Tv bedienen via versterker?

Pagina: 1
Acties:

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 15:35
Ik heb een marantz versterker. Nu wil ik met de afstandsbediening van de versterker de tv bedienen (afstandsbediening tv kapot). Nu weet ik dat ik voor 2 tientjes een universele afstandsbediening kan kopen, maar dan heb ik er 2, en dat wil ik niet. Mijn marantz heeft ondersteuning voor externe apparaten. Nu vraag ik mij af of dit alleen mogelijk is voor marant apparaten.

Is het niet mogelijk om via de scart van de TV een kabeltje te leggen naar de versterker, en dan de tv bedienen? Dus dat ik met mijn afstandsbediening van de versterker de tv kan bedienen, dmv een kabeltje die vanaf de versterker naar de tv (scart) loopt?

TweakBlog

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Met die universele afstandsbediening kun je natuurlijk ook de versterker bedienen zodat je er toch maar 1 nodig hebt.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 15:35
Maar niet alle functies die de marantz heeft... :)

TweakBlog

Verwijderd

Ruud, het moet wel mogelijk zijn om via jouw afstandbediening van je versterker je tv te bedienen.
Alleen moet je versterker wel dat programeren ondersteunen.
Bij Veel nieuwere versterkers kan je de afstandsbediening programeren voor andere apparatuur die je hebt, dus zou het ook mogelijk moeten zijn om je tv ermee te bedienen.
Kijk dus ff in je handleiding van je versterker, daar zou het in moeten staan, en als dat kan moet er waarskijnlijk ook bij staan hoe.

veel succes