Toon posts:

Mobo die vrij dood is ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik zit hier met een probleem, heb een computer hier staan die niets doet. Als ik hem aanzet, gaat hij piepen (hele korte piepjes, heel snel achter elkaar) en verder gebeurt er weinig. fannetjes gaan aan, schijven spinnen op maar beeld geven ho maar. Wat ik wel merk, is dat de componenten vrij snel al behoorlijk heet worden, het heatsinkje van het moederboard bijvoorbeeld kan ik na een minuutje ofzo al niet meer aanraken. Lijkt me niet echt normaal?

Ik heb al 3 videokaarten geprobeerd, maar tot nu toe geen succes.

Iemand een ideetje?

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Wat voor mobo en proc en geheugen ?

Verwijderd

Tel het aantal piepjes eens, en probeer te achterhalen of je bijv een ami of een award bios hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Het aantal piepjes is oneindig.. hele korte piepjes snel achterelkaar aan.

Het is een Abit BE6-2 mobo met een P3-550EB erop.

• Malle_Pietje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 13:17
BIOS verkeerd ingesteld?? FF clearen misschien??

Efficiency is intelligent laziness

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Het is een Abit BE6-2 mobo met een P3-550EB erop.
Ik draai ook op zo'n bord hebt het zelf ook gehad ,als ik mij goed kan herinneren was bij mij het geheugen dat moeilijk deed.Ik weet niet of je in je bios kan komen anders zou je daar ff kunnen kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee. kan niet in de bios komen, het ding geeft geen beeld.

Ik heb de bios al gecleared btw, alles zit goed..koeler, voeding, hd's , alles. er zit een videokaart in waarvan ik zeker weet dat 'ie het doet ook....

Verwijderd

Wat voor Bios zit erin, dan kan ik ff kijken, misschien dat ik ergens een oplossing kan vinden, of in ieder geval hetgene wat de fout veroorzaakt.

Waarschijnlijk is het slecht ram..

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
mja, het ram heb je nog niet getest, daar zou ik eerst is mee beginnen

Verwijderd

Je zult eerst je ram moeten testen, dan je cpu. En je raadt het al-> als die het doen is het je mobo.

Een kapot mobo is moeilijk te herkennen want soms piept`ie niet, soms wel...

Onderdeel voor onderdeel controleren te beginnen met je ram

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Heb ik ook gehad toen ik mijn mobo net had gekocht. Had er een Duron 8000 bij. Sluit alles aan, strat pc. Allemaal piepjes.

Ik terug naar winkel, bleek dat de processor die ik had megekregen kapot was. Ik nieuwe proc gekregen, getest en hij deed het.

Signature

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 18:44 schreef NukeZz het volgende:
Heb ik ook gehad toen ik mijn mobo net had gekocht. Had er een Duron 8000 bij. Sluit alles aan, strat pc. Allemaal piepjes.

Ik terug naar winkel, bleek dat de processor die ik had megekregen kapot was. Ik nieuwe proc gekregen, getest en hij deed het.
Waar koop je zo'n Duron 8000 ???? 8-) 8-) 8-) 8-)

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Laatst ook zoiets aan het handje gehad.
Andere proc, geheugen en videokaart en nog geen resultaat.
Eens wat beter naar het MOBO gekeken en zag dat er enkele condensatoren wat bruin waren geworden plus enige bolling vertoonden.
MOBO overleden, een zo'n heatsinkje op het bord was zelfs zo warm geworden dat het soldeer gesmolten was.

Dus als je een zo minimaal systeem samenstelt met onderdelen die zich ergens anders bewezen hebben en er gebeurt nog nix dan heb je een overleden moederbord.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Pagina: 1