Toon posts:

[film /animatie] morp-zoom effect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
iemand enig idee hoe ze zoiets doen?

ik bedoel zo'n zoom effect wat je regelmatig in clips ziet, bijvoorbeeld die clip van metallica voor mission impossible 2 (ik weet ff niet hoe dat nummer heet).

Je ziet dan een veraf shot van een berg (helicoptershot), die vliegt er wat omheen, dan ineens zoomt ie in tot op die zanger z'n neus (steady), dat is dus duidelik een vaste camera op het end. Door die clip komt dat effect nog veel vaker voor (close up van een van die knakkers op die outback-berg, zoomt uit en bevindt zich in een mensenmassa)

hoe doen ze dit? zit zoiets standaard in een of ander pakket ofzo, het komt wel heel vaak voor.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik denk dat dat in veel gevallen een gewone opname is van onder bijvoorbeeld een helicopter die heel die camera-route volgt. Die opname wordt dan achteraf op bepaalde momenten versneld en vertraagd om een leuk effect te verkrijgen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

hij wordt versnelt en dan gemorft en door mekaar gekeyed :)

bekijk de clip eens beeldje voor beeldje zou ik zeggen

Stoer; Marduq

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 13:30 schreef Oogst het volgende:
Ik denk dat dat in veel gevallen een gewone opname is van onder bijvoorbeeld een helicopter die heel die camera-route volgt. Die opname wordt dan achteraf op bepaalde momenten versneld en vertraagd om een leuk effect te verkrijgen.
mmm, als je heel dicht op iemands neus zit met de camera, lijkt het me niet fijn als die vastzit aan een helikopter.... :)