Thrustmaster Top Gun Fox 2 Pro Shock

Pagina: 1
Acties:

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:46
Heeft iemand ervaring met Thrustmaster Top Gun Fox 2 Pro Shock joystick?

Ik ben namelijk op zoek naar een (goede) niet te dure joystick voor FS2002, en deze stick is de goedkoopste (130 piek) met force feedback. Nu vraag ik me af of de force feedback van deze joystick de moeite waard is.

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

owja, heeft deze wel ForceFeedback??? En zo ja, waar kun je hem dan halen voor 130 piek? Ik ben ook op zoek naar een Joystick.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• JungleJim
Op donderdag 29 november 2001 16:01 schreef ND het volgende:
owja, heeft deze wel ForceFeedback??? En zo ja, waar kun je hem dan halen voor 130 piek? Ik ben ook op zoek naar een Joystick.
Voor zover ik begrepen heb slaat dat 'Shock' op force feedback effecten, het gebruikt namelijk de Immersion TouchSense technologie, en dat zit ook in de SideWinder FF joysticks.

Ik heb die Thrustmaster stick gezien bij Bart Smit en Dixons, bij beide voor Fl. 129,95.

• ND863

ND863

oeps, foutje, heb er overheen gelezen. Ik zie hem ook bij de dixons staan. heb ik het nou goed, dat de vorige versie, die alluminium kleurige zonder Force Feedback eerst nou ook 129 piek kostte?

• ND863

ND863

heh, moet je naar dixons.nl gaan. zie je bij de spec van dat ding ; Force Feedback : nee. huh???? ik ga ff trustmaster.nl checken.

[off topic]
Als je een joystick met Force Feedback hebt, moet je dan CPU kracht voor inleveren?
[/off topic]

• JungleJim
Op donderdag 29 november 2001 16:28 schreef ND het volgende:
heh, moet je naar dixons.nl gaan. zie je bij de spec van dat ding ; Force Feedback : nee. huh???? ik ga ff trustmaster.nl checken.
Er kloppen wel meer dingen op de Dixons site niet: zo zou de Logitech Wingman Digital Extreme 3D geen draaibare stick hebben (voor de rudders bijv.), maar dat heeft ie wel.
[off topic]
Als je een joystick met Force Feedback hebt, moet je dan CPU kracht voor inleveren?
[/off topic]
Lijkt me dat dat niet veel uit zal maken. Misschien iets, maar veel kan het niet zijn.

• ND863

ND863

damm! heb net de thrustmaser site gecheckt. Het is geen Force Feedback, maar het vibreert alleen maar :( juppie :(
Ik denk dat ik maar de Fox 2 Pro haal.

• JungleJim
Op donderdag 29 november 2001 16:34 schreef ND het volgende:
damm! heb net de thrustmaser site gecheckt. Het is geen Force Feedback, maar het vibreert alleen maar :( juppie :(
Ik denk dat ik maar de Fox 2 Pro haal.
Ehh, is dat vibreren niet het hele idee achter Force Feedback???

• WouterG
  • Laatst online: 08:27

WouterG

Dit is geen ondertitel

Een vliegtuig heeft toch geen force feedback? Alleen een zogenaamde stick shaker. Die gaat vibreren als je overtrokken raakt.
Dus volgens mij heb je hem helemaal niet nodig.

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op donderdag 29 november 2001 16:44 schreef JungleJim het volgende:

[..]

Ehh, is dat vibreren niet het hele idee achter Force Feedback???
Nee, force feedback kan je stick een bepaalde hoek opduwen.
Voorbeeld: Met autorijden als je gaat slippen is het moeilijker om naar links te sturen als naar rechts. Dom voorbeeld, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

• ND863

ND863

precies, met vliegtuigen heb je dat ook, het sturen van een 747 Jumbo Jet gaat zwaarder (de force) dan het besturen van een Cesna.

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Cessna's hebben toch geen stick? Daar heb je weer speciaal aangepaste stuurtjes voor.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Op donderdag 29 november 2001 16:26 schreef ND het volgende:
oeps, foutje, heb er overheen gelezen. Ik zie hem ook bij de dixons staan. heb ik het nou goed, dat de vorige versie, die alluminium kleurige zonder Force Feedback eerst nou ook 129 piek kostte?
Snif :'( , ja ik heb die allu versie gekocht.

Verwijderd

Voor het geval je het nog wilt weten...

Ik heb het ding nu in huis staan en ik ben er redelijk tevreden over. Het sturen e.d. werkt allemaal prima. Behalve dat het gas geven in Fighter squadron en CFS2 waardeloos is. In Airfix Dogfighter werkt het feilloos.

Ten tweede is het hele feedback gebeuren niet echt je van het. Het trilt en dat is alles, misschien iets voor moeder de vrouw???? >:)

Ik hou hem totdat de nieuwste versie uitkomt. De Afterburner II. Deze heeft een aparte gashandel en heeft serieuze FORCE feedback. Maar je die komt pas ergens in maart of zo :( en dat duurde me te lang.

• Jumpiefox
  • Laatst online: 29-01 13:06

Jumpiefox

Hoi ?

ik heb hem ook maar hij trilt niet? moet ik dat ergens instellen ofzo?

The first casualty in war is always the truth...

Verwijderd

Heb je de nieuwste driver van Thrustmaster al geprobeerd dan?
Tevens kun je bij de standaard spelopties van Windows ook nog het één en ander activeren.
Bij mij (98 SE) werkt het feilloos.

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

ja heb de nieuwe drivers maar helpt niet.

Verwijderd

Ben je ook al met de knop bezig geweest die onder de voet van de stick zit?

Welk spel speel je trouwens met deze stick?

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

moet nog met die knop klote :) speel fs2002 soms maar vaak star wars: star fighter

Verwijderd

Dan pak je toch niet zo'n stick?
Voor een flightsim is Force feedback een must, dus dan praat je over Wingman Force / Sidewinder Force / Afterburner II. Tenminste vind ik dan...
Heb trouwens ook even Starfighter gespeeld.
Wat een KUTSPEL!!!
Rogue Squadron in een nieuw jasje. Ze worden echt lui bij Lucasarts!

Heb trouwens in Dogfighter ook geen feedback, terwijl mijn ouwe Wingman Force dit wel had. Nog een maandje, dan is deze weg en dat is de enige goeie tip die ik je geven kan.
Ga voor de Afterburner of de Logitech. Ikzelf ben geen fan van de Sidewinder. Succes!!!
;)

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

een goede HOTAS die je waarschijnlijk voor Eur. 30 kunt oppikken bij de Discovery (mists niet uitverkoch) is de Suncon SFS + F-15E talon. veel knoippen, nauwkeurig en 2 throttle assen. wel te programmeren, maar soms wat moeizaam i.v.m. gebrek aan documentatie

BTW voor jetsims is het meestal geheel onrealistich om FF te hebben. in het echt is het allemaal electronisch en dus zonder feedback

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Geef me eens één goede reden waarom ik met een Boeing 747 moet vliegen. Als ik met de bus wil dan pak ik wel één.
Kan me echt niet voorstellen wat daar leuk aan is. Die dingen vliegen zichzelf bijna tegenwoordig. Nee, dan die oude WO I en WO II kistjes. Dat zijn tenminste vliegtuigen!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

een F-4 of een MiG 21?

dat is een vliegtuig waar je geen feedback hebt, maar je wel degelijk moet kunnen vliegen

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

In WO I een Fokker Dr 1 of D VII.

In WO II een Spitfire of een Corsair.
Pagina: 1