Toon posts:

Geheugen Probleem A7V133

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een probleempje....
Ik heb in mn ASUS A7V133 3 sloten om geheugen te doen, ik heb er nu 2 in gebruik (in allebei 128 mb-133mHz) en nu heb ik laatst 128-133mHz erbij gekocht maar wanneer ik die in 3e slot plaatste kreeg ik blauw scherm met melding dat ik BIOS moest updaten, dit heb ik naar versie 1007 gedaan, was geen probleem....

Maar na het updaten van mn BIOS herkent mn mobo mn 3e slot nog steeds niet lekker, wel als ik het geugen wat ik al in slot 1 had in slot 3 plaats en dat nieuwe 128 mb in slot 1 plaats, dan herkent ie wel meer geheugen...... Dus hij herkent alleen dat nieuwe geheugen in slot 3 nie, en wel in slot 1, en dan herkent ie het geheugen wat ik al had wel in slot 3. Wanneer ik dan echter in Windows (2000 prof uk) kom dan krijg ik tijdens mn 'powerstrip-aftellen' een blauw scherm met als txt 'Beginning to drop phisical memory'... |:(
Wanneer ik dus dat laatst gekregen geheugenmodule er weer uithaal heb ik weer nergens problemen mee

Ligt dit alles aan die laatste geheugenmodule, aan mn mobo of aan mn misschien te ver getweakte powerstrip :??

• ewasx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Ligt aan het geheugen wat niet lekker samen werkt met je moederbord. Ik zou hem gaan ruilen voor een ander merk. Mijn ervaring is dat je niet eens perse een duur merk hoeft te hebben, maar gewoon een andere. Ik heb soortgelijke problemen wel vaker gehad. Duurdere merken geven wel meer kans dat het goed gaat, maar geen 100% garantie.

Ohja, ik heb ook wel eens gehad dat het lag aan de verschillende soorten geheugen die ruzie met elkaar hadden, maar dat komt op hetzelfde neer. Gewoon je nieuwe dimmetje gaan ruilen.

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 20:49
OPS |:( foutje
dacht dat het mischien een probleem was met double sided dimmetjes maar ik heb net mijn manual(tering wat een rotzooi in mijn kamer, ik heb lang moeten zoeken voor dat ik hem vond) gecheckt en daar staat dat je drie double sided dimmetjes erin kan douwen

dus helaas kan je niet helpen het is waarschijnlijk toch een niet zo'n lekker dimmetje (ruilen dus)

mzzl