Toon posts:

NTSC DivX afspelen op monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een divx die een fps heeft van 29,97. De source was een NTSC DVD (29.97 fps). Dus hij is letterlijk zo geript. Als ik de divx afspeel op mijn monitor zie ik dus ook verschoven beelden (interlaced).
Ik wil hem in elk geval goed op mijn monitor kunnen bekijken, tv is niet zo belangrijk voor me. Wat kan ik hieraan doen?

Verwijderd

ik denk niets want hij is zo geript en de beeldkwaliteit kun je niet zo 1 2 3 aanpassen..

Verwijderd

Topicstarter
Zou hij op een tv ook niet goed af te spelen zijn dan? Dat je dus die strepen niet ziet?

Verwijderd

moved V&B >> AVH

Verwijderd

heu nee als je monitor 43 hz ofzow interlaced ondersteunt dan moet het wel kunnen volgens mij ! en op tv werkt het ook wel!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar er moet toch wel een tool ofzo zijn om hem bv op 23,976 of 25 fps te krijgen. Deinterlace zou een optie kunnen zijn?

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:32
heeft virtualdub daar geen optie voor dan?

Verwijderd

dan moet je even op divx.com kijken, bij downloads staan nog wel wat tooltjes!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik op mijn tv die divx bekijk zou alles goed eruit moeten zien? Zelf heb ik het niet zo op deinterlace, dat kan inderdaad met virtual dub (en ook nog met genoeg andere tools).

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:35

Dark

who tweaked the light?

kijk hier eens, misschien vind je het daar : http://www.vcdhelp.com/convert.htm

Verwijderd

ja bij mijn weten zijn alle tv's tot nu toe nog interlaced.. behalve plasma beeldbuizen maar die heb je vast niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, nee die heb ik inderdaad niet. Dan zal ik daar eerst eens op kijken, alhoewel ik het liefst toch op mijn monitor kijk (tv-beeld is kleiner).

Verwijderd

hoe groot is tv en monitor ? en wat is resolutie van divx ?

Verwijderd

Topicstarter
Monitor is 19 inch, tv iets kleiner (weet niet precies hoe groot). DivX heeft resolutie van 640x464

Verwijderd

jah toch maar op je monitor afspelen, tv heeft iets van 712x340 ofzow geen idee maar zoiets ;) monitor is sowieso toch scherper..

Verwijderd

Tv heeft toch een resolutie van 350x272???(standaar 4;3 tv!)

Verwijderd

Topicstarter
Ik verlies liever iets aan scherpte dan dat ik die strepen elke keer heb hoor ;)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Huh? Wat voor rare DivX heb jij dan? Ik heb best een aantal NTSC DVD-Rips, maar nog nooit dat probleem gehad hoor, kan ze gewoon afspelen. Het is toch een digitaal signaal, dat heeft niks NTSC meer met NTSC te maken.. evenals je monitor.

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 17:08 schreef kreischer2000 het volgende:
Tv heeft toch een resolutie van 350x272???(standaar 4;3 tv!)
350x2 want is interlaced dus 700 ;) standaard refresh van tv van 50 hz..

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer denk ik maar eens de ivtc methode ipv deinterlace
met ivtc krijg ik namelijk een lagere framerate die meer geschikt is voor pc monitors, bij deinterlace niet.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:58
Op donderdag 29 november 2001 17:13 schreef Dymlos het volgende:

[..]

350x2 want is interlaced dus 700 ;) standaard refresh van tv van 50 hz..
:? :? :?
de resolutie van PAL is 768 x 576, die van NTSC 720 x 480.
Als je een beeld interlaced weergeeft laat hij de even lijen eerst zien en dan de oneven lijnen. De resolutie van zo'n half beeld (een zgn field) is dan 768 x 288, of 720 x 240.
Wat betreft refresh: daar heb ik al een lap tekst over geschreven die je kunt vinden bij dit topic([topic=333619/2/25]).

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Yeh, met prince of darkness valt niet te spotten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zal allemaal best maar het ging bij mij om een NTSC DivX op een monitor en niet op een TV-beeld. Fair Use gebruikt hiervoor bv een methode: Field Align. Dit is dus iets anders dan IVTC maar het is veel beter dan deinterlace.
Pagina: 1