100Hz TV slecht beeld, Dig. satteliet oplossing?

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-12 16:50

DFY

Sja...

Topicstarter
Ha,

Ik heb zo'n 2 uur lopen lezen op dit forum over 100Hz TV's en kwaliteit van TV uitzendingen. Conclusie: bij een zwak signaal wordt het beeld slechter dan op een 50Hz TV. Dat kan ik beamen omdat ik tot vorige week ook een 50Hz had, beeld was bevredigend, nu 100Hz, en TV uitzendingen zien er wazig/slecht uit, behalve bij hele "sterke" uitzendingen.
Beeld van TV is overigens MegaSuper bij DVD en PS2.

Nu ben ik me ook eens gaan verdiepen naar de oplossing: digitale satteliet. Ik heb hier dus geen kaas van gegeten, en ik ben nu nog meer in de war dan toen ik begon te lezen.

Wat ik wil: al mijn huidige zenders digitaal ontvangen via de Sat. Dat is dus het standaard rijtje van Ned1. tot 3, RTL4 MTV etc. etc. Nu blijkt dat de meeste gecodeerd zijn.

Ik wil dus niet 80.000 zenders illegaal ontvangen met allerhande progs,programmers/kaartjes weet ik veel wat, ik wil LEGAAL mijn huidige zenderaanbod digitaal ontvangen. Ik heb namelijk al teveel hobby's en ik heb geen tijd over. Dus gewoon betalen.

Nu 75% van jullie zijn afgehaakt, voor de overgeblevenen:

Wat is het meest prijsgunstig, wat heb ik nodig? (en graag uitleg wat het is, want ik ben nog niet thuis in het DIg. Sat. lingo :) , waar haal ik zoiets en is dit moeilijk te realiseren? (omdat ik van alles lees over verschillende satellieten die dit wel en dat niet ontvangen etc. etc.)

Nogmaals: LEGAAL! ik wil namelijk heel graag antwoord op mijn vraag, anders wordt dit topic dichtgegooid door beheer.

Verwijderd

Wat die kwaliteit betreft, heb je het meegeleverde
antennekabeltje gebruikt (met dat knobbeltje aan het eind)
deze kreeg ik bij mijn aristona breedbeeld om het signaal te verbeteren .
Ik weet niet of het bij jou helpt maar het is het proberen waard :)

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-12 13:46
Ja dat klopt, er zit een kabeltje bij met een filter
als het goed is. Dit kabeltje is trouwens ook een aanrader voor elke 50hz tv !!

• Bigfoot
  • Laatst online: 05-12 23:54
De Nederlandse satellietzenders zijn gecodeerd met het Seca Mediaguard systeem, en vallen in het zogenaamde Canal Digitaal pakket. (Ze zijn nu ook nog in Irdeto gecodeerd maar niet meer voor lang)

Bij Canal Digitaal kun je voor 30,- een set top box pakket met de echte basiszenders, zie hier http://www.canaldigitaal.nl/pakketten.asp?Id=15 of ook meer uitgebreide pakketten, die al gauw een stuk duurder zijn.

Als je echt zeker weten niet zelf kaartjes wilt maken, dan koop je een officieel Canal+ gekeurde SECA ontvanger van bijv. Philips, Nokia of Pioneer. Kijk es op de sat-hobby boards voor goede aanbiedingen van mensen die na een paar maanden door hebben dat ze beter een Humax hadden kunnen kopen en hun Canal+ doos voor een habbekrats willen verkopen :)

Wat je verder nodig hebt is een 60cm schotel die je richt op de Astra satelliet (19,2 graden oosterlengte onder 30 graden hoek boven de evenaar), en een LNB.

Totale kosten ongeveer 1000,- als je het nieuw koopt.

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Hmmm meegeleverde antennekabeltje? Nope, niets wat er op lijkt.... Kun je zoiets ook in de winkel kopen? of bij conrad bijv.? Want ik heb net ff op die site gekeken, en ik kwam ook signaalversterkers tegen, alleen weet ik bij god niet wat ik nodig heb daarvan... Iemand ervaring met zo'n versterker? (dat het dus verbetring gaf?)

Bigfoot72: voor die 30,- (wat, als ik het goed zag, per JAAR is, dat is niet duur!), welke zenders zitten daarin, weet je dat? want dat kon ik niet vinden. Weet je wat het is? ik wil best wel een paar leuke extra dingen gratis, maar ik heb geen zin om daar weer weken tijd in te steken om alles uit te vinden. Ik wil iets wat werkt, dus een compleet werkend pakket met daarin alle zender die ik nu ook heb, maar dan dus digitaal uiteraard zo gunstig mogelijk, want ik wil "alleen" maar extra kwaliteit, niet kwantiteit.

Heb je een paar goede links van boards? kun je me iets aanraden te kopen? (mag zeker ook 2e hands zijn)

Ik weet het, veel vragen, maar ik heb nou eenmaal geen bal verstand hiervan, geef mij maar pc's :)

Hee Bigfoot, jij bent ook van de Nextview thread zie ik net :) volgens mij zag ik op mijn zoektocht ook voorbij komen dat je dat i.c.m. een dig. sat. wel kan ontvangen :)

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

IK moet je helemaal gelijk geven dat digitale satelliet veel beter beeld geeft dan kabel. Het geluid (bij de meeste zenders 48khz) is ook erg goed te noemen. Kijk even om je heen wat tuners betreft, de verschillen zijn erg groot. De ene zet alle radio en TV zenders door elkaar heen de ander niet. Wat de reciever wel moet hebben voor ontvangst van het nederlandse canal+ pakket is SECA of een Common Interface met daarin een SECA module. Als je meer dan allen de nederlandse zenders wil ontvangen kan ik je aanraden om een tweede LNB op de schotel te monteren, dan pak je niet alleen de Astra (19,2 Oost) maar ook de Hotbird (13,0 Oost).
Hierop zitten ook veel FTA (Free to Air) zenders, waar geen abbonnement voor nodig is.

In het pakket van 30 Piek zitten (uit m'n hoofd)
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
RTL 4
RTL 5
Yorin
NET5
TMF
V8
National Geografic Channel
Discovery Channel
Animal Planet
Eurosport

Dus geen BRT1 en BRT2 deze zenders zijn niet op de satelliet te vinden.

Murphy was an optimist

• Bigfoot
In het 30,- pakket zitten alleen deze zenders: http://www.canaldigitaal.nl/pakketten.asp?Id=3

Verder kun je ook alle FTA zenders ontvangen maar dat kan met een "normale receiver" ook zonder kaart, dat zijn deze http://www.canaldigitaal.nl/pakketten.asp?Id=7

Maar geloof me, de service van Canal+ is nog slechter dan die van UPC dus in de tijd die je aan de telefoon moet hangen tegen betaling van 1 gulden per minuut om te vragen waarom je geen beeld hebt kun je beter besteden om zelf een kaartje te proggen.

BRT en BBC kun je in principe vergeten met de sat. Wel zijn er de gecodeerde zenders BBC Prime en BBC world. Ik vind het wel raar trouwens dat je niet geinteresseerd bent in andere zenders, er zitten veel leuke op, en zoveel moeite is het allemal niet. Maar geen details hier :)

Je klaagde trouwens dat je slecht beeld had, bij een analoge bron helpt het nog wel es als je de DNR (Dynamic Noise Reduction) op max zet, mits deze optie op je TV zit natuurlijk)

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 09:53 schreef Bigfoot72 het volgende:
In het 30,- pakket zitten alleen deze zenders: http://www.canaldigitaal.nl/pakketten.asp?Id=3
hoezo 30 piek???
op de link die jij geeft staat in kleine lettertjes onderaan dat die zenders niks kosten.
leg die 30 gulden eens uit
wathoud die set top box eigenlijk in, wat is dat?

• Bigfoot
Op vrijdag 30 november 2001 12:48 schreef wussy het volgende:

[..]

hoezo 30 piek???
op de link die jij geeft staat in kleine lettertjes onderaan dat die zenders niks kosten.
leg die 30 gulden eens uit
Het zijn zogenaamde administratiekosten van 30 gulden per jaar.

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 12:50 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Het zijn zogenaamde administratiekosten van 30 gulden per jaar.
en wat is die set top box dan?, of zijn dat die nederlandse zenders?
kun je die zenders niet ontvangen zonder tussenkomst van canal+

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 07:57

silitek

Tubes Only

hoezo niet meer lang???...irdeto!!...gaat dat verranderen dan??
Op donderdag 29 november 2001 16:54 schreef Bigfoot72 het volgende:
De Nederlandse satellietzenders zijn gecodeerd met het Seca Mediaguard systeem, en vallen in het zogenaamde Canal Digitaal pakket. (Ze zijn nu ook nog in Irdeto gecodeerd maar niet meer voor lang)

Bij Canal Digitaal kun je voor 30,- een set top box pakket met de echte basiszenders, zie hier http://www.canaldigitaal.nl/pakketten.asp?Id=15 of ook meer uitgebreide pakketten, die al gauw een stuk duurder zijn.

Als je echt zeker weten niet zelf kaartjes wilt maken, dan koop je een officieel Canal+ gekeurde SECA ontvanger van bijv. Philips, Nokia of Pioneer. Kijk es op de sat-hobby boards voor goede aanbiedingen van mensen die na een paar maanden door hebben dat ze beter een Humax hadden kunnen kopen en hun Canal+ doos voor een habbekrats willen verkopen :)

Wat je verder nodig hebt is een 60cm schotel die je richt op de Astra satelliet (19,2 graden oosterlengte onder 30 graden hoek boven de evenaar), en een LNB.

Totale kosten ongeveer 1000,- als je het nieuw koopt.

Tubes....It's what make music music!

• Bigfoot
Op vrijdag 30 november 2001 12:54 schreef wussy het volgende:

[..]

en wat is die set top box dan?, of zijn dat die nederlandse zenders?
kun je die zenders niet ontvangen zonder tussenkomst van canal+
Met settop box bedoelen ze gewoon een Seca receiver. De NL zenders kun je legaal alleen ontvangen via Canal+. De NOS of overheid willen niet zelf een transponder huren en de abonnementenadmi regelen |:( Maar ja in Belgie is het nog erger, die zenden niet eens uit via de satelliet.
Op vrijdag 30 november 2001 14:12 schreef silitek het volgende:
hoezo niet meer lang???...irdeto!!...gaat dat verranderen dan??
[..]
Binnen 1 of 2 jaar zullen alle NL zenders alleen nog maar via Seca uitzenden is de verwachting, maar Canal+ brengt daar steeds weer andere berichten over naar buiten. Sommige Irdeto ontvangers zoals de Humax 5400 en de Nokia 9500 zijn overigens wel om te patchen zodat ze ook (onder meer) Seca kunnen ontvangen.

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Dus de oplossing zou zijn een elcheapo abbo te nemen van 30,- per jaar bij Canal+, een tuner met SECA of CI met SECA module met een 2e LNB op de schotel, een bedrag van 1000,- voor alle materialen en de schotel op m'n huis monteren.

Ik zal er 's over nadenken. Ik vind het namelijk nogal een investering voor een betere beeldkwaliteit van TV zenders. Ik kan me voorstellen dat als je zou gaan voor de "extra" mogelijkheden van zo'n digitale satteliet ;) dat het 't wel waard zou zijn, maar daar ben ik momenteel niet in geinteresseerd.

Ik heb op m'n TV met de DNR gespeeld, maar hoe hoger ik hem zet, des te waziger het beeld wordt, dus dat werkt ook niet. Ik denk dat ik gewoon wat meer PS2 en DVD moet gaan kijken op m'n TV :)

Verwijderd

Als je nu een abo afsluit op een van de extra pakketten van Canal Digitaal dan krijg je een gratis schotel! Misschien de moeite waard.

Verwijderd

Heb je er al eens aan gedacht om er een 100hz kabel tussen te steken?
Scheelde op mijn 100 hz TV enorm...
Kosten , f 49,95 eenmalig.

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 13:51 schreef some1else het volgende:
Als je nu een abo afsluit op een van de extra pakketten van Canal Digitaal (met Canal+ erin) dan krijg je een gratis schotel! Misschien de moeite waard.
Mwah, eenvoudigste Canal Digitaal abo (met Canal+ erin) even uit het hoofd 50 piek per maand. Even rekenen, das dus:
fl 30,- (administratie kosten)
fl 600,- (12 x abonnementskosten)
fl 1000,- (philips digitale receiver)
-----------------------------------
fl 1630,- totaal 1e jaar (daarna fl 630,- p/j)

Terwijl je een gratis schotel & LNB (geen installatie + muurbeugel of draad) krijgt twv fl 199,-. Dus tenzij je graag Canal+ (3 kanalen extra) wilt kijken, schiet je er niet echt veel mee op.

Vergelijk:
fl 30,- (administratiekosten)
fl 440,- (schotel, LNB, installatie, muurbeugel, draad)
fl 1000, (philips digitale receiver)
------------------------------------------
fl 1470,- totaal 1e jaar (daarna fl 30,- p/j)

Bovendien wordt ie voor dat bedrag compleet aangesloten (mits je je receiver binnen 15 meter van de schotelophangplek plaats), dus je hoeft zelf niet meer te klussen.

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vergis je overigens niet in de power of good cable. Bij mijn vriendin thuis hadden ze 4 tvs (met elk ongeveer 20 meter kabel eraan) en 2 praxis antenneversterkers staan. Dat gaf op alle tvs een waardeloos beeld. Toen ik het hele zooitje vervangen had door fatsoenlijke connectoren en Hirschmann antenneversterker hadden ze voor fl 300,- op alle tvs een perfect beeld!
Ook 100Hz kabel (gewoon antennekabeltje met twee filtertjes erop) doet vaak wonderen.
Je kunt desnoods eerst nog bij een winkel vragen of je het kabel mag terugbrengen als het niet het gewenste effect heeft (betere beeldkwaliteit).

Kun je misschien de thuissituatie iets uitgebreider beschrijven? Hoeveel tvs zijn er totaal in huis, wat is de kabellengte totaan de verschillende tvs (gezien vanaf de plaats waar je kabelboer het signaal heeft binnengebracht)?

Neemt niet weg dat een digitale schotel een beter beeld geeft dan kabel hoor, maar stel dat het bijvoorbeeld aan je bekabeling ligt, dan zul je die bij digitale schotel ook moeten vervangen om optimaal beeld te krijgen.

Verwijderd

nou ik heb alle coderingen hier,en een 100 hz tv[jvc].
maar de kwaliteit is tig keer beter dan de kabel alhier[den haag].
nee ik heb absuluut dat probleem niet.

• pinolief
  • Laatst online: 11-01-2021
Hoe goed je kabels en versterkers ook zijn, als je kijkt via de kabel is het beeld gewoon bagger, punt uit!
Koop gewoon een satellietdoos (Humax,Nokia etc.), zet een schotel neer en ga kijken naar uitzendingen in DVD kwaliteit!!
Als je dan niet vindt aan alle 600 zenders die je kan zien, kom dan nog eens terug!!
En Anaal+... moet ik nog meer woorden eraan vuil maken????

pinomans

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12 12:56

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Koop in iedergeval geen Humax, Strong of Nokia. Allemaal smackboxen.

Pioneer is :9~ , echt de snelste van de groep. Phillips is de traagste zo'n beetje.

Pioneer 110NL, Fl 899,-
Schotel Funke 68, Fl 189,-
LNB MTI, Fl 95,-
10 Meter Aircoax, Fl 25,-
Muurbeugel, Fl 49,-

Totaal, Fl 1257,-

Abonnement Fl 30,- Per Jaar (of Fl 13,20 per maand voor een luxer pakket), eenmalige registratievergoeding Fl 35,-

Let wel op dat je dealer alle kanalen instelt, en je kaart activeert. (een aantal, zoals Mediamarket en Correct doen dit NIET). Ook is Europa Puls Garantie handig, dan kan de dealer je kaartje telefonisch aanzetten, zodat je niet naar Canal Digitaal hoeft te bellen voor een hoop geld.

Verwijderd

Antennekabel is "dubbel afgeschermd",pluggen ook.
Dit ivm interferentie.Het is wel beter als deze helemaal van wand(cai)doos naar TV loopt
Kabels per meter en pluggen te koop bij tv speciaalzaken of op vaste lengtes bij b.v. Mediamarkt e.d.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 14:03

BaRF

bijna kerst

Op maandag 03 december 2001 09:58 schreef sebastius het volgende:
Koop in iedergeval geen Humax, Strong of Nokia. Allemaal smackboxen.

Pioneer is :9~ , echt de snelste van de groep. Phillips is de traagste zo'n beetje.

Pioneer 110NL, Fl 899,-
Schotel Funke 68, Fl 189,-
LNB MTI, Fl 95,-
10 Meter Aircoax, Fl 25,-
Muurbeugel, Fl 49,-

Totaal, Fl 1257,-

Abonnement Fl 30,- Per Jaar (of Fl 13,20 per maand voor een luxer pakket), eenmalige registratievergoeding Fl 35,-

Let wel op dat je dealer alle kanalen instelt, en je kaart activeert. (een aantal, zoals Mediamarket en Correct doen dit NIET). Ook is Europa Puls Garantie handig, dan kan de dealer je kaartje telefonisch aanzetten, zodat je niet naar Canal Digitaal hoeft te bellen voor een hoop geld.
Ha! Bij ons een compleet pakket: Pioneer, LNB, Schotel, een muursteun : Fl 999,- en de coax is 1.75/m :Y)

Astra & Hotbird olé Ohja, tip: als je voor Schotel gaat moet je wel van Duitste Zenders houden :*

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

he DFY, jij hebt toch die sony uit de FQ serie? volgens mij moet die zijn te schakelen tussen 50Hz en 100Hz, waarom doe je dat dan niet als je de beeldkwaliteit beroerd vind?

• Bigfoot
Op maandag 03 december 2001 10:16 schreef BaRF het volgende:

[..]
Ohja, tip: als je voor Schotel gaat moet je wel van Duitste Zenders houden :*
Waar slaat dat nou weer op? Omdat de meeste FTA zenders op de Astra Duits of Italiaans zijn? Er zijn toch nog veel meer mogelijkheden! :)

• hce_nl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 08:28
Op donderdag 29 november 2001 16:54 schreef Bigfoot72 het volgende:

Ik zou een 80cm kopen, heb je met regen een beetje meer reserve :)

BorgDOS 5.0: Assimilate another (Y/N)?

• Bigfoot
Op dinsdag 04 december 2001 10:08 schreef hce_nl het volgende:

[..]

Ik zou een 80cm kopen, heb je met regen een beetje meer reserve :)
Da's een beetje onzin hoor, als je een 60cm goed uitricht zal die niet snel uitvallen bij wat regen!

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Ik ga 's ff kijken in de winkel of ze daar 100Hz kabel hebben (ik had er nog nooit van gehoord). Misschien dat dat helpt, het is een stuk goedkoper dan een complete schotelinstallatie :)

Over dat schakelen tussen 50 en 100 Hz op mijn TV: 2 punten, ten eerste streef je dan helemaal voorbij aan het 100 Hz gebeuren en dat is nou juist 1 van de grote redenen dat ik deze TV heb gekocht, ten 2e ziet het beeld er niet veel beter uit op 50 Hz, omdat hij nog steeds heel veel digitale truucjes uithaald die niet worden uitgeschakeld daardoor. O.a. DRC-MF blijft aanstaan, maar ook een comb-filter etc. blijven actief.

Ik bewaar deze thread wel als ik toch besluit om schotel te nemen, want er staat hier veel nuttigs in, maar ik ga eerst eens proberen met wat goedkopere oplossingen want schotel is iets duurder dan ik had gedacht.

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Ik heb een custom made coax Monster kabel besteld. Beste wat er bestaat voor dit doeleinde en kost me ongeveer 275,- (7 meter, met alles erop en eraan gemonteerd). Altijd nog een stuk voordeliger dan schotel. Zal mijn bevindingen volgende week hier posten wanneer ik hem binnen heb.

• pinolief
  • Laatst online: 11-01-2021
Hahaha wat een l*l is die sebasticus of whatever ook!
Hij zegt: koop geen Humax, Nokia maar een Pioneer"

Schiet lekker op zo'n achterlijke Anaal - SECA doos met duizend kanalen en landencode!!!

Pioneer is zo'n typische SECAbox met allerlei beperkingen!
Puur voor de beeldkwaliteit is het geen probleem maar als je meer wil heb aan SECA dozen van Anaal- dus geen enkele r**t!!

Check SAT4ALL.com en je weet wat ik bedoel!!

Pinomans

BTW voor de niet satters onder ons : Anaal- is Canal+ maar dat krijg ik eigenlijk niet uit mijn strot!

Verwijderd

nou rare opmerkingen over bv de nokia box.
nou mijn nokia 9500[met een hum hum spec cam].
is supersnel!!!en zeer goed.
als je een kast wil kopen moet je nokia of humax kopen.
is nog het meest uit te breiden!!!!!

Verwijderd

oh ja ,ik ben het 100 procent eens met pinolief.
>:)

• silitek
  • Laatst online: 22-11 07:57

silitek

Tubes Only

ff over de topic...ja, schotel is DE oplossing..heb maar z'n simpel seca doosje..maar wel beeldkwaliteit op m'n LG..ene..hoezo canaal+ lid???...mooi niet..programmeerkasje..code downloaden..en draaien maar..

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 10:26 schreef angel66 het volgende:
nou rare opmerkingen over bv de nokia box.
nou mijn nokia 9500[met een hum hum spec cam].
is supersnel!!!en zeer goed.
als je een kast wil kopen moet je nokia of humax kopen.
is nog het meest uit te breiden!!!!!
Jups inderdaad, ik moest net even lachen om de reactie dat je beter geen humax, strong of nokia kunt kopen maar een Pioneer receiver.
Een Humax 5400 bijvoorbeeld heeft 2 CI sloten en embedded irdeto. Enorm multifunctioneel dus. En de 9500 is en blijft nog steeds een van de betere ontvangers (heb er bij m'n ouders ook 2 staan). De 5400z (gepatcht en wel) staat bij mij thuis.
Kortom, voor het kopen van een schotelontvanger eerst veel en goed lezen.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-12 09:23
Op donderdag 29 november 2001 15:14 schreef DFY het volgende:
Dat kan ik beamen omdat ik tot vorige week ook een 50Hz had, beeld was bevredigend, nu 100Hz, en TV uitzendingen zien er wazig/slecht uit, behalve bij hele "sterke" uitzendingen.
ff 2 weken na dato je originele vraag ff beantwoorden :P

Hier thuis hebben wij hetzelfde gehad, dus hebben wij een Sjors van de UPC laten komen.
Die gaf ons een tip, die ook nog eens werkte, bizar gewoon :o

Op nieuwe tv's zit zowel ruisonderdrukking als een scherpte instelling.

Die laaste werkt alleen optimaal bij zenders die je goed kan ontvangen, bij slechtere zenders (hier op 3 na allemaal dus...) zorgt die scherpte instelling voor juist een heel korrelig en sneeuwend beeld. Helaas staat die scherpte instelling standaard voluit (op onze tv tenminste). Wanneer je die terugzet zal de hoeveelheid sneeuw in je beeld drastisch afnemen!!
Helaas neemt je scherpte dan idd ook iets af, maar dit weegt lang niet op tegen de winst van ene veel storingsvrijer beeld!

Succes, laat ff weten of dit ook bij jou werkt.

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 14:30 schreef Lampje het volgende:

[..]

ff 2 weken na dato je originele vraag ff beantwoorden :P

Hier thuis hebben wij hetzelfde gehad, dus hebben wij een Sjors van de UPC laten komen.
Die gaf ons een tip, die ook nog eens werkte, bizar gewoon :o

Op nieuwe tv's zit zowel ruisonderdrukking als een scherpte instelling.

Die laaste werkt alleen optimaal bij zenders die je goed kan ontvangen, bij slechtere zenders (hier op 3 na allemaal dus...) zorgt die scherpte instelling voor juist een heel korrelig en sneeuwend beeld. Helaas staat die scherpte instelling standaard voluit (op onze tv tenminste). Wanneer je die terugzet zal de hoeveelheid sneeuw in je beeld drastisch afnemen!!
Helaas neemt je scherpte dan idd ook iets af, maar dit weegt lang niet op tegen de winst van ene veel storingsvrijer beeld!

Succes, laat ff weten of dit ook bij jou werkt.
Eindelijk weer 's iemand die on-topic reageerd :) Maar ehh, ik begrijp precies waar je het over hebt, maar heb al die instellingen al optimaal getuned. Dus ook de scherpte staat niet meer voluit. Je hebt gelijk dat als je hem voluit zet je een sneeuwstorm op je buis hebt, maar zover moet je hem natuurlijk nooit zetten.

Voor DVD's moet de scherpte zelfs uit staan (of een heel klein beetje aan), dus ik moet helaas steeds switchen tussen die instelling voor TV en DVD en PS2. Je kunt maar 1 persoonlijke instelling maken, das verrot.

Voor TV is het mooier om AI aan te zetten (automatisch contrast), maar moet uiteraard uit staan voor DVD (contrast, brightness, etc. etc. heb ik al gecalibreerd namelijk, als je dat aan zou laten staan dan krijg je een vertekening van hetgeen er werkelijk getoont moet worden).

Ik wacht nog op mijn kabel, en verwacht dat het signaal een stuk beter zal aankomen bij mijn TV. Zal laten weten wat mijn ervaringen daarmee zijn.

Oh jah, ruisonderdrukking is volgens mij synoniem met: nog waziger maken van beeld zodat je helemaal niet meer kunt opmaken wat er eigenlijk vertoont word op het beeld, maar de ruis niet meer opvalt, oftewel dat moet gewoon uit staan.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-12 20:56
DFY ---> Kun je het resultaat van die nieuwe kabel nog ff posten?
Pagina: 1