Koelpasta vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Ik heb laatst een Coolermaster EP5-6I11 gekocht. Daar zat witte koelpasta op. M'n proccesor is nu ongeveer 48 graden (unstressed, socket thermistor)
Is het beter dat ik die prut eraf haal en er Arctic Silver op smeer? Zou dat erg veel uitmaken of niet?

Verwijderd

Maakt erg weinig uit, maar er moet wel pasta zitten.
Zo min mogelijk.

Verwijderd

Op de arctic silver site staat dat de temp bij Arctic Silver II 2 tot 7 graden kan schelen. Zelf (nog) geen ervaring mee...

Verwijderd

Ja dus zal het wel altijd 2 zijn.

Nee ik geloof er nauwlijks in.
Bovendien staat het op de site van die gasten zelf.

De mercedes dealer zal ook nooit zeggen dat de BMW
de betere keuze is.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 29 november 2001 16:45 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:
Op de arctic silver site staat dat de temp bij Arctic Silver II 2 tot 7 graden kan schelen. Zelf (nog) geen ervaring mee...
Als je het eerst vreselijk slecht aanbracht, met lekker dikke klodders en daarna de optimale hoeveelheid AS dan zal die 2 graden wel lukken. Maar er was laatst hier een test waaruit bleek dat het echte verschil in de orde van 1.5 graden ligt. En je meetnauwkeurigheid is al 1 graad. Of je de kamerdeur open of dicht hebt zal al meer invloed hebben.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

however, het verschil tussen zo'n kauwgom-plakker en (standaard)pasta kan best groot zijn.

ik heb verschil meegemaakt van idle 70 graden naar 50 graden. was trouwens wel een brakke koeler (iceberg 60 - orb-kloon)

En dat was gewone pasta uit een tube bij de electronica-boer voor 4 piek ofzo...

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 16:45 schreef Klaas_Baas het volgende:
Maakt erg weinig uit, maar er moet wel pasta zitten.
Zo min mogelijk.
Zo min mogelijk? Ik had altijd gedacht dat als je het er redelijk op smeert, dat dat beter is, vanwege een groter oppervlakte, dat 'ie dan beter koelt, maar ja, ik heb dus waarschijnlijk geen idee :)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Op donderdag 29 november 2001 17:15 schreef Bronhi het volgende:

[..]

Zo min mogelijk? Ik had altijd gedacht dat als je het er redelijk op smeert, dat dat beter is, vanwege een groter oppervlakte, dat 'ie dan beter koelt, maar ja, ik heb dus waarschijnlijk geen idee :)
zo dun mogelijk, maar uiteraard wel over het hele te koelen oppervlak :)

Maareh...hoeveel het scheelt is eigenlijk niet zo makkelijk te beantwoorden, maar stel dat je processor nu een stuk heter is dan je koelblok, dan zal het wel flink wat graden schelen. Wat je eens kan doen is een tafelventilator naar binnen laten blazen, dat zou je koelblok flink veel koeler moeten maken. Als de cputemp niet evenredig afneemt, kan een betere koelpasta helpen (als je begrijpt wat ik bedoel)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1