Toon posts:

Weer zo'n TV-out vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb de search gebruikt en de FAQ's doorgespit (8>

Laatst heb ik een Geforce 2 Mx gekocht bij Orbitz in Uden. Dat is een ecologisch afvoercentrum waar restpartijen hardware worden verpatst.

Nu werkt de videokaart prima en wou ik de TV out gaan gebruiken. Kabeltje gekocht bij de compu-boer en naar huis gegaan.

blijkt die TV out geen Svideo uitgang maar een Ps-2.... :'(

De compu-boer heb ik niet kunnen overtuigen dat het echt zo is. Hij zat alleen maar te zemelen over "dat is je muisaansluiting"

Heeft iemand ook zo'n wazige kaart en is er een oplossing??
(verloopstekker s-video / ps-2....

• damswer
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 07:30

damswer

mSW - LU since 2005

volgens mij heb je een s-video uitgang. En dus zo'n kabeltje nodig. Mocht je tv geen s-video ingang hebben, dan heb je ook alsnog een converter nodig naar scart.

-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is echt een ps2 aanluiting. Ik weet hoe svideo eruit ziet. de aansluiting op mijn vid kaart is exact hetzelfde als de ps2 aansluiting voor mijn muis.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 23:26

Gallus

Cheesy

SVIDEO en PS/2 lijken wel erg veel op elkaar hoor...

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, dat weet ik. Het is 100% zeker precies dezelfde aansluiting als die voor mijn ps2 muis. Ik heb nog een kaart met tv-out en deze heeft wel een svideo aansluiting.

heeft er misschien nog iemand een geforce2 mx 200 met tvout? ik kan geen plaatjes vinden....

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

http://members.tripodnet.nl/RockyII/ports.jpg

Is dit zo'n aansluiting (die in het midden)

Dit is echt geen Ps2 namelijk maar Svideo

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

PS/2 lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ik heb nog gezocht met google op ps/2 en tv-out maar daar heb ik niets op gevonden.

Toch wel s-video?? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het ook supervaag... ff kijken of ik mijn webcam aan de gang krijg, foto-tje maken en plaatsen:) Ik denk dat het een fabrieksfoutje is... wel grappig opzich:)

Verwijderd

Heb je je muis er al ingeplugged?? :P

Weet je zeker dat het PS/2 is ;)

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 22:34

Freak187

geen

Het lijkt een Ps2 maar het is zeker weten een S-video.

Kia Niro-EV 2024

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

lijkt me lachen als er een hele reeks kaarten is uitgebracht met een fabricage fout (met een ps/2 aansluiting) Heeft dan een of andere lopende band medewerker zn hand in het verkeerde emmertje plugjes gestoken.

zie je al die ouwe mannetjes met hun nieuwe computer rommelen met dat kabeltje

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 16:00 schreef crazy-horse het volgende:
Heb je je muis er al ingeplugged?? :P

Weet je zeker dat het PS/2 is ;)
Ja dus:)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

/me gaat zodra hij thuis is de muis in zn pas aangeschafte en daardoor nog niet gebruikte videokaart trachten te steken.

Verwijderd

het klopt,het lijkt op een ps/2 port,de muis past er ook in:) alleen doet ie het niet:(
dit is voor een tv uitgang,bij mijn gf2 gts zat deze kabel erbij,en werkt perfect.

toch een nieuwe kabel halen , boy

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 16:08 schreef Meph het volgende:

[..]

Ja dus:)
En deed je muis het???? >:)

ff serieus, plaats ff een foto van die kaart, want dit willen we zien

Verwijderd

ik heb zelf ook geforce met tv-out, de uitgang lijkt idd op een ps2 maar tis echt een s-video, maar dan een andere uitvoering. Ik heb bij een normale electriciteits zaak een kabeltje gehaald, die past op de videozaak en wordt dan gesplit een in 'normale s-video' en een erm (hoe heet dat ding??) iig daar past de gele video stekker op die weer naar de scart gaat

Verwijderd

Ik denk dat je de Geforce2 MX 200 met 32/64 MB, TV Out bedoelt.

Heb ik namelijk ook gehad. En je moet dan een verloop stekkertje kopen. Van (ps/2) of wat het ook precies is, naar S-Video aansluiting. Ik had zo'n verloopstekker bij de kaart zitten. :)

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:27
Geen wonder dat die Videokaart bij een restpartij zat, hebben ze bij de harde waren fabriek gewoon een verkeerde aansluiting op gezet..... |:(

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:50
* Korras kijkt ff aan de achterkant van z'n compu, en ziet dat z'n TV kaart idd ook een ps/2 poort heeft. :+

ff serieus, die ps/2 is geen ps/2, maar gewoon een SVHS uitgang (of ingang in mijn geval). en als je 't niet geloofd, steek gewoon de SVHS kabel erin, en de andere kant in de TV, en be amazed. ik denk dat je andere videokaart een TV-in of out heeft, en dat je die ermee verward...

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:50
argh... dubbel.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens aan, dus geen fabrieksfout:)

goed, ik ga een nieuw kabeltje halen. ThnX all

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46
jezus hoezo eigenwijs?
mijn god, nog een keer ontkennen
en je gaat tegen de muur! :7

:z

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

zo? |:(

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

kan ook zijn dat ie een oude tv heeft die nix mmet video-S kan, ondanks een verloopstekkertje toch?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ja maar dat is zijn probleem en offtopic :)

Verwijderd

tis dus echt een s-video uitgang :D

mijn zus heeft eens de muis in mijn s-video van de tv-kaart gedouwd :D

Verwijderd

Topicstarter
http://docs.us.dell.com/docs/systems/plav/pinouts.htm

De bovenstaande link laat ze allebei zien en het is echt de ps/2 connector...

echt...

absoluut?

Ja!!!!

:?

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/RockyII/ports.jpg
Afbeeldingslocatie: http://docs.us.dell.com/docs/systems/plav/pinouts8.jpg

Zoals je ziet zijn bij de bovenste foto de middelste aansluiting (een s-video aansluiting) en de onderste foto er dus ook verschillende s-video aansluitingen. Misschien heb jij er wel één die lijkt op Ps2.

Foto's please van je videokaart.

ps2 aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://docs.us.dell.com/docs/systems/plav/pinouts5.jpg

Zie dus hoe verwarrend!

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Denk eens na... waarom zou een videoboer in godsnaam een PS/2 poort op een videokaart maken!?!?!? :?

Aan de kleur van het plastic van het contact kun je zien om wat voor poort het gaat. COAX uit heeft altijd geel plastic, een toetsenbord is groenig en een muis (PS/2) is PAARS! S-Video is voor zover ik weet zwart of geel.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:54
Volgens mij moet je een 4 naar 4-pins s-video kabeltje kopen, ipv. 8 naar 8-pins. Dat heb ik bij mijn matrox namelijk ook.

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik niet waarom hij dat doet..

Vanavond maak ik een foto van mijn videokaart en dat zullen jullie zien (gniffel)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 17:12 schreef sewer het volgende:
Volgens mij moet je een 4 naar 4-pins s-video kabeltje kopen, ipv. 8 naar 8-pins. Dat heb ik bij mijn matrox namelijk ook.
had ik ook..

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik heb die ook bij mijn matrox...

en trouwens nog een tip (die off-topic is en al in tien andere topics terugkomt): als je deze s-video op een wat oudere tv aansluit, hetzij direct of door een scart-blokje, krijg je zwart-wit, de oplossing is een s-video-naar-composiet stekkertje halen bij een electronicawinkel.

Ik heb dit kabeltje net gehaald om mijn nieuwe Radeon 8500 op mijn tv aan te sluiten.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• DynaMikeY
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Zit niet zo te ijlen dude (Meph dus)...dit is gewoon een S-Video out, en geen PS/2.

Koop een PS/2 to Composite verloopstekkertje (kost hooguit een tientje bij de electronica zaak), sluit die aan op je TV of video, en switch ff naar twinview.
WAT ZEG JE NOU, MIKE!?? COMPUTERBEELD OP TV? DAT IS ECHT FANTAAAASTISCH.
En niet zo blaten over je MUIS op je VIDEOKAART, want dat is KUL.

Ik heb zelf ook zo'n videokaartje, echter mijne is een MX400 uitvoering van het merk Innovision, en die is EXACT hetzelfde als de jouwe. (en DIVX op grootbeeld TV kijken roels)

DUS.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Fijne computerboer ;)

Verwijderd

Ik zit te wachten op die fototjes, hehe zou wel koel zijn ps/2 op je videokaart. Soon we will see!

Verwijderd

Topicstarter
Ziehier!!!

Afbeeldingslocatie: http://home.iae.nl/users/snaak/PS2opVideo.JPG

:7 zo :7

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 17:27 schreef DynaMikeY het volgende:
Zit niet zo te ijlen dude (Meph dus)...dit is gewoon een S-Video out, en geen PS/2.
:? :? :?

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Hahahaah
Cool

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Volgens mij is dat zo'n aansluiting voor een 3d-videobril (en dan dus niet die van Asus, maar die (veel) duurdere variant die te daarvoor nog wel eens zag).

Als het een tv-out is, zou je ergens een TV-out chip op het bord moeten kunnen zien. Waarschijnlijk een Brooktree/Connexant.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 20:49
LOL

wahahahaha nog nooit zo'n leuk topic gezien.
welles nietes etc. LOL

tis inderdaad zelde stekkertje als ps/2
waarvan pinnetjes 1 t/m 4 overeen komen met de traditionele svideostekker
en pinnetjes 5 en 6 de composite uitgang zijn

mzzl

• DynaMikeY
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Goh. S-Video out. What a surprise. NOT.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ben ik nu erg naïef als ik me afvraag waarom je niet gewoon even opzoekt op de site van de fabrikant war de mogelijkheden zijn van dat kaartje?

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Sine
  • Laatst online: 11:53
Wat een geblaat allemaal ....
Neej hoor dat is geen ps/2 het lijkt er alleen maar op ..
Het is dus WEL een ps/2 connector MAAR er komt Svideo en composiet video uit

en zo'n kabeltje heb ik hier naast me liggen ...

echt :? ja echt !! :P

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel sine! :)

Verwijderd

:D LOL

Niet iedere fabrikant gebruikt een echte Hosiden aansluiting voor de TV-out aansluiting op VGA kaarten. Ik heb op m'n Elsa Gladiac gelukkig? wel zo'n plug.

Wat voor fabrikaat is die kaart Meph ?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Op donderdag 29 november 2001 19:30 schreef Sine het volgende:
Wat een geblaat allemaal ....
[..]

Het is dus WEL een ps/2 connector MAAR er komt Svideo en composiet video uit

en zo'n kabeltje heb ik hier naast me liggen ...

echt :? ja echt !! :P
Nee, het is een DIN 6 miniplug! PS/2 is een systeem, wat toevallig zo'n plug gebruikt.

Verwijderd

Volgens mij is het volgende nog niet opgenoemd:

Is het geen hybride s-video/composite uitgang zoals ik hier ook heb op mijn Hollywood+ DVD decoder kaartje? Die lijkt verschrikkelijk veel op een ps/2, maar is in werkelijkheid een s-video aansluiting met drie extra pennen. Die zitten tussen de s-video aansluitingen in. 1 is niet aangesloten, 1 is composite ground en 1 is composite zelf. Ofwel, daar past bij mij gewoon een s-video stekkertje in.

edit:

...nee dus...

• Sine
  • Laatst online: 11:53
Op vrijdag 30 november 2001 10:54 schreef sebastius het volgende:

[..]

Nee, het is een DIN 6 miniplug! PS/2 is een systeem, wat toevallig zo'n plug gebruikt.
je bent / miereneuk modus vergeten :P

maar je hebt natuurlijk gelijk

Repareren doe je zo.

Pagina: 1