Toon posts:

[proftpd] 530 Login Incorrect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de basic conf draaien en ik kan niet inloggen

inloggen op het systeem zelf (TTY dus) kan wel. Telnetten lukt ook...

De logfiles leveren me ook vrij weinig op want zo gauw ik fout inlog, verandert er niks aan mijn proftpd.log

1. Zijn er nog meer logfiles?
2. Is de config fout of moet die worden aangepast?
3. Moet de user nog ergens anders rechten op krijgen, naast de ftp-dir?

Verwijderd

Kijk eens in je /var/log/messages, of waar PAM zijn logs ook neergooit.. kan zijn dat ProFTPd PAM wilt gebruiken maar dat niet is geconfigureert op je systeem.

Verwijderd

RTFM <dat als eerst>
step2:
Probeer anders een met root in te loggen ? >:)
>:)

Verwijderd

Topicstarter
1) RTFM: Al gedaan... Alleen ik draai een basic conf en daar heb ik TFM niet bij nodig..

2) Root inloggen staat uit bij slackware.Standaard.Zowel FTP, Telnet, SSH... dus dat gaan we niet veranderen.

En ik ben er alweer uit... de user had geen valid shell... ik had 1 logvijl over het hoofd gezien...

thanks though...

Verwijderd

2) Root inloggen staat uit bij slackware.Standaard.Zowel FTP, Telnet, SSH... dus dat gaan we niet veranderen.

belachelijk dat dat standaard uitstaat , slackware zowiezo niet echt superdistro naar mijn mening.

en besides wie telnet er nou?
ssh kun je best gebruiken als root en ftp ook gewoon
passwd wordt niet clear-text verzonden dus ?

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 17:13 schreef waxem het volgende:

belachelijk
:D
Beste man, als jij als root inlogged op je ftp, dan vliegt jouw root-password in clear-text over het net.

Overigens zijn alle encrypties met genoeg CPU-power te kraken.
Als gewone user inloggen is de beste manier, overal, altijd, met alles.

Verwijderd

right , ik zeg ook niet dat je met root in moet loggen , ik zeg alleen dat het wel kan .

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

belachelijk dat dat standaard uitstaat , slackware zowiezo niet echt superdistro naar mijn mening.

FTP is cleartext. Dat dat standaard UIT staat is volledige terecht. Op die manier heb je twee passwords nodig ipv een.

Verwijderd

Slackware is een SUPERdistro! wel voor de gevorderde gebruiker.. sorry :)

Voor mij en veel andere is het niet meer als normaal om NIET als root in te loggen op wat voor service dan ook..

daar hebben ze namelijk 'su' en 'sudo' voor uitgevonden :7
Pagina: 1