Turtle beach Santa Cruz & DivX

Pagina: 1
Acties:

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Beste mede tweakers...

Ik ben in het bezit van een redelijk systeempje met een Santa Cruz geluidskaart erin. Nu wil het weleens voorkomen dat een DivX filmpje wel beeld geeft, maar geen geluid.

Ik heb een aantal dingen geprobeert:

- Alle nieuwste drivers gedownload (win98)
- hardware MP3 accelleration aan/uitgezet
- bijna alle combo's van output van de kaart geprobeert
- verschillende DivX players & options geprobeert
- bij een buurtje met een Live! geprobeert (werkt OK)

Heb ik gewoon een :r kaart gekocht? (Ik gebruik de 5.1 out)

Brand maar los als je ervaring met de kaart hebt!!!
(liever geen losse "Live! is beter" opmerkingen plaatsen enzo)

BvD

Verwijderd

In het engels, maar ik denk dat dit het wel eens kan zijn:
When I am watching DivX movies or play some games there is no sound but the picture is OK. What's wrong?

This happens when you have hardware MP3 enabled and there is something wrong with MP3 files (which are also used foe sound in DivX movies and in some games). Maybe the files are not encoded by using standard settings and the hardware decoding can't decode them and so it fails. Another possibility is that there are still some bugs in GTXP driver.

To fix this disable hardware MP3 acceleration in GTXP Control Panel (GTXP Control Panel > Other (tab)). Make sure MP3 playback option under Enable hardware acceleration for: is not checked and thus disabled.
Hoop dat het werkt :)

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
:'( Heb ik al geprobeert, uitzetten, opnieuw starten, geen geluid... 1000 Andere instellingen, 1000x opnieuw starten... geen verbetering...

Met Kazaa heb ik ook problemen bij MP3, beetje "waterig" geluid wat steeds erger wordt, maar bij winamp niet, dus dat zal niks ophelderen denk ik...

Maar evengoed toch bedankt :)