Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies
Verwijderd
Ik heb het opgelost door de IDE schijven los te koppelen, zowel stroom als de IDE kabel!
Daarna installatie van XP op de SCSI schijf en als die klaar is pas weer de IDE schijven eraan hangen.
Dat was de enige oplossing...
Daarna installatie van XP op de SCSI schijf en als die klaar is pas weer de IDE schijven eraan hangen.
Dat was de enige oplossing...
Het is toch te bezopen voor woorden!
Bij wat oudere borden kon je dat gewoon in de BIOS afdwingen. Nu moet je dus alles gaan losgooien om het naar wens te krijgen...
Bij wat oudere borden kon je dat gewoon in de BIOS afdwingen. Nu moet je dus alles gaan losgooien om het naar wens te krijgen...
Verwijderd
Yep!
Ach, het houdt je van de straat
Het is wel waar wat je zegt over 'oude' bordjes, Ik heb echt van alles geprobeert, met BIOS instellingen e.d. maar de enige oplossing was toch gewoon alle IDE schijven eraf vóór installatie
Ach, het houdt je van de straat
Het is wel waar wat je zegt over 'oude' bordjes, Ik heb echt van alles geprobeert, met BIOS instellingen e.d. maar de enige oplossing was toch gewoon alle IDE schijven eraf vóór installatie
Verwijderd
Het is M$ die voor deze problemen zorgt, niet je BIOS
SCSI is bij hen een nogal ondergeschoven kindje en IDE vinden ze geweldig, dus dat krijgt voorrang..
Verwijderd
Ikzelf verander de driveletters in dat soort gevallen na een installatie van windoze ff met partition magic. Hoef je je kast tenminste niet open te schroeven enzo
In Win2k/XP zit er ergens een administrative tool waarmee je driveletters kan wijzigen.. Weet alleen niet meer de precieze naam...
webOS all the way!
Bedankt voor de tips, maar ik denk dat ik inderdaad maar efkes een nieuwe install ga doen met de IDE-schijven ontkoppeld.
Na de installatie ff een verse ghost bakken en dan zit ik voorlopig weer gebeiteld.
Partition Magic; daar ben ik niet zo dol op.
Na de installatie ff een verse ghost bakken en dan zit ik voorlopig weer gebeiteld.
Partition Magic; daar ben ik niet zo dol op.
Verwijderd
Ik denk dat als je je SCSI kaart VOOR het slot plaatst waarmee je IDE wordt geshared, dan gaat SCSI voor volgens mij, ik had hetzelfde probleem met SCSI en IDE RAID, maar verwisselde de kaarten van plaats zodat SCSI kaart boven kwam en de Promise RAID eronder, en voila
Toch even het proberen waard...
Toch even het proberen waard...
Pagina: 1