Ik weet niet meer waar maar ik las ergens dat een tijd gelede creative geluidskaarten had die je kon overclocken..of drivers...nu hoef ik dat niet ofzo want mijn geluids kaart loopt gewoon goed...maar wat heb je in godsnaam aan een overgeclocked geluids kaart?
Ben ik ook wel benieuwd naar!
hehe, en volgende week de eerste geluidskaart met blue orb zeker.
Ik weet wel dat je het chipje de EMU moet kewlen als je insane hoge busspeeds draaid 
Maar oc'en van me Live 5.1 heb ik nooit gehoord en ken niet ook .
Maar oc'en van me Live 5.1 heb ik nooit gehoord en ken niet ook .
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Heb trouwens het artikel gevonden:
http://hardware.earthweb.com/main/article/0,,12108_923361_,00.html
3rd alinea:
It reminds me of the days before Aureal got delusions of grandeur and promptly went out of business: Both audio enthusiasts and Web sites were hot on the clock-speed trail regarding Vortex and Sound Blaster cards. Believe it or not, there were actually utilities to overclock your sound-card chip. But today, with Aureal no longer a threat, Creative Labs could release a 1MHz Audigy Pro and no one would bat an eyelash.
http://hardware.earthweb.com/main/article/0,,12108_923361_,00.html
3rd alinea:
It reminds me of the days before Aureal got delusions of grandeur and promptly went out of business: Both audio enthusiasts and Web sites were hot on the clock-speed trail regarding Vortex and Sound Blaster cards. Believe it or not, there were actually utilities to overclock your sound-card chip. But today, with Aureal no longer a threat, Creative Labs could release a 1MHz Audigy Pro and no one would bat an eyelash.
Verwijderd
er was toen wel iets dat je je live player kan proggen, het chipie, zodat het een live 5.1 wordt.
Ik geloof dat dit zowat het enigste is wat je kan modden aan een creativeOp donderdag 29 november 2001 15:11 schreef Ground_Zero het volgende:
er was toen wel iets dat je je live player kan proggen, het chipie, zodat het een live 5.1 wordt.
Ja, dat stond een paar maanden geleden op de frondpage, maar ik weet niet of jij heel toevallig EPROM chippy's kan programmeren, maar ik niet
Wat wil je bereiken met overclocken van je geluids kaart ? Meer toeren
Verwijderd
Heb een hele tijd geleden eens iets gezien van een gek die een slot a koeler op zijn live player had geschoeft. Met dubbele fan. En die beweerde vervolgens dat hij allemaal nieuwe opties had gevonden. 
Weet hier alleen geen url meer van is denk ik meer als een jaar geleden dat ik dat zag.
Weet hier alleen geen url meer van is denk ik meer als een jaar geleden dat ik dat zag.
Verwijderd
Wat heb je er aan om je geluidskaart over te clocken???
Neem nu bijv een soundblaster Live ofzo, het geluid wat daar uit komt is toch gewoon perfect!!!
Ik denk eerder dat het geluid belabberder gaat klinken als je er aan gaat zitte kloten.
Als iemand het toch gaat doen, veel succ6.
Neem nu bijv een soundblaster Live ofzo, het geluid wat daar uit komt is toch gewoon perfect!!!
Ik denk eerder dat het geluid belabberder gaat klinken als je er aan gaat zitte kloten.
Als iemand het toch gaat doen, veel succ6.
lolOp donderdag 29 november 2001 20:48 schreef Mathizsias het volgende:
Wat dacht je van minder CPU belasting bij geluidskaarten met eigen procje (Emu10K etc). Dat zou weer eens een paar punten 3DMark kunnen schelen.Op donderdag 29 november 2001 20:48 schreef Mathizsias het volgende:
* dion_b kan die paar punten geen zak schelen overigens zolang DiVX maar goed draait en de nieuwe Iced Earth boxed set goed klinkt
Oslik blyat! Oslik!
*kuch* Heb je zo'n ding wel eens beluisterdOp vrijdag 30 november 2001 08:30 schreef CaseBuster het volgende:
Midi klinkt voor geen meter, EAX sucked aan alle kanten, enz, enz, enz. Ruis is niet normaal meer, niet te gebruiken als 2 losse uitgangen, enz, enz, enz.
de digitale output op mijn geluidskaaart (Sb Live player 1024) geeft toch wel een goeie kwaliteit hoor.
Ennuh, ruis komt meestal door hardeschijven cdroms en dat soort onzin... gewoon zorgen dat je kabels niet langs je geluidskaart lopen.
Ennuh, ruis komt meestal door hardeschijven cdroms en dat soort onzin... gewoon zorgen dat je kabels niet langs je geluidskaart lopen.
LoL, Ja waarom zet je de geluidskaart dan niet gewoon in een apparte kast??Op zaterdag 01 december 2001 11:56 schreef Black_Adder het volgende:
de digitale output op mijn geluidskaaart (Sb Live player 1024) geeft toch wel een goeie kwaliteit hoor.
omdat die anders zo moeilijk in dat pci slot gaatOp zaterdag 01 december 2001 12:09 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
[..]
LoL, Ja waarom zet je de geluidskaart dan niet gewoon in een apparte kast??
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Zulke kaarten zijn er wel, ze zijn alleen een beetje duur... 't Digitale deel zit in de pc, buiten de pc (meestal in een 19" rack) wordt't digitale signaal omgezet in een analoog signaal.Op zaterdag 01 december 2001 12:09 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
[..]
LoL, Ja waarom zet je de geluidskaart dan niet gewoon in een apparte kast??
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Verwijderd
Als je je geluidskaart oc'd, krijg je dan omdat het geluid sneller wordt doorgestuurd hogere tonen ofzo?
Dan denk ik dat er meer mensen zouden zijn die hem zouden onderklokken, voor meer bas.
Dan denk ik dat er meer mensen zouden zijn die hem zouden onderklokken, voor meer bas.
Pagina: 1