Akai "geheime code"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.031 views sinds 30-01-2008

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:32
Mijn Kleine neefje van 9 jaar heeft met mijn TV zitten spelen en nu doet hij nixs meer :(

Als ik hem aan zet dan noet je een geheime code invoeren van 4 getallen, en hij is ze vergeten |:(

Weet iemand hoe ik dit kan reseten of kan omzeilen want nu kan ik er nixs meer mee

Alvast bedankt

Arie

Teteringen

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 08:14
Hmm, ik ben bang dat je toch 1000 getalletjes uit zult moeten broberen :'(. Misschien dat er een soort van backup-batterij in je TV zit, maar ik vrees dat dit soort instellingen vaak in EEPROM zit, en die heeft geen spanning nodig om zijn data te bewaren

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 23:37
Kijk eens in de handleiding. Het wil nog wel eens in kleine letters op de laatste pagina staan.

Bij een grundig tv kan je zo'n code verwijderen door iets van 'Program +' 'Volume -' 'Program -' 'Volume +' achter elkaar in te drukken.

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:47
Dat wordt dus 10000 getallen invoeren >:)

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2023
Correctie: 10000 mogelijkheden! niet getallen

MacBook Pro 14" 2021

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

elk nadeel heb z''n voordeel

je weet nu in ieder geval dat die optie werkt....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• paknaald
  • Laatst online: 11-08 21:47
zeg paulmadejong, wat bedoel je?
hij zegt toch zelf dat je 4 getallen in moet voeren. zijn de mogelijkheden dan zelf ook geen getallen. (oke 0000 kan ik inkomen).
sorry dat ik niet on-topic/behulpzaam ben/kan zijn

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
lekker boeiend hoeveel combinaties er mogelijk zijn, je gaat ze toch niet uitproberen
maar bel ff naar akai zou ik zeggen. die zullen vast meer van dit soort "vragen" hebben gehad ;)

edit: volgens mij is het gewoon zo'n soort kinderslot, alleen werkt ie nu andersom :) :) :) bijna 100 % zeker dat er een reset/omweg voor is

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 17:14 schreef paknaald het volgende:
zeg paulmadejong, wat bedoel je?
hij zegt toch zelf dat je 4 getallen in moet voeren. zijn de mogelijkheden dan zelf ook geen getallen. (oke 0000 kan ik inkomen).
sorry dat ik niet on-topic/behulpzaam ben/kan zijn
Er is een verschil tussen getallen en nummers!
Hij moet 10000 mogelijkheden dus 10000 nummers invoeren. Dit zijn dus 40000 getallen.

• Arie26
Iedereen is allemaal hard bezig aan het uitrekken hoeveel knoppen ik in moet drukken ;)

Maar eigenlijk wil ik weten hoe ik het kan oplossen :+

heb ook al emailtje gestuurd nar de service dienst van akai dus nog maar effe afwachten of daar antwoord op komt.

Zolang maar TV kijken op monitor :(

Teteringen

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:51
Op donderdag 29 november 2001 17:29 schreef Arie26 het volgende:
Iedereen is allemaal hard bezig aan het uitrekken hoeveel knoppen ik in moet drukken ;)

Maar eigenlijk wil ik weten hoe ik het kan oplossen :+

heb ook al emailtje gestuurd nar de service dienst van akai dus nog maar effe afwachten of daar antwoord op komt.

Zolang maar TV kijken op monitor :(
als ik jou was zou ik ff bellen ipv mailen....
gaat toch wat sneller...meestal antwoorden dat soort bedrijven niet zosnel op mail.. (lees: pas na 2 weken)

• Arie26
als ik jou was zou ik ff bellen ipv mailen....
Zal ik morge meteen doen TH voor de tip

Teteringen

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
Ken het probleem, het is een kinderslot die je zelf kan invoeren, zal dat ventje maar eens flink ondervragen want hij heeft de code uiteraard ingevoerd.
En een reset is volgens mij niet mogelijk gezien de chips alles onthouden ook al hebben ze geen stroom, de chips zitten ingebouwd en zijn dus ook niet te vervangen met een eventuele andere.
Oh ja, bellen naar akai helpt misschien, zij zullen vast wel een een of andere bypass kennen, alleen weet ik niet zeker of ze die zomaar weggeven...

Verwijderd

ook dat is handig tegen je vervelende zusje of broertje die illegaal achter je pc gaat zitten ;) doet me denken aan de kerel die een sleutel als power on knop heeft gemod ;)

tis niet leuk natuurlijk :(
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kw-weber/fuckyou.gif KLEINE BROERTJES OF ZUSJES !

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bypass optie werkt meestal niet. Overal het algemeen zal er een nieuwe chip in moeten. Wat dus erg leuk is voor je reparatietermijn, aangezien Akai geen Nederlandse onderdelendistributeur heeft :(

Beste optie: neefje uitkleden en Finlux tv kopen (nieuwe merknaam van Akai)

• Ids
  • Laatst online: 04-08 20:51

Ids

Er zit toch standaard een geheugen accu in een tv die alle instellingen onthoud? Ik heb zo'n accu wel eens verrot gehad, als je dan de tv uitzet dan zijn al je instellingen teruggezet naar 0. Probeer die eens los te koppelen, lijkt mij hetzelfde werken als een bios batterij. Enne de mensen die vertellen dat alles onthouden wordt door die chips, hoe gaat dat in zijn werk dan? Je flashed die chips toch niet? zou een mooie boel worden dat ik met behulp van een afstandbediening een chip kan flashen, het lijk me een beetje sterk.

• flagnite
  • Niet online
Wat dacht je van bv. CompactFlash, Smartmedia, Memorysticks ed. Die behouden hun info gewoon ook als ze zonder spanning komen te staan.
(okay, geen jarenlang waarschijnlijk, maggoed)

• Ids

Ids

Snap ik, maar lijkt me geen vergelijking met die zooi die in een tv zit. Volgens mij moet je het gewoon vergelijken met een bios, geheugen batterij eruit pulken en alles staat weer in de default waardes.

• flagnite
  • Niet online
Kweetniet wat ze precies gebruiken maar bij een Sharp tv'tje kreeg ik het op die manier niet voor elkaar.

* flagnite crosses his fingers for topicstarter

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 30-06 10:50
Op donderdag 29 november 2001 23:21 schreef Ids het volgende:
Snap ik, maar lijkt me geen vergelijking met die zooi die in een tv zit. Volgens mij moet je het gewoon vergelijken met een bios, geheugen batterij eruit pulken en alles staat weer in de default waardes.
Alleen bepaalde gedeeltes jah .... als je je bios van je computer reset hoef je toch ook niet eerst weer de bios te flashen ????
Want de bios blijft zonder spanning toch ook gewoon intact ????

• Ids

Ids

Op donderdag 29 november 2001 23:34 schreef NuKeFaCe het volgende:

[..]

Alleen bepaalde gedeeltes jah .... als je je bios van je computer reset hoef je toch ook niet eerst weer de bios te flashen ????
Want de bios blijft zonder spanning toch ook gewoon intact ????
Dat is precies waar ik heen wil. De bios gaat dan terug naar de default waardes. Als ik een password zou hebben ingevoerd, is ie daarna niet meer aanwezig. Als ik de defaults wil veranderen cq bios vanaf de grond wil veranderen, moet ik hem flashen. En zoals ik al zei, lijkt het me sterk dat zoiets bij een tv, gewoon met je afstandbediening lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Heb effe gebeld met akai en weet hoe ik de boel kan omzielen :)

Scheelt mijn toch weer zo'n 40000 CIJFERS !! en 10000 GETALLEN !! in invoeren >:)

AriE

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 16:19

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

En ga je ons nog even meedelen hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Natuurlijk :)

Je moet de volume knop ingedrukt houden (zachter)en dan vervolgens op 1 2 3 drukken

Nu weet ik alleen nog niet of de volume knop moet hebben van de remote of die op de TV maar dat test ik vanavond wel effe huis

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
:(:(:(:(:(:(:(:(:(
WERKT DIE CODE NIE

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Laatst online: 28-06 08:35
ow dat zuigt :(

Je kan de tv -beeldbuis- ook ontladen >:) :+

schijnt veilig te kunnen ? maar hoe ?

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 17:00 schreef Arie26 het volgende:
WERKT DIE CODE NIE
Das minder! Wordt waarschijnlijk weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Heb al gebeld maar ze weten het ook nie :(

Kan hem wel effe naar de service afdeling brengen en dan kunnen ze er nieuwe software in zetten a 120 Euro

Ken ik beter iemand van de straat plukken die ik lekekr alle nummertjes laat invoeren >:)

GEZOCHT:
IEMAND MET VEEL GEDULD EN EELT OP Z'N DUIM :)

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 17:15 schreef Arie26 het volgende:
Heb al gebeld maar ze weten het ook nie :(

Kan hem wel effe naar de service afdeling brengen en dan kunnen ze er nieuwe software in zetten a 120 Euro

Ken ik beter iemand van de straat plukken die ik lekekr alle nummertjes laat invoeren >:)

GEZOCHT:
IEMAND MET VEEL GEDULD EN EELT OP Z'N DUIM :)
Voor 100 EUR wil ik het wel doen hoor

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-07 23:15

DDX

wat dacht je van infrarood poort op pc/laptop
en programma zoeken/maken die alle codes achter elkaar stuurt ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 22:42

joho

zachter knop op de tv
1, 2, 3 op de remote
mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op donderdag 29 november 2001 17:20 schreef Tweakert het volgende:
Er is een verschil tussen getallen en nummers!
Hij moet 10000 mogelijkheden dus 10000 nummers invoeren. Dit zijn dus 40000 getallen.
Het moge duidelijk zijn dat jij dus nooit wiskunde o.i.d. hebt gehad.
Een getal uit R (reële getallen) hoeft niet per definitie onder de 10 te liggen. Het woord 'nummer' en het woord 'getal' zijn synoniem en in dit geval is er dus sprake van 10000 getallen. Om deze 10000 getallen in te voeren moet je echter 40000 cijfers intikken, want een cijfer betreft slechts één teken en een getal of nummer is dus opgebouwd uit één of meerdere cijfers. Het woord 'cijfer' moet hier uiteraard worden opgevat als een wiskundig cijfer en niet in de zin van bijv. een 'rapportcijfer'.

Off topic idd, maar ik moest gewoon ff op zijn bullshit reageren >:)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Op vrijdag 30 november 2001 17:27 schreef joho het volgende:
zachter knop op de tv
1, 2, 3 op de remote
mischien?
Natuurlijk geprobeerd :'(
maar nog steeds nixs

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
Mooi kloten voor je.. Akai zou hiet toch een oplossing voor moeten kunnen hebben zou je denken..... of wordt dat toch die 10.000 mogelijkheden invoeren :(

.. gelukkig dat NAC het wel goed doet :D ..

suc6 man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
.. gelukkig dat NAC het wel goed doet :D ..

suc6 man!
Bedankt :)

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zeg tegen je neefje dat ie wat leuks mag uitzoeken als hij even verschillende codes probeert.

Alstie de goeie heeft ingetikt, schop je hem weer weg (of je laadt hem echt wat uitzoeken :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Op vrijdag 30 november 2001 17:47 schreef wwillem het volgende:
Zeg tegen je neefje dat ie wat leuks mag uitzoeken als hij even verschillende codes probeert.

Alstie de goeie heeft ingetikt, schop je hem weer weg (of je laadt hem echt wat uitzoeken :P).
Weet niet of het wel verstandig is om hem nog in de buurt van mijn TV te laten komen :+

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

misschien harder en 1,2,3 of 3,2,1 of de programma toets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volume zacht inhouden op de tv en ondertijd achtereen volgens 1, 2, en 3 op afstandsbediening inhouden. en dan een tijdje die volume knop ingedrukt blijven houden.
vooral dat laatste doen
misschien dat dit werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Op vrijdag 30 november 2001 19:41 schreef wussy het volgende:
volume zacht inhouden op de tv en ondertijd achtereen volgens 1, 2, en 3 op afstandsbediening inhouden. en dan een tijdje de volume knop ingedrukt houden.
vooral dat laatste doen
misschien dat dit werkt
nog harder >:)
en ook al geprobeerd die programa toets

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43
nieuwe batterijen in je remote drukken :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de volume-zachter knop al ingedrukt houden voor je de tv aanzet met de powerknop op de tv. volume-zachter knop ingedrukt houden en dan met je remote 1 2 3
verder weet ik niets meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Misschien ipv zachter Harder :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje laat, maar ik wil nog even reageren op Akai:

Mijn ervaring met Akai is nl, dat ik mailtjes verzonden heb naar de vestigingen in oa Korea, Japan, enz en zelfs Nederland. Ik heb van ALLE een antwoord gekregen, BEHALVE van Akai Nederland ! (waarschijnlijk zitten die op mars, kan ik het in 2003 nog eens proberen).

Ik wil maar zeggen: probeer het eens bij een buitenlandse vestiging. :):):):):):):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon O.
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Leon O.

Voor zover mij bekend is Akai (althans de Hifi en Video/TV tak) al enige tijd geleden failliet gegaan. Akai professional bestaat nog wel. Wellicht dat het daarom lastig is om een oplossing te vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Op vrijdag 30 november 2001 20:53 schreef LeonO het volgende:
Voor zover mij bekend is Akai (althans de Hifi en Video/TV tak) al enige tijd geleden failliet gegaan. Akai professional bestaat nog wel. Wellicht dat het daarom lastig is om een oplossing te vinden ?
Ja da denk ik ook als ie net heeft gebelt! Althans er staat mij niks van bij Faliet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 21:50 schreef flagnite het volgende:
Bypass optie werkt meestal niet. Overal het algemeen zal er een nieuwe chip in moeten. Wat dus erg leuk is voor je reparatietermijn, aangezien Akai geen Nederlandse onderdelendistributeur heeft :(

Beste optie: neefje uitkleden en Finlux tv kopen (nieuwe merknaam van Akai)
Finlux bestaat al tig jaar.. en heeft naar mijn idee niks te maken met Akai.. op vakantie stond er Made in Finland op de afstandsbediening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Heb nog van alles geprobeerd maar geen resultaat hoor :'(

Akai bestaat volgens mijn alleen nog op professioneel gebied in nederland en de garantie van TV en dergelijke loopt via een bedrijf je ergens in Arnhem

Maar daar wetens ook nixs alleen dat ik hem kan brengen en dat ze hem wel effe fixen :r

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 22:17 schreef cmdr_sm het volgende:

[..]

Finlux bestaat al tig jaar.. en heeft naar mijn idee niks te maken met Akai.. op vakantie stond er Made in Finland op de afstandsbediening..
Ghe ghe... zet maar es een Finlux en een Akai tv naast elkaar, dan begrijp je wel wat ik bedoel.

Arie, vervelend dat het niet werkt, maar ik was er al bang voor. Bypass grappen werken helaas meestal niet :(
Als ik je een tip mag geven, niet laten wegsturen oid, kost bakken met geld en Akai heeft nu niet zo'n geweldige reputatie als het op repareren aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 17:29 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Het moge duidelijk zijn dat jij dus nooit wiskunde o.i.d. hebt gehad.
Een getal uit R (reële getallen) hoeft niet per definitie onder de 10 te liggen. Het woord 'nummer' en het woord 'getal' zijn synoniem en in dit geval is er dus sprake van 10000 getallen. Om deze 10000 getallen in te voeren moet je echter 40000 cijfers intikken, want een cijfer betreft slechts één teken en een getal of nummer is dus opgebouwd uit één of meerdere cijfers. Het woord 'cijfer' moet hier uiteraard worden opgevat als een wiskundig cijfer en niet in de zin van bijv. een 'rapportcijfer'.

Off topic idd, maar ik moest gewoon ff op zijn bullshit reageren >:)
Ohw en als jij ff in mijn profile had gekeken had je kunnen zien dat ik in 6VWO zit met N&T (&G) dus inc. WiB1,2. Het gaat hier echter om een taalkundig iets.

Je zegt: "De getallen 1 tot en met 10." en "Wat een lang nummer!" Een cijfer is idd weer wat anders maar daar had ik het niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 17:59 schreef Tweakert het volgende:

[..]

Ohw en als jij ff in mijn profile had gekeken had je kunnen zien dat ik in 6VWO zit met N&T (&G) dus inc. WiB1,2. Het gaat hier echter om een taalkundig iets.

Je zegt: "De getallen 1 tot en met 10." en "Wat een lang nummer!" Een cijfer is idd weer wat anders maar daar had ik het niet over.
stuudje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 20:41
Hmm, heb nooit zoiets bij de hand gehad, maar vind het wel een aparte stunt. Hoop dat als je een antwoord hebt je dit ook met ons wilt delen.

Nu mijn reactie:

Hoe oud is die TV, en welk type is het? Misschien is er iets op het internet te vinden?
Wie weet kan je in het servicemenu van de TV komen en hier wat doen?
(afhankelijk van de leeftijd van de TV bezit deze een soort service menu) Om hier in te komen is wel anders voor elke TV.
Welk type Akai TV heb je dus??

Charlie

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slybas
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2020

slybas

ontkennen alles

If the child lock is engaged the VCR can not be change from one mode to another. Release the child lock by inputting the code. If you have forgotten the code it can be reset by first pressing the child lock key on the remote control to display the four dashes on the VCR display. Then press the Operate or Standby button on the VCR and the remote control simultaneously for two seconds. The child lock will be reset

mischien deze is wel voor video maar beter dan 10000 codes proberen !!!

http://www.regroup.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand de master code van een Akai wil hebben, kan hij/zij mij mailen.
* knip *

Uh, nee. Dat mailadres gaan we hier niet posten.

Daarnaast schop je een topic omhoog van bijna 17 (!) jaar geleden. Bij deze op slot.

[ Voor 47% gewijzigd door S1NN3D op 06-07-2018 23:44 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.