Toon posts:

PCI Slot 1 vrijhouden...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat PCI Slot1 gedeeld wordt met het AGP slot, is het verstandig om PCI Slot1 leeg te houden als je voor stabiliteit gaat.

Als je nou, door een overvolle pc, dat slot echt nodig hebt, kun je er dan het best een tweede videokaart in doen, of beter een lan-adapter/geluidskaart?

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

[dubbelpost] :(

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Volgens mij maak het niet uit *wat* je erin doet.

Ik heb zelf nog geen AGP maar ik neem aan dat het volgens hetzelfde IRQ/DMA/IO/enz.-principe werkt als PCI.

Dus stop maar iets in (de NIC eerst uitproberen zou ik zeggen :? ) en kijk in apparatenbeheer of je geen conflicten hebt.

Trouwens het is me niet duidelijk waar je die info vandaan haalde over stabiliteitsproblemen: heb je een URL voor me?

En als de gebruiksaanwijzingen van je mobo al bij voorbaat zegt dat PCI-slot 1 leeg moet blijven voor de AGP dan is het overbodig om te zeggen om dit uit proberen, ofnie??
;)

Verwijderd

nic JUIST niet .... een nic heeft heeeel graag een eigen irq vooral als er veel data overheen gaat zoals hierzo.... >:)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
In m'n vorige bak had ik naast een AGP kaart een extra VGA kaart in PCI slot 1; geen enkel probleem :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.