Sorry for omhoog kicken van dit oeroude topic. Maar het was/is het enige topic met het woord "bestandsnaamwaarschuwing".
Ik had dit probleem ook plotseling en verder levert de search niets anders op dan dit topic. Maar ik heb het probleem opgelost en wilde dit even kwijt, handig als andere mensen tegen hetzelfde probleem lopen.
Ik kreeg ineens de meest rare problemen, bijv Norton Ghost kon niet meer 'reconnecten'. Diskeeper kon niet starten, SoundMax kon geen audio vinden (alhoewel het geluid het verder prima deed etc.), Logitech iTouch deed raar etc. etc.
Uiteindelijk heb ik (zoals hierboven ook gezegd) inderdaad een bestand gevonden op de C:\ met de naam 'program' zonder extensie. Dat leverde dus inderdaad problemen voor een hoop programma's op.
Maar hoe kwam het daar?
Eerst maar eens hernoemen naar program.txt. En voila het bleek een BeSweet log te zijn.
Ik heb inderdaad het programma BeSweet v0.41 (da's om AC3 bestanden (Dolby Digital) te maken ipv mpa (MPEG)) gebruikt en aangevinkt om een log aan te maken:
Hier de gegenereerde command line:
"C:\Program Files\Multimedia\AC3 Machine\BeSweetv1.5\BeSweet.exe" -core( -input "J:\Video\DV Home\3 - finished movie\test.wav" -output "J:\Video\DV Home\3 - finished movie\test.AC3" -logfilea C:\Program Files\Multimedia\AC3 Machine\BESWEET.LOG -substream SUBS ) -ota( -r 23976 25000 ) -ac3enc( -b 224 ) -profile( The AC3Machine v0.4 )
En zowaar bij -logfilea staat er een pad naar de logfile: C:\Program Files\Multimedia\AC3 Machine\BESWEET.LOG zonder quootjes (" ").

Een bugje blijkbaar.
Vraagje: Dat pop up window van Bestandsnaamwaarschuwing heb ik aangevinkt om te negeren, maar nu ik het heb gevonden, hoe kan ik dat vinkje weer weghalen? Want het is toch wel een heel handige en goeie XP beveiliging.