XP<->98SE: pingen lukt al niet

Pagina: 1
Acties:

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 11:20
Ik heb 2 computers op elkaar aangesloten m.b.v een 5 poorts 10 mbit HUB. Maar het netwerk werkt dus niet goed, ze zien elkaar niet en ze kunnen elkaar ook niet pingen.

Pc 1: Windows 98SE Nederlandse versie
IP: 192.168.0.2
Subnet: 255.255.255.0

Pc 2: Windows XP Engelse versie
IP: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0

Verder heb ik bij beide computers Bestand en printerindeling en Client for Microsoft Networks.
De hardware heb ik uitgebreid getest: Realtek 10/100 mbit Ethernet: Als ik hem met 127.0.0.1 (loopback) ping lukt dat op beide pcs, HUB: ik heb de HUB bij iemand anders op het netwerk aangesloten, en dat lukte ook, UTP (geen twisted!) , laten testen bij de winkel, en ik heb een andere kabel meegekregen en toen deed ie het ook niet dus het ligt niet aan de kabel(denk ik).

Verwijderd

Heb je het al 's met een crosscable geprobeerd? (Dus zonder hub)

In welke poorten van de hub heb je de connectors zitten?
Het kan zijn dat poort 1 of 5 (meestal 5) de uplink naar een volgende hub is; in dat geval heb je dus geen verbinding. Probeer met je (gewone, geen cross)kabels in poorten 2 en 3 of je dan wel kan pingen...

• Casteloni
Ik heb geen crossed kabeltje, maar ik heb alle hardware uit gebreid getest dus dat zou gewoon goed moeten zijn.

Mijn HUB doet wel een beetje vaag, maar dat maakt niet uit volgens de winkel want ze hebben hem getest en hij was goed. Verder heb ik hem ook getest bij een vriend van mij en daar deed ie het gewoon goed, ik plug de kabeltjes in poort 1 en poort 2

Ik wil het uiteraard wel proberen om te pingen via 2 en 3.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Op je HUB en op je netwerkkaarten zitten lampjes. Branden die?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met win XP en win ME verbonden met croskabel.

Ik heb op beide computers de snelheid op 10MB half-modus gezet. Toen lukte het wel om de andere computer te pingen, helaas heb ik steeds minimaal 75% verlies en werkt het netwerk nog niet.

Waardoor bovenstaan probleem wordt veroorzaak weet ik niet.

Groeten

Edwin

• Casteloni
Alle lampjes branden, gewoon 2 groene lampjes op de HUB en 2 groene op de netwerkkaarten.

Ik bedenk net iets wat misschien de oplossing kan zijn of het is gewoon onzin. Ik heb een nederlandse en een engelse versie van Windows XP en 98SE, zou dat wat uitmaken????
Pagina: 1