Toon posts:

javascript-rollover-probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn site gebruik gemaakt van een rollover, die wanneer je er met je muis overheen gaat, op een andere plek op de site een vergrootte versie van dat plaatje laat zien. (ik weet niet of er een benaming is voor dit effect...)
Mijn vraag:
Wie weet hoe ik deze "vergrootte versie" kan laten staan, terwijl de muis al van het plaatje is, tot de muis bij een nieuw plaatje komt en deze weergeeft?

Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel...

Verwijderd

dan zet je gewoon geen onmouseout of onmouseleave bij dat plaatje, toch? Maar misschien kan je wat code posten, of beter: een url?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat een URL inderdaad het probleem wat verduidelijkt. Ik heb een voorbeeldje gemaakt van wat ik bedoel. (In dit voorbeeld werken alleen de twee foto's linksboven)

http://www.uwsite.com

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

mja, da's niet echt gebruiksvriendelijk JS-code..
Je zou als eerste alle onmouseout="'blabla" d'r uit kunnen slopen.
Dan wordt het plaatje pas vervangen als je over een ander plaatje gaat...

www.jurgroessen.nl

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

zet gewoon de onmouseout of onmouseleave functie in je body of table zetten waar al die zooi instaat, dan wordt het middelste plaatje pas weer vervangen met de zwarte zodra je de table verlaat met je muis.

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

• cappie

cappie

all lowercase

wat een overbodig grote partij code trouwens.. sjies :)

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 15:32 schreef cappie het volgende:
zet gewoon de onmouseout of onmouseleave functie in je body of table zetten waar al die zooi instaat, dan wordt het middelste plaatje pas weer vervangen met de zwarte zodra je de table verlaat met je muis.
Ja, zo werkt het dus nu, en dat is dus wat ie niet wil....

• cappie

cappie

all lowercase

Op donderdag 29 november 2001 15:38 schreef jrs het volgende:

[..]

Ja, zo werkt het dus nu, en dat is dus wat ie niet wil....
nah.. dan zet 'ie die onmouseout crap in de body tag.. dat werkt ook.. of werkt 'ie met frames? volgens mij wilt 'ie gewoon dat de vergrootte versie blijft staan, zodat je in het midden van die layout (bij de vergrootte versie) kunt clicken op het plaatje, of op een link die d'r onder komt.

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 15:51 schreef cappie het volgende:

[..]

nah.. dan zet 'ie die onmouseout crap in de body tag.. dat werkt ook.. of werkt 'ie met frames? volgens mij wilt 'ie gewoon dat de vergrootte versie blijft staan, zodat je in het midden van die layout (bij de vergrootte versie) kunt clicken op het plaatje, of op een link die d'r onder komt.
ik dacht dat jij kickte op strakke code??? Dan moet je vooral een onmouseout laten staan als hij niet nodig is, of erger: in de body zetten (?)

• cappie

cappie

all lowercase

Op donderdag 29 november 2001 15:56 schreef jrs het volgende:

[..]

ik dacht dat jij kickte op strakke code??? Dan moet je vooral een onmouseout laten staan als hij niet nodig is, of erger: in de body zetten (?)
Ik kick ook op strakke code.. maar ik neem aan dat 'ie nogsteeds een rollover bedoelt, en geen onmouseover-activatie.. m'goed.. Iek, je kan die onmouseover meuk gewoon weglaten als je dat wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft inderdaad een onnodig lange code. Maar de page heb ik gemaakt met een WYSIWYG-editor.
Ik heb net de onmouseout eruit gegooid en dan is dit het resultaat:

Zoals je ziet blijven de zwevende vakken staan en overlappen elkaar....

• cappie

cappie

all lowercase

Op donderdag 29 november 2001 16:31 schreef iek het volgende:
Het heeft inderdaad een onnodig lange code. Maar de page heb ik gemaakt met een WYSIWYG-editor.
Ik heb net de onmouseout eruit gegooid en dan is dit het resultaat:

Zoals je ziet blijven de zwevende vakken staan en overlappen elkaar....
hij doet 't niet meer..

als je het echt niet meer weet, probeer deze code dan eens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<script language="javascript">
function swap(swap_name,swap_image)
{
  document.images[swap_name].src= swap_image;
}

function preload()
{
  if (preload.arguments.length<="0") { alert("no objects specified for javascript funtion 'preload()'."); exit(); }
  var preload_image = new Array();
  for (i=0; i<preload.arguments.length; i=i+1)
  {
    preload_image[i] = new Image;
    preload_image[i].src = preload.arguments[i];
  }
}
</script>

en dan dit in je body tag:
code:
1
<body onload="preload('black.gif', 'img1.gif', 'img1_groot.gif');">

(daar dus al je plaatjes ingooien die je gebruikt op de pagina)

en dan op de center image dit:
code:
1
[img]"black.gif"[/img]

en op al je omringende plaatjes dit:
code:
1
[img]"img1.gif"[/img]

(enzovoorts, voor ieder plaatje (natuurlijk niet steeds vervangen met 't zelfde plaatje, maar met de grote versie van de kleine waar je op dat moment met je muis op staat :))

Verwijderd

Topicstarter
nee, ook met deze codes werkt het niet. Ik heb hem met cappie z'n codes op http://www.uwsite.com gezet. Kun je zien wat het resultaat is.... heb ik misschien iets verkeerd gezet?
:?

• cappie

cappie

all lowercase

hmm.. wat doet 'ie dan precies?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

weet je..
het probleem zit um in het feit dat je geen of weinig javascript beheerst.
no offence, maar daardoor zie je niet precies wat er gebeurt.

Op dit moment hebben de twee afbeeldingen die je voorzien hebt van cappie's code een 3-tal roll-over toewijzingen; dat kan niet goed gaan.

Het beste en vooral leerzaamste is om een site te vinden die het effect heeft wat je wilt hebben, de bron te kopieren en daarmee aan het knutselen gaan tot je hebt wat je wilt.

Kom je dan hier met een vraag dan is het zo goed als zeker dat de JS-guru's hier d'r wat mee kunnen, want de code die er nu instaat is ronduit bagger; ik wist niet dat Golive d'r zo'n zooitje van maakte, dan doet Dreamweaver het nog netter :)

Wil je toch met de huidige code doorgaan dan zou ik al die golive shit d'r uit gooien en op basis van cappie's voorbeeld een werkend systeem zien te krijgen.

succes :)

www.jurgroessen.nl

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:31

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1