[HD]format troubles

Pagina: 1
Acties:

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-04 07:59
ik heb eindelijk een hd kunnen bwemachtigen voor mijn andere computer waar tot nu NOG geen hd in zat ik helemaal blij inbouwen enz...

het is een 1,6 gig quantum

er stond alleen troep op en ik heb dus met fdisk de partities weggehaald en 1 nieuwe gemaakt..

maar ik kan de hd niet formateren dan zegt ie:

Het mediumtype is ongeldig bezig met lezen station c afbreken, opnieuw proberen mislikt?

hie kan ik de hd nu formateren?

of heb ik wat fout gedaan in fdisk?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Steek hem even in je andere computer waar win98 of win2000 opstaat ofzo. Als hij de schijf in windows ziet kan je rechtermuisknop en dan formatteren kiezen.

Anders zet je hem in een andere computer en gebruik je een programma als Partition Magic van Powerquest.

Waarom ga je niet nog eens naar fdisk en kijk je wat er fout kan zijn ofzo?

• mr_niceguy
Op donderdag 29 november 2001 16:17 schreef Klauwhamers het volgende:
Steek hem even in je andere computer waar win98 of win2000 opstaat ofzo. Als hij de schijf in windows ziet kan je rechtermuisknop en dan formatteren kiezen.

Anders zet je hem in een andere computer en gebruik je een programma als Partition Magic van Powerquest.

Waarom ga je niet nog eens naar fdisk en kijk je wat er fout kan zijn ofzo?
ik heb al vanalles geprobeerd met fdisk...

het mag niet baten..

ik probeer het trouwens met de winme cd te formateren dan zegt hij de opdracht of bestands naam is onjuist

• mr_niceguy
ik heb op mijn eigen draaiende computer een 40 gig met 3 partities en 1 brander en 1 cdrom speler als ik dan even snel die hd op mijn eigen computer aansluit kan dat geen kwaad voor mijn partities en driveletters?

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Op donderdag 29 november 2001 16:23 schreef mr_niceguy het volgende:
ik heb op mijn eigen draaiende computer een 40 gig met 3 partities en 1 brander en 1 cdrom speler als ik dan even snel die hd op mijn eigen computer aansluit kan dat geen kwaad voor mijn partities en driveletters?
Voor zover ik weet niet
Bij mij gaat ut in ieder geval gewoon

Verwijderd

Nee hoor... Heb hetzelfde vorige ook gehad.

Je kan je schijf gewoon inpluggen in je andere systeem. Alleen de driveletters van je cd-rom spelers/branders schuiven 1 op. Als je later alles weer zoals het oude maakt. Heb je je zelfde driveletters weer terug.

• Gem1e
  • Laatst online: 25-02-2025
Op donderdag 29 november 2001 16:21 schreef mr_niceguy het volgende:

[..]

ik heb al vanalles geprobeerd met fdisk...

het mag niet baten..

ik probeer het trouwens met de winme cd te formateren dan zegt hij de opdracht of bestands naam is onjuist
Zorg dat je de goede format.com op je disk hebt staan.
bestandsnaam onjuist betekend meestal dat he bestand niet te vinden is en bij ongeldig is er meestal een foute versie van het programma, bijv. een format.com van Win98 met WinME, of zo.

• Gem1e
  • Laatst online: 25-02-2025
Op donderdag 29 november 2001 15:56 schreef mr_niceguy het volgende:
ik heb eindelijk een hd kunnen bwemachtigen voor mijn andere computer waar tot nu NOG geen hd in zat ik helemaal blij inbouwen enz...

het is een 1,6 gig quantum

er stond alleen troep op en ik heb dus met fdisk de partities weggehaald en 1 nieuwe gemaakt..

maar ik kan de hd niet formateren dan zegt ie:

Het mediumtype is ongeldig bezig met lezen station c afbreken, opnieuw proberen mislikt?

hie kan ik de hd nu formateren?

of heb ik wat fout gedaan in fdisk?
Heb je de partitie geactiveerd?

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Probeer eens een fdisk van een linux distro cd.
Die krijgt altijd alles weg bij mij.
Pagina: 1