Automatisch inloggen

Pagina: 1
Acties:

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 17:59
Een PHP script moet een FORM gaan versturen op een beveiligd gedeelte van een site. Nu kan ik dat FORM al wel versturen, maar niet als het op een beveiligd gedeelte van de site zit.
Ik moet dus eerst inloggen met PHP zonder dat er een schermpje verschijnt (moet namelijk met crontab gebruikt worden). Maar hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Het is een .htaccess login van Apache...
Ik kan met PHP_AUTH_USER en PHP_AUTH_PW de naam en password uitlezen nadat ik handmatig ingelogd ben, maar ik krijg het niet voor elkaar om automatisch in te loggen.

• Zeezicht
Weet niemand dit? :'(

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
OK. wat bedoel je met "handmatig inloggen" ???

• Zeezicht
Als je naar een beveiligde pagina gaat (Apache - .htaccess) dan krijg je een schermpje om in te loggen. Als je dat gewoon invult, dan heb je handmatig ingelogd.

Maar ik wil dus dat een script automatisch kan inloggen. Dus in het script zet ik de username en passwd waardoor die op een pagina na de beveiliging kan komen...

Hoop dat dit duidelijker is...:)

• MisterData
Dit systeem werkt met HTTP headers, kun je vanuit JS niet meesturen voor zover ik weet :( Maar het kan anders. Als je gewoon een PHP script schrijft dat die inlogdingen afhandelt en dan als er geen username&pw parameters zijn meegegeven zo'n venstertje laten zien ??? btw zo'n venstertje laat je zien door :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?
if(!isset($username||!isset($password))) {
 header("WWW-authenticate : basic\n");
}
else {
 if(isset($username)&amp;&amp;isset($password)) {
  // doe er hier iets mee
 }
 else {
  // hier moet je de username en password uit de http header halen
 }
}
?>

Suc6 ermee !! :)

• Zeezicht
Ik weet hoe ik zo'n schermpje op het scherm kan tover :)
Maar dat maakt hier verder niet uit...
Ik kan helaas het inlog systeem daar ook niet aanpassen, want het is gewoon een bedrijf.

Dus ik zal toch op een manier moeten hebben om automatisch daar te kunnen inloggen via PHP...

Thx anyway

• MisterData
hmm, je wil gewoon zorgen dat je inlogt met PHP op je eigen server ??? Misschien gewoon fsockopen(); naar je server en dan die benodigde headers met username en password meesturen. Werkt denkik wel trager (heb er nog geen ervaring mee) :)

• Zeezicht
Het is niet op een eigen server, want dan had ik het inlogsysteem wel veranderd. Maar ik moet een FORM invoeren op een beveiligde pagina van een bedrijf.
Helaas kan ik dat ook niet met fsockopen doen, want het is ook nog eens een SSL beveiligde verbinding. En met fsockopen moet je dan ook dat nog zelf regelen.... :(

• MisterData
Een form roept meestal een bepaald script aan. Kun je daar niet naar doorverwijzen met een header("Location : https://server/login.php"); ofzo ??? :?

• Zeezicht
Het zit zo...
[Mijn script] -> [Server met SSL en .htaccess] - hierop staat de pagina met het formpje

Ik kan een FORM invullen en versturen, maar alleen als die niet achter de .htaccess zit. En helaas dat zit die dus wel. Ook de pagina waar het FORM 'heen gePOST' wordt.
Pagina: 1