ding er niet goed op zit..

• chromeeh
  • Laatst online: 22-08 13:37

chromeeh

the Gnome

Van Alpha's kun je zo niet zeggen hoe goed ze coolen, aangezien het voor het grootste deel aan de directe omgeving (lees: je case (hangt er een HD ofzo boven)) ligt...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
72 graden met zo'n koeler lijkt me erg sterk...

word de heatsink wel warm ... of ook niet?

misschien heb je de koeler er scheef opgedaan of is de tempmeter kapot.

Waarmee meet je trouwens de temperatuur?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het opgelost. Voor de gebruikers die de search gebruiken zal ik effe posten wat ik gedaan heb:

Ik heb de volledige computer uit elkaar gehaalt. Alle instellingen, jumpers etc nagegaan. De jumper voor PALO_FREQ stond alsnog niet op reserved, maar op Duron/Athlon ( |:( )
Die dus alsnog goedgezet. Vervolgens alles weer ingebouwd en alle kabels en draden in de kast bij elkaar gebonden (tie-rips) of weggestopt zodat de flow in de kast niet werd verslechterd.

En nu:

Idle temp: 45 graden.
Stressed temp (3 uur koe, daarna 2x 3dmarks, daarna 3 uur RTCW) : 50 graden.

Dus enkel met die cpu cooler. Ik heb verder geen case fans. Kamer temp was 21 graden en mobo temp 32 graden.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:38

Wimo.

Shake and Bake!

PALO_FREQ stond alsnog niet op reserved, maar op Duron/Athlon
:z
Pagina: 1