Toon posts:

Download forceren met Javascript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien of en hoe je een download van een pdf-document kan forceren met javascript? Ik heb al op het forum gekeken, maar daar staat het alleen voor php, en dat kan ik niet draaien op de server.
Alvast bedankt

Verwijderd

hoe bedoel je forceren?? dat hij het auto gaat downen??

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Niet om het een of het ander, maar ik (en met mij vele anderen) heb een godskolerehekel aan bestanden die automatisch gedownload worden.
ik hoop dat je bedoeld dat het pdf niet geopend wordt als je klikt, maar dat je kan KIEZEN om hem te downloaden

Negeren is vooruitzien

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:58

Obi

Op donderdag 29 november 2001 19:29 schreef Bzzje het volgende:
Niet om het een of het ander, maar ik (en met mij vele anderen) heb een godskolerehekel aan bestanden die automatisch gedownload worden.
ik hoop dat je bedoeld dat het pdf niet geopend wordt als je klikt, maar dat je kan KIEZEN om hem te downloaden
Aan de openingspost is dat wel uit te maken. En ik ben het er wel mee eens trouwens, bij een .pdf opent 'ie nu automatisch in een browser, liever heb ik de keuze...

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens mij bedoelt ie dat als je een .pdf bestandje hebt, dat ie dat opent i.p.v. dat je een melding krijgt of je Žm wil ŽopslaanŽ, ŽopenenŽ of Žopenen vanaf huidige locatieŽ

Toch..? :?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Als ik de pdf inlees en terugstuur naar de browser met:
ContentType = "application/octet-stream"
krijg ik gewoon een dialoog om de pdf op te slaan hoor :D

Staat dan wel de naam van m'n script in:
You are downloading the file:
download.asp
Would you like to open or save it blabla

Kies "save"
en tadaa...SaveDialog om .pdf op te slaan.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus inderdaad de bedoeling dat men kan kiezen om de pdf op te slaan. Het gaat hier om een soort van brochure die online staat en die gedownload kan worden, ik weet dat dat kan d.m.v. een link en dan rechtermuisknop, maar ik heb dus een list met de mogelijke brochures, en ik heb een button met daarop "downloaden", dus dat werkt dan niet.

Hoe werkt dat inlezen en dan terugsturen naar de browser?
Sorry trouwens voor de late reply, maar ik heb thuis geen internet meer, omdat mn modem niet werkt (thx databyte!).
i.i.g. bedankt voor de posts

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:28
Op vrijdag 30 november 2001 09:47 schreef doniek het volgende:
Het is dus inderdaad de bedoeling dat men kan kiezen om de pdf op te slaan. Het gaat hier om een soort van brochure die online staat en die gedownload kan worden, ik weet dat dat kan d.m.v. een link en dan rechtermuisknop, maar ik heb dus een list met de mogelijke brochures, en ik heb een button met daarop "downloaden", dus dat werkt dan niet.

Hoe werkt dat inlezen en dan terugsturen naar de browser?
Sorry trouwens voor de late reply, maar ik heb thuis geen internet meer, omdat mn modem niet werkt (thx databyte!).
i.i.g. bedankt voor de posts
Je kunt de .PDF toch ook zippen?
Dan wordt 'ie zowieso wel gedownload.

En of het downloaden automatisch start kan ook nog aan de downloadmanager van de bezoeker liggen. Bijvoorbeeld met Download Accelerator kun je kiezen voor een 'Start/Cancel-window'.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Ja, had ik ook al aan gedacht, maar dat vond ik zo niet zo netjes staan, maar goed ik doe het dan wel gezipped, is trouwens wel wat makkelijker. Thanks

Verwijderd

Heb wel een voorbeeldje voor je in asp, niet in php.

ICQ me maar even als je dat wil.
# 108418230

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
of het geopent of gedownload wordt wordt dus idd bepaald aan de hand van het meegezonden content-type.

Standaard wordt met een .pdf Content-type: application/pdf meegezonden, en dan wordt de .pdf dus meestal in de browser geopend

Als je dus idd zorgt dat met de .pdf Content-type: application/octet-stream wordt meegezonden, dan krijg je de vraag of je wilt downloaden

een ander content-type meesturen kan dacht ik alleen serverside, met PHP of ASP ofzo
Pagina: 1