[XP] Bestandsnaamwaarschuwing?

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 41250

Topicstarter
Elke keer als ik nu windows xp opstart krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.ijsboerderijdommerholt.nl/img/foutje.jpg

Alleen weet ik niet welk bestand of programma dit veroorzaakt, weet iemand hoe ik dit kan achterhalen.

Ook heb ik geen map die Program heet, wel Program Files...

Iemand ??

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er is waarschijnlijk een bestand die Program (misschien is ie hidden ofzo) heet.
Die even Program.bak noemen en als het goed is, is het opgelost. :)

Topicstarter
Nou, ik heb gekeken, maar kan nix vinden met die naam ...

In ieder geval bedankt tommel, maar iemand anders nog suggesties / tips ??

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik denk dat je beter het vinkje aan kunt vinken en de melding negeren.

Dat hij een beetje zeurt over de spatie tussen
Program en Files in Program Files

Als je pc voor de rest wel goed werkt zou ik me niet druk maken.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Topicstarter
Nee, ik maak me daar ook niet druk om, alleen vindt het een beetje vreemd...

Voor de rest geen problemen, XP draait als een trijn.... uh, trein.... :D

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Doe eens een search op je c:\ naar bestanden en mappen met Program*.* en ook zoeken naar systeem en verborgen bestanden misschien vindt ie dan wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Sorry, dat ik zo'n oud topic omhoog schop, maar ik kwam na de search naar mijn "probleem" dit topic als enigste tegen.
Ik ervaar namelijk exact het zelfde zo ineens op mijn Windows 2000 Pro NL SP4:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maath180/img/got/bestandsnaamwaarschuwing.gif
Ook ik kom inderdaad geen mappen tegen met zowel de naam C:\Program of C:\Porgram1, zowel voor als na het hernoemen zoals de suggestie wordt geboden in het venster.

Het enige wat me wel opviel na die tijd dat was dat mijn firewall (Tiny Personal Firewall) en virusscanner (McAfee 7.02) niet opgestart waren, maar die kon ik wel handmatig weer opstarten en na de PC opnieuw te hebben opgestart startte die 2 wel weer automatisch op. Verder is er ineens geen pictogram meer bij de snelkoppeling naar McAfee in mn startmenu, maar wie zegt dat dat door dit zelfde rare verschijnsel komt. :P

Maar goed: ik vind dit dus gewoon vreemd aangezien ik totaal niets speciaals op de PC heb gedaan en de melding zo ineens komt. Heb ook nog nooit gehoord oid van dit soort meldingen en weet ook niet of het van Windows zelf (vermoed nu na het lezen van de openingspost eigenlijk van wel) of van een ander programma af komt.

Nouja, probleem lijkt opgelost te zijn, maar de vraag blijft dus eigenlijk waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden...
Misschien kan TS nog aangeven of hij ook een firewall en virusscanner heeft (ik weet het, het is wel 2 jaar na dato 8)7 , maar toch....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vermoedelijk heb / had je toch echt een programma met die naam - het kan goed zijn dat een installatie die nog afgerond moest worden een dergelijk bestand heeft gemaakt / verwijdert na het opnieuw opstarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 16:02
Sorry for omhoog kicken van dit oeroude topic. Maar het was/is het enige topic met het woord "bestandsnaamwaarschuwing".

Ik had dit probleem ook plotseling en verder levert de search niets anders op dan dit topic. Maar ik heb het probleem opgelost en wilde dit even kwijt, handig als andere mensen tegen hetzelfde probleem lopen.

Ik kreeg ineens de meest rare problemen, bijv Norton Ghost kon niet meer 'reconnecten'. Diskeeper kon niet starten, SoundMax kon geen audio vinden (alhoewel het geluid het verder prima deed etc.), Logitech iTouch deed raar etc. etc.
Uiteindelijk heb ik (zoals hierboven ook gezegd) inderdaad een bestand gevonden op de C:\ met de naam 'program' zonder extensie. Dat leverde dus inderdaad problemen voor een hoop programma's op.
Maar hoe kwam het daar?

Eerst maar eens hernoemen naar program.txt. En voila het bleek een BeSweet log te zijn.

Ik heb inderdaad het programma BeSweet v0.41 (da's om AC3 bestanden (Dolby Digital) te maken ipv mpa (MPEG)) gebruikt en aangevinkt om een log aan te maken:

Hier de gegenereerde command line:

"C:\Program Files\Multimedia\AC3 Machine\BeSweetv1.5\BeSweet.exe" -core( -input "J:\Video\DV Home\3 - finished movie\test.wav" -output "J:\Video\DV Home\3 - finished movie\test.AC3" -logfilea C:\Program Files\Multimedia\AC3 Machine\BESWEET.LOG -substream SUBS ) -ota( -r 23976 25000 ) -ac3enc( -b 224 ) -profile( The AC3Machine v0.4 )

En zowaar bij -logfilea staat er een pad naar de logfile: C:\Program Files\Multimedia\AC3 Machine\BESWEET.LOG zonder quootjes (" "). :X Een bugje blijkbaar.

Vraagje: Dat pop up window van Bestandsnaamwaarschuwing heb ik aangevinkt om te negeren, maar nu ik het heb gevonden, hoe kan ik dat vinkje weer weghalen? Want het is toch wel een heel handige en goeie XP beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

We vinden het nooit erg als onopgeloste oude topics worden geschopt met een nuttig antwoord hoor :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1