Toon posts:

2 problemen met silverado

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo heb nu al wel een jaar een silverado heb nu 2 problemen

1: heb ooit de cpu core vernaggeld nu is mijn vraag of hetnu echt zo slecht is om een spacer te gebruikgen ( lijkt me nl toch veiliger voor core )

2: mijn socket clem is kaput kaduk gebroken dacht van wtf is dit pc valt uit
ik kijken
cpu doorgebrand en mijn silverado ligt onder in de kast doordat die socket kelm is gebroken

iemand een idee om dit te fixen ?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Spacer:
Op de site staat niet gebruiken, ik kan het ook wel begrijpen want lucht is een goed isolator en je moet dus zo weinig lucht tussen de core en het zilveren plaatjes hebben. Daarom ook koelpasta gebruiken..

Die 2e is lastig... iig een nieuwe cpu en die koeler, ja, die silverado is een zware en misschien dat je een adere type koeler moet kopen (evt lichter)die je op een andere manier vast maakt (als die er zijn)...

Ik ben er iig wel tevreden mee met die silverado al maakt ie nog te veel lawaai vind ik.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
ja silverado rox mja dat die klem zo breekt is kut maar kan gebeuren

socket is nie kapot ofzow

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op donderdag 29 november 2001 14:52 schreef MRic3 het volgende:
Spacer:
Op de site staat niet gebruiken, ik kan het ook wel begrijpen want lucht is een goed isolator en je moet dus zo weinig lucht tussen de core en het zilveren plaatjes hebben. Daarom ook koelpasta gebruiken..

Die 2e is lastig... iig een nieuwe cpu en die koeler, ja, die silverado is een zware en misschien dat je een adere type koeler moet kopen (evt lichter)die je op een andere manier vast maakt (als die er zijn)...

Ik ben er iig wel tevreden mee met die silverado al maakt ie nog te veel lawaai vind ik.
eehmm.... een spacer komt NIET tussen je core en het zilveren plaatje... hij komt er juist omheen... (zodat je eigenlijk een vlakke processor krijgt...

en als je die silverado op 6V zet is hij al heel errug stil, ik heb hem nu op 12V en ik hoor hem niet boven mn voeding uit komen...

Verwijderd

Topicstarter
dus jij hebt er een spacer tussen zitten ?

hoe dik is zo'n spacer eigenlijk ?

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 15:03 schreef shithead het volgende:
dus jij hebt er een spacer tussen zitten ?

hoe dik is zo'n spacer eigenlijk ?
Net zo dik als het verschil tussen de hoogte van de core en de cpu. :+

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

net een klein tikje dunner denk ik...
je zou niet willen dat je heatsink de core niet meer raakt :)

Ik vraag me trouwens af waar je je thermometer-stripje plaatst als je een spacer gebruikt.
Past deze nog tussen de spacer en de heatsink... of moet je het anders oplossen?

Join TeamBVD!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

eehmmm... nee ik heb geen spacer, maar als ik sites een plaatje van een spacer zie, zit er altijd een gat in het midden... (en volgens mij moet daar de core doorheen) :)

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op donderdag 29 november 2001 14:59 schreef RonnieB82 het volgende:
eehmm.... een spacer komt NIET tussen je core en het zilveren plaatje... hij komt er juist omheen... (zodat je eigenlijk een vlakke processor krijgt...
ja da weet ik maar is het niet zo dat die core even ver uitsteekt (of net iets minder) als die ronde zwarte doppen zodat de koeler er net (net niet) tegenaan komt en de koeler dus rust op de rondjes (bij silverado zelfs met rubber ringetjes eromheen). Ik denk dat een spacer geen kwaad kan BTW maar heb er geen ervaring mee. Ik heb de silverado er een keer vanaf gehaald en de opdruk op de core zat in het zilveren plaatje :? :? Ik kon het bijna zo lezen wat er op stond.
en als je die silverado op 6V zet is hij al heel errug stil, ik heb hem nu op 12V en ik hoor hem niet boven mn voeding uit komen...
Bij mij draait ie op 8V (1000@1000) normaal en 12V 1000@1333) als ik power nodig heb maar nog, het totale geluid stoort mij...

En als alleen die klip is afgebroken van de silverado zelf is het simpel, die blowers kan je eraf schroeven (zitten aan elkaar geplakt met kit ofzo) en dan kan je een nieuwe clip monteren (misschien garantie, misschien van een andere koeler afrukken). Meteen even de koeler helemaal schoonmaken en let op als je de blowers terugzet waar de kit zat.

suc7

Verwijderd

Topicstarter
ehm tja dat word moeilijk dan

maar op meeste moederborden van laatste paar jaar zitten gewoon ingebouwde temp indicatoren op toch ?

Verwijderd

Topicstarter
hmmzz worden die sensoren nog veel gebruikt

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

dat van die sensoren klopt....
Maar dat heeft niks te maken met een cooler, spacer of wat dan ook... die sensor zit meestal aan de binnenkant/onderkant van de CPU dus dat maakt niks uit..

Ik zag wel iets voorbij vliegen van een stripje ofzo maar dat heb ik nog nooit gezien dus... heb ikhet maar links (of rechts) laten liggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
nou thx luitjes ( een spacer it wil be )

heb trouwens ff naar de nl leverancier van silverado's gemeeld en die zou me zo'n clip opsturen ( zijn nl speciale )

zoals Mric 3 al zei moet het er donders strak opzitten want met een andere clip word een 1333 wel ff idle 53 en mijn oude 1333 (zelfde cpu met core enz ) werd maar 35 idle

• blimmel
  • Niet online

blimmel

bij de Asus A7V zit een sensor die er als volgt uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/faq/faq-unlock.jpg
hier zit hij op de cpu... volgens de handleiding mag hij aan de onderkant van de heatsink....

in beide gevallen krijg je waarschijnlijk ruzie met je spacer...

Join TeamBVD!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 15:18 schreef blimmel het volgende:
bij de Asus A7V zit een sensor die er als volgt uitziet:
[afbeelding]
hier zit hij op de cpu... volgens de handleiding mag hij aan de onderkant van de heatsink....

in beide gevallen krijg je waarschijnlijk ruzie met je spacer...
nah die zit niet bij de asus a7v hoor (ik kan het weten we hebbn er hier een liggen in huis) je kan ze wel los kopen om ze bijvoorbeeld aan je digidoc aan te sluiten..

je zult als je deze wil gebruiken + een spacer moeten gaan zagen in je spacer om ruimte te maken voor die sensor..
dan is het risico dan je aan de zaagrandjes opstaande membraampjes hebt en dus je spacer net iets te dik geworden is.....

• blimmel
  • Niet online

blimmel

bij mijn A7V (1.01 of zo) zit hij toch echt.... :z

Join TeamBVD!

Verwijderd

Mhh, volgens mij is dat de losse sensor van Asus die bij een slot-1 of slot-A bord hoort..?
Pagina: 1