Toon posts:

KT266A vs Ali Magick C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn oog laten vallen op 3 moederborden:

- Soyo SY-K7 Dragon Plus (KT266A)
- Iwill XP333-R (Ali)
- Soltek SL-75DRV2 (KT266A)

Die soltek kwam nogal goed uit een test wat overklokken betreft, maar ik wil eigenlijk ook wel een RAID controller onboard. Ik gebruik de computer vooral voor games en internet: is zon RAID controller dan erg zinvol? Scheelt het bijv veel in boottime? En is dat DDR333 iets (bijv met Crucial DDR)?

Wat zouden jullie in mijn geval kopen???

Bvd

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Een RAID controller (software based raidcontroller) is niet echt sneller in boottijd. (Als je tenminste al snelle schijven gebruikt zonder raid.)
De ALI magic chipset is snel, maar kwa memory prestaties valt het weer iets tegen, dus of het ook praktisch sneller is, is maar de vraag.
Het SOLTEK board is wel goed getest, maar ik vind dat SOLTEK zich eerst nog even moet bewijzen. Is toch altijd meer een B merk geweest. Netzoals EPOX zich ook heeft moeten bewijzen. (Wat wel gelukt is overigens.)
Het SOYO board is ook goed getest, maar ook zijn er weer mindere testen van te vinden.
Dit board moet het voornamelijk hebben van de EXTRA features/accessoires.
Keuze is dus niet gemakkelijk.
Overigens als je CRUCIAL geheugen aanschaft is het nog lang niet zeker dat je dit perfect draaiend krijgt op 166Mhz (op het IWILL board.)
Bij mij is het ongeveer het maximum wat ik eruit krijg op hoge timings met 2.9volt.
Kwestie van geluk blijft dit toch.
Toch zelf denk ik dat je beter af bent met een KT266A chipset based board. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Ik heb sinds kort een Soltek SL-75DRV2 en ben er tot nu toe erg tevreden over. Ik was vantevoren een beetje huiverig, omdat het een vrij onbekend merk is, maar vooral omdat er een VIA chipset op zit. Gelukkig is dit onterecht gebleken, want het loopt als een zonnetje en heb tot nu toe geen problemen ervaren (gauw afkloppen! :)).
Overklokpogingen heb ik (nog) niet gedaan, omdat de koeling daarvoor momenteel onvoldoende is, maar je zegt zelf al dat reviews aangetoond hebben dat dit prima gaat.
Klein minpuntje in mijn geval is de plaatsing van de floppy-en IDE-aansluitingen, vanwege de lengte van de Voodoo5 5500, waardoor het ietwat lastig is de kabels fatsoenlijk weg te werken.