Hallo luitjes, een tijd geleden had ik eindelijk de 1000MHz grens gehaald met mijn Duron 750. Sindsdien ben ik bezig om mijn CPU nog sneller te krijgen. Op de HCC heb ik een Thermalright SK-6 heatsink met een Delta 38CFM ventilator er bij. Deze combinatie houdt mijn CPU lekker koel, en ik wilde proberen om de volgende grens te gaan halen: 1100MHz. Tot mijn spijt lukt het me niet om hoger dan 1050 te komen, daar boven wil WindowsXP niet meer starten, terwijl onder de 1050 alles nog wel stabiel is.
Ik heb de Extreme voltage mod uitgevoerd op mijn ABIT KT7 moederbord, en kan nu spanningen tot 2.33 volt instellen als Vcore. Mijn CPU blijft ten alle tijden onder de 50 graden (stressed), en volgens mij kan het de temperatuur niet zijn. Want idle is de temperatuur maar 40 graden.
Nu is mijn vraag aan jullie of jullie nog tips en hints hebben. Ik weet dat ik waarschijnlijk mijn Duron al tot het maximum gedreven heb, maar naar mijn gevoel moet de 1100 toch nog wel te halen zijn. Ik heb in ieder geval twee vraagjes:
1) wat is de beste en stabielste overclockers BIOS voor de abit kt7?
2) hoe ver zou ik kunnen gaan met mijn Duron (qua Vcore dan), want op 2.33 volt draait hij ook nog prima zonder te heet te worden (nog lang geen 80 graden).
Ik heb de Extreme voltage mod uitgevoerd op mijn ABIT KT7 moederbord, en kan nu spanningen tot 2.33 volt instellen als Vcore. Mijn CPU blijft ten alle tijden onder de 50 graden (stressed), en volgens mij kan het de temperatuur niet zijn. Want idle is de temperatuur maar 40 graden.
Nu is mijn vraag aan jullie of jullie nog tips en hints hebben. Ik weet dat ik waarschijnlijk mijn Duron al tot het maximum gedreven heb, maar naar mijn gevoel moet de 1100 toch nog wel te halen zijn. Ik heb in ieder geval twee vraagjes:
1) wat is de beste en stabielste overclockers BIOS voor de abit kt7?
2) hoe ver zou ik kunnen gaan met mijn Duron (qua Vcore dan), want op 2.33 volt draait hij ook nog prima zonder te heet te worden (nog lang geen 80 graden).
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02