SCSI voor IDE in deschijfletters. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 10:25

Ettie

Topicstarter
Sinds kort heb ik een nieuw mobo (MSI KT266 Pro 2).
Daarmee krijg ik het niet voor elkaar om SCSI voor IDE te laten gaan.

De IDE-schijven (2 stuks) krijgen de laagste schijfletters (C:, D:) en gaan dus voor de SCSI-schijven (ook 2 stuks), die E: en F: krijgen.
Hoe laat ik die SCSI-schijven voorrang krijgen. Heb al allerlei boot sequences in de BIOS geprobeerd, maar niks helpt! :o
Ik wil graag SCSI op C: en D:, want nu gooit WinXP allerlei bootbestanden op de IDE-schijf (C:) en dat wil ik niet.

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

Verwijderd

Ik heb het opgelost door de IDE schijven los te koppelen, zowel stroom als de IDE kabel!
Daarna installatie van XP op de SCSI schijf en als die klaar is pas weer de IDE schijven eraan hangen.
Dat was de enige oplossing...

• Ettie

Ettie

Topicstarter
Het is toch te bezopen voor woorden!

Bij wat oudere borden kon je dat gewoon in de BIOS afdwingen. Nu moet je dus alles gaan losgooien om het naar wens te krijgen...

Verwijderd

Yep!
Ach, het houdt je van de straat :)

Het is wel waar wat je zegt over 'oude' bordjes, Ik heb echt van alles geprobeert, met BIOS instellingen e.d. maar de enige oplossing was toch gewoon alle IDE schijven eraf vóór installatie |:(

Verwijderd

Het is M$ die voor deze problemen zorgt, niet je BIOS :( SCSI is bij hen een nogal ondergeschoven kindje en IDE vinden ze geweldig, dus dat krijgt voorrang..

Verwijderd

Ikzelf verander de driveletters in dat soort gevallen na een installatie van windoze ff met partition magic. Hoef je je kast tenminste niet open te schroeven enzo ;)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

In Win2k/XP zit er ergens een administrative tool waarmee je driveletters kan wijzigen.. Weet alleen niet meer de precieze naam...

webOS all the way!

• Ettie

Ettie

Topicstarter
Bedankt voor de tips, maar ik denk dat ik inderdaad maar efkes een nieuwe install ga doen met de IDE-schijven ontkoppeld.
Na de installatie ff een verse ghost bakken en dan zit ik voorlopig weer gebeiteld.

Partition Magic; daar ben ik niet zo dol op. :r

Verwijderd

Ik denk dat als je je SCSI kaart VOOR het slot plaatst waarmee je IDE wordt geshared, dan gaat SCSI voor volgens mij, ik had hetzelfde probleem met SCSI en IDE RAID, maar verwisselde de kaarten van plaats zodat SCSI kaart boven kwam en de Promise RAID eronder, en voila
Toch even het proberen waard...
:)
Pagina: 1