Specs -There's a dozen reasons it won't work and eleven guys who don't care.
Verwijderd
maarja als je het echt wilt weten:
volgens mij is er geen gewichtverschil
De sporen die ontstaan worden gevormd doordat er crystalisatie is ofzo door de hitte van de laser(dacht ik)
Dus die crystallen zaten er al
conclusie geen verschil in gewicht
If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.
maar volgens mij wordt het zwaarder of het blijft even zwaar want les 1 bij scheikunde is: er verdwijnt nooit massa, dus of er moet wat verdampen maar anders lijkt het me dat het even zwaar of zwaarder is.
Je geeft aan, massa kan niet verdwijnen? Maar wel verschijnen dan?Op donderdag 29 november 2001 13:23 schreef kippetje01 het volgende:
maar volgens mij wordt het zwaarder want les 1 bij scheikunde is: er verdwijnt nooit massa, dus of er moet wat verdampen maar anders lijkt het me dat het even zwaar of zwaarder is.
Maar er geldt natuurlijk ook
Les nummer 1 van natuurkunde: E=MC^2. Massa kan dus wel degelijk weg. Je krijgt er energie voor terug.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Tuurlijk zitten er geen spiegeltjes in.
If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.
Dus Energie, Zou het dan toch lichter zijn geworden?
nee, want die energie word geleverd door de brander (die je met je voeding energie krijgt)Op donderdag 29 november 2001 13:28 schreef fozz het volgende:
Tijdens het "branden" word de zooi wel warmer,
Dus Energie, Zou het dan toch lichter zijn geworden?
en niet met de massa van het cd'tje zelf
typo

Ad Astra Per Aspera
Verwijderd
Er wordt niet bepaald iets wegge-etst of zo of spiegeltjes geïnjecteerd. Je CD blijft even zwaar.
AmenOp donderdag 29 november 2001 13:32 schreef Ghoster het volgende:
Die bewering van E=m*C^2 vond ik nog wel het mooisteMassa is inderdaad om te zetten in energie en andersom, maar dan hebben we het over kernreacties en ik denk niet dat je brander, je CD, je huis of zelfs jij in de buurt dat overleeft.
Er wordt niet bepaald iets wegge-etst of zo of spiegeltjes geïnjecteerd. Je CD blijft even zwaar.
Toch kan ik me slecht voorstellen dat het even zwaar zou zijn
Fozz
Ja daar kunnen wij ook niets aan doen toch, dat jij je dingen slecht voor kan stellen zoals ze zijnOp donderdag 29 november 2001 13:34 schreef fozz het volgende:
Toch kan ik me slecht voorstellen dat het even zwaar zou zijn
Fozz
Ad Astra Per Aspera
Bedenk wel dat dit moeilijk te meten is.
Voorbeeld: Het verbranden van een stuk hout
Hoewel het gewicht van de as veel minder is dan het stuk hout vergeet je snel dat het hout grotendeels in rook is opgegaan. (roetdeeltjes en gassen)
Als je het gewicht van de as + roetdeeltjes + gassen optelt kom je weer bij het gewicht van het stuk hout uit.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Wanbeleid is ook beleid.
Fozz
Dat is niet waar.Op donderdag 29 november 2001 13:37 schreef agent327 het volgende:
Je zet er data op dus wordt ie zwaarderAls je op papier schrijft wordt het toch ook zwaarder?
Bij het schrijven op papier breng je fysiek iets op het papier aan, (bijv. inkt of grafiet) bij een CD verander enkel wat aan de beschrijfbare laag zodat de data erop staat.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
zwaarder doordat je de cd hebt vastgepakt en er een vingerafdruk is bijgekomen, lichter omdat het binnenste rondje misschien een tikkeltje is afgesleten door het gebruik. Maar het is wel redelijk antf#cking jah
ach...in een volgend leven lach je er om!