Toon posts:

samba updaten : gaat dit werken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ga zometeen effe een release van samba over me standaard samba heengooien (2.2.2)

heb originele rpm gedownload voor RH 6.2

kan ik gewoon rpm -i filename doen ?
want hij moet namelijk geupdate worden, ik heb hier nog totaal geen ervaring mee gehad (updaten)

graag iets info.

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
update doe je met rpm -U, en dan zou het gewoon moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
thnx Remco, hier heb ik wat aan O+

Verwijderd

Topicstarter
heb Samba 2.2.2 gedownload en wil die nu installeren op RH6.2 en heb dus RPM -U filename gedaan , en hij zegt dat het conflicten opleverd met bestanden en dus niet verder kan gaan ...

weet iemand hoe en met welke file ik RH6.2 samba server kan upgraden ?

of kan ik beter server opnieuw installeren zonder samba, en dan achteraf rpm -i samba2.2.2 doen ?

iemand?

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Wat ik zou doen:

eerst die oude er af mieteren, wel ff je config backuppen. Dan een tar.gz downen en installeren:
code:
1
2
3
./configure
make
make install

Of eerst nog ff proberen om die RPM te installeren.

[Heb je wel alle juiste libary geinstalleerd, anders gaat het niet werken natuurlijk 8-)]

Verwijderd

Topicstarter
nou oude samba draait op die bak, dus moeten librarys wel goed zitten toch

en ik vind het vreemd kan hem niet uninstallen 1.2.3

had de samba rpm op cd opgezocht en rpm -u filename gedaan ,zegt tie dat die niet geinstalled is , maar dat kan niet want bij install had die hem geinstalled. en draait nu trouwens effekes.. :S

Verwijderd

Nieuwe samba, nieuwe libraries :z

• metaal
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01-2025
Ik heb het ook gedaan, met rpm -U samblaat.... enz...

Ik kreeg alleen wat problemen met pam, die was te oud of zo, maar ik heb er gewoon ff --nodeps achteraan geknald. Samba draait perfect. Ook op de oude pam. Alleen winbind ofzo werkt niet helemaal naar behoren volgends mij, maar het werkte wel. Gewoon proberen zou ik zeggen 8-)

Verwijderd

rpm -ivh blaat.rpm

<offtopic> rpm's zijn echt vies </offtopic>

installpkg schopt kont >:)
(install FBSD and agree)

Verwijderd

Topicstarter
dat wil ook niet ... was toch al aan het klooien met me bak, dus install hem effe opnieuw ... zonder samba en install samba dus opnieuw, hopelijk lukt het dan :)

• RemcoX
Op donderdag 29 november 2001 16:55 schreef Sanders het volgende:
dat wil ook niet ... was toch al aan het klooien met me bak, dus install hem effe opnieuw ... zonder samba en install samba dus opnieuw, hopelijk lukt het dan :)
Je bak re-installen om Samba te installeren... dat kan ook beter.

Post om te beginnen de foutmeldingen eens...

Verwijderd

Topicstarter
hij zegt dus dat (elk) bestand die uitgepakt wil worden, conflicteert met het pakket : samba-common-2.0.6-9

ofwel de samba versie die nu aanwezig is, is het misschien een optie om eerst te upgraden naar een lager versie nummer ? en daarna verder?

• RemcoX
Dat zou ik niet doen. Als het upgraden echt niet werkt, maak je eerst een backup van je config (smb.conf), dan oude samba eraf en nieuwe erop, en dan config terugzetten.

Dus rpm -e samba-common (en evt andere samba packages), en dan rpm -i samba-2.2.2.rpm

edit: typo

Verwijderd

Topicstarter
Remco, weer bedankt!

hij draait.

nu kan ik aanloggen.

heb encrypted passes aangezet.

hoe moet het nou met smbpasswd?

want kan niet aanloggen als normale gebruiker, die je bij telnet gebruikt.
Pagina: 1