Toon posts:

Bootp, TFTP image time out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik ben op mijn stage bezig om een aantal Compaq Ipaq over het netwerk te laten booten. Ik heb net het grote topic wat hierover gaat gelezen en alle instructies uitgevoerd...

Het gaat goed totdat de 38% bereikt wordt en dan zegt de TFTP server time out! De client zegt op dat moment "to many packages".

Heeft iemand hier ervaring mee, en weet iemand toevallig wat mijn probleem zou kunnen zijn. Of heeft iemand nog een site waar ik het zou kunnen opzoeken...

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had ik deze vraag misschien beter in het normale networking gedeelte kunnen stellen?

btw sorry voor het schopje na 1 dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is je image die je via tftp wil verplaatsen niet te groot? en werkt het wel met een normale PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de image is gewoon 1,4 mb, net als een floppy... dat kan toch niet te groot zijn? En als dat wel te groot is hoe kan ik dan een kleinere image maken met Winimage??

Als ik met een tftp client het bestand download werkt het wel gewoon goed, maarja daar heb ik nix aan natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit compaq ipaq soms niet compatible met die tftp server die jij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Verbooms moeten elkaar altijd helpen he natuurlijk! Naamgenootje...kom je niet vaak tegen.

Heb je al eens geprobeerd om een klein image (+- 700 kb) op te halen van de tftp server? Wat doet ie dan?

Op zich mag de grote van de image niet een issue zijn, naar wat ik gehoord/gelezen heb kan deze meerdere MB's groot zijn.

Welke TFTP server gebruik je en wat voor OS'en?
Wat probeer je te booten een netbootdisk ofzo of een ghost disk?

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 19:52 schreef fkooman het volgende:
is dit compaq ipaq soms niet compatible met die tftp server die jij gebruikt?
Zou misschien kunnen, ik zal het morgen eens proberen met een ander freeware proggie thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 12:57 schreef Elroyv het volgende:
Verbooms moeten elkaar altijd helpen he natuurlijk! Naamgenootje...kom je niet vaak tegen.

Heb je al eens geprobeerd om een klein image (+- 700 kb) op te halen van de tftp server? Wat doet ie dan?

Op zich mag de grote van de image niet een issue zijn, naar wat ik gehoord/gelezen heb kan deze meerdere MB's groot zijn.

Welke TFTP server gebruik je en wat voor OS'en?
Wat probeer je te booten een netbootdisk ofzo of een ghost disk?
Neej Verboom kom je echt niet veel tegen, toevallig familie in friesland? Of Zoetermeer.

** On topic **

Ik heb ten eerste gewoon een image geprobeerd te maken van een win98 bootdisk (1,4 mb) met Winimage (net als in de FAQ) en het is me nog niet gelukt om met WInimage een kleinere image te maken dan 1 floppy.

TFTP server geeft als melding dat er een Time out is opgetreden bij ongeveer 1/2 mb... wat ook gek is dat ie 2 sessies opent en de willekeurig de 1e of de 2e gelijk timeout... |:(

Ga morgen nog wel even een andere TFTP server proberen, en een kleinere image lukt dus (nog) niet.

Grtzz mr Fartree (*lol*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3Com NICS vereisen dat je een standaard image bouwt, deze door de 3com image editor haalt (protocol etc.. opgeven), en dan in je tftp dir plaatst.

3Com heeft trouwens een goede TFTP server (gratis) zoek hiervoor in Google op 3com TFTP.

Nu alleen nog een fatsoenlijke win32 BootP en DHCP server...

Win2000 server aanschaffen is niet een optie, en voor Linux heb k nog lang geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt nu om zonder errors een image via TFTP te downloaden (mijn netwerkkaartjes ondersteunen maar een image tot 512 kb) om van te booten maar nu lijkt het wel dat de image niet bootable is, ik bedoel hiermee te zeggen dan het net lijkt of de bootsector van de image niet goed of zelfs leeg is.

De compaqjes maken gebruik van een Intel netwerkkaart maar ik kan nergens een bootimage editor van intel vinden (wel die van 3com maar daar werkt het niet mee). Hebben jullie misschien enig idee hoe ik mijn bootimage bootable kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Op maandag 10 december 2001 09:20 schreef mverbo het volgende:
Het lukt nu om zonder errors een image via TFTP te downloaden (mijn netwerkkaartjes ondersteunen maar een image tot 512 kb) om van te booten maar nu lijkt het wel dat de image niet bootable is, ik bedoel hiermee te zeggen dan het net lijkt of de bootsector van de image niet goed of zelfs leeg is.

De compaqjes maken gebruik van een Intel netwerkkaart maar ik kan nergens een bootimage editor van intel vinden (wel die van 3com maar daar werkt het niet mee). Hebben jullie misschien enig idee hoe ik mijn bootimage bootable kan maken?
Ik weet het niet zeker maar denk dat je dit zoekt: http://downloadfinder.intel.com//scripts-df/filter_results.asp?strOSs=38&strTypes=UTL&ProductID=412&OSFullName=Non-OS+Dependent&submit=Go%21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 12:23 schreef Elroyv het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker maar denk dat je dit zoekt: http://downloadfinder.intel.com//scripts-df/filter_results.asp?strOSs=38&strTypes=UTL&ProductID=412&OSFullName=Non-OS+Dependent&submit=Go%21
Die had ik helaas al geprobeerd, het enige wat ik daarmee krijs is dat ie geen RIS images van de server kan vinden. Maar toch bedankt :)

Ik heb nu even RIS geinstalleerd op mijn server maar dan werkt het dus ook niet... |:( ;) :Z :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik heb nu even RIS geinstalleerd op mijn server maar dan werkt het dus ook niet... |:( ;) :Z :r
je bent er goed ziek van!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 20:50 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]

je bent er goed ziek van!
Ja ik wordt daar af en toe een beetje misselijk van :) Maar gelukkig gaat het nu wel weer.

Meanwhile heb ik RIS er alweer afgegooit want dat is eigenlijk iets wat ik helemaal niet wil :P

Dus nog steeds blijft de vraag: "Hoe maak ik een image bootable voor een Intel NIC" 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Op dinsdag 11 december 2001 09:25 schreef mverbo het volgende:

[..]

Ja ik wordt daar af en toe een beetje misselijk van :) Maar gelukkig gaat het nu wel weer.

Meanwhile heb ik RIS er alweer afgegooit want dat is eigenlijk iets wat ik helemaal niet wil :P

Dus nog steeds blijft de vraag: "Hoe maak ik een image bootable voor een Intel NIC" 8-)
Hebben ze geen supportdesk of site ofzo waar je e.e.a. kunt vinden. Dit is vaak de korste weg naar de oplossing.

Een image gemaakt met de MBA tool van 3com wil dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 19:49 schreef Elroyv het volgende:

[..]

Hebben ze geen supportdesk of site ofzo waar je e.e.a. kunt vinden. Dit is vaak de korste weg naar de oplossing.

Een image gemaakt met de MBA tool van 3com wil dus niet?
Haha Verboompie :9

Neej helaas op de site van Compaq kan ik helaas helemaal nix vinden wat ook maar iets met WOL of bootimages network boot, networkservice boot te maken heeft. Op de site van intel evenmin, alleen een tool voor MS RIS server.... maarja die heb ik niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Op woensdag 12 december 2001 17:13 schreef mverbo het volgende:

[..]

Haha Verboompie :9

Neej helaas op de site van Compaq kan ik helaas helemaal nix vinden wat ook maar iets met WOL of bootimages network boot, networkservice boot te maken heeft. Op de site van intel evenmin, alleen een tool voor MS RIS server.... maarja die heb ik niet :(
Ik neem aan, dat wanneer je allemaal compaqs hebt staan, je de vraag ook bij hen neer kan leggen, toch?

Post eens iets op Http://www7.compaq.com/forum
Hier kun je sowieso je vraag kwijt bij compaq. Wie weet krijd je een zinnig antwoord waar je wat mee kunt: http://web14.compaq.com/falco/email_support.asp?groupID=10

Anders misschien via de leverancier.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Intel kaartjes eruit en 3com erin is ook geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 20:01 schreef Elroyv het volgende:
Intel kaartjes eruit en 3com erin is ook geen optie?
Ja ja was het maar zo simpel... het zijn van die Ipaqs, ala laptop dus GEEN uitbreidingsmogelijkheden... als er nou gewoon een floppydrive en een cdrom speler in had gezeten had ik heel de vraag niet hoeven stellen en had ik gewoon van flop geboot! :)

Dus gaat een 3com NIC ook niet even lukken.... hmmm tenzij ik een pci slot op dat ding soldeer...... of overdrijf ik nu?

Ik ga in iedergeval morgen maar ff op dat Compaq forum kijken...

Thanx name mate

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-10 18:53

Hachy

Laadpas Nerd

Even kijken of de microsoft rbfg.exe tool jouw netwerkkaart ondersteunt en anders inderdaad 3com's tool MBAdisk om een remote-boot disk te maken.

Wat ook zou kunnen is daat bootp/dhcp/tftp pakketjes niet helemaal goed worden doorgegeven; zo heb ik eens een dag zitten kloten met halve verbindingen wat een incompatible hub bleek te zijn. :(

Succes !

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Pagina: 1