Ik ben bezig met een soort agenda zoals Axe Nightguide.
Nu heb ik een probleem, als ik de database uitlees moet ie de oude evenementen niet meer weergeven. dus iets van 3 weken terug moet ie niet weergeven.
Ik heb dit tot zo ver weten te bereiken:
Nu moet ik dus een query maken die zorgt dat ie alleen dingen eruithaalt die nieuwer zijn dan de huidige datum..
Snapje?
Het moet waarschijnlijk iets zijn als:
Nu heb ik een probleem, als ik de database uitlees moet ie de oude evenementen niet meer weergeven. dus iets van 3 weken terug moet ie niet weergeven.
Ik heb dit tot zo ver weten te bereiken:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <? $huidig = time(); $day = date("d",$huidig); $month = date("m",$huidig); $year = date("Y",$huidig); mysql_connect ("localhost", "mike", "*****"); $result = mysql_db_query ("tinuhz", "select * FROM agenda ORDER BY day, month, year"); $event = $day . $month . $year; $dbday = $row["day"]; $dbmonth = $row["month"]; $dbyear = $row["year"]; $event2 = $dbday . $dbmonth . $dbyear; if($event==$event2) { echo "Oude shit" } if(!$event==$event2) { echo "Nieuwe shit"; exit; } ?> |
Nu moet ik dus een query maken die zorgt dat ie alleen dingen eruithaalt die nieuwer zijn dan de huidige datum..
Snapje?
Het moet waarschijnlijk iets zijn als:
code:
1
| WHERE '$evenement' > '$evenement2' |