Toon posts:

Ecards zonder database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kun je ook een ecard systeem maken zonder gebruik te maken van een database? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je direct het plaatje mee stuurt met bericht. Maar kan dat ook? Wat zijn daar de nadelen van?

Zijn er alternatieven?

• douweh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 18:34
Je kan natuurlijk ook gewoon met bestanden gaan werken...
Heb ik ooit ook gedaan..

een *.kaart bestand, met de gegevens van elke kaart..
en dan een scriptje dat 1x per dag alle kaarten die langer dan 2 weken oid bestaan verwijderen....
dat was met perl, maar kan natuurlijk ook met php en vast ook met ASP, daar weet ik niks van..

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Een bestand kan bijna altijd een database vervangen, omdat de database uiteindelijk zelf niet veel meer is :)

Je kunt dus gewoon gegevens die je normaal zou willen ophalen / bijwerken in bestanden plaatsen.

Maar om een iets concretere inschatting te maken moet je iets meer vertellen over je idee. Wat wil je opslaan? Wanneer zou je eigenlijke een database gebruikt hebben?

En tot slot: Heb je wel een server-side programming language tot beschikking?

|_____vakje______|

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb PHP ondersteuning op de server, ook wel database ondersteuning, maar omdat ik daar gewoon te weinig van weet is dit geen optie.

De bedoeling is dus wanneer een bezoeker op de website op Ecards klikt, hij een overzicht van alle plaatjes krijgt, als hij klikt op een plaatje krijgt hij de uitvergroting te zien (de verkleining mag gewoon in HTML dus je kunt het zelfde plaatje blijven gebruiken) en daaronder staat een formulier met:

Naam ontvanger
Emailadres ontvanger

Naam zender
Emailadres zender

Titel
Bericht

Nu moet er een emailtje na de ontvanger worden gestuurd, met de titel en de tekst er in met daaronder de foto/plaatje. Het mailtje wordt dus in HTML verstuurt, en ik weet dat niet iedereen dat ondersteunt, maar dat maakt nu even in dit voorbeeld niet uit.

Heel simpel gezegd is het gewoon een mailform waar je een plaatje bij mee stuurt, die door de bezoeker kan worden uitgezocht....

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
Kijk binnenkort op www.kangarooCards.net

Systeem?

Een applet die een aantal parameters meekrijgt. Deze parameters zitten in de link verwerkt die iemand in zijn mail client kan aanklikken. (meeste clienten ondersteunen een vorm van HTML/RTF, zodat de link simpel wordt weergegeven terwijl het in werkelijkheid bijna de maximale URL lengte is)

In deze url zit de kaart text, de afzender, de geadresseerde en het plaatje aangegeven wat er getoond wordt. Deze graphics staan op een vaste plek op de web-server.

Werkt perfect. Maar meer mag ik er niet over zeggen.

Kijk trouwens hier www.kangaroocards.com voorbeeld kaart. voor een vroege versie van dezelfde applet.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
The - DDD: Je moet er even .net ipv .com van maken, daarnaast bestaat je card niet ;)
Pagina: 1